شناسهٔ خبر: 37876720 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: سرپوش | لینک خبر

مشاوره پزشکی

بادام درختی برای درمان یبوست و تقویت معده مفید است

در طب سنتی بادام درختی یک گیاه موثر است که خاصیت های درمانی شگفت انگیزی دارد.

صاحب‌خبر -

به گزارش رویداد۲۴، محمدرضا حاجی حیدری متخصص طب سنتی در مورد فایده های بادام درختی خاطرنشان کرد: بادام یکی از گیاهان دارویی مغذی و مهم در طب سنتی ایران است.

وی ادامه داد: بادام چاق کننده است و ارزش غذایی بالایی دارد. مصرف عصاره بادام با شکر برای التیام سرفه، خشونت صدا، گرفتگی سینه، بیماری آسم، زخم های روده و معده مفید بوده و جهت تقویت معده میتوان بادام بو داده مصرف کرد.

این متخصص طب سنتی با اشاره به فایده های روغن بادام شیرین گفت: روغن بادام شیرین رطوبت بخشی بالایی دارد و برای اسپاسم های عضلانی، خشکی پوست، درد های کلیوی، مثانه، مشکلات ادراری و یبوست مفید است.

تأثير بادام بر تقویت حافظه

حاجی حیدری در مورد تأثير بادام بر تقویت حافظه خاطرنشان کرد: دانشجویان، دانش آموزان و بطور کلی افراد با مشغله فکری زیاد بهتر است ۷ عدد بادام را بصورت کوبیده با نبات به نسبت مساوی مخلوط نموده و پیش از خواب مصرف کنند تا قوای فکری و ذهنی آنها تقویت شود.

این متخصص طب سنتی با اشاره به مواد معدنی موجود در بادام درختی خاطرنشان کرد: بادام دارای عناصر ضروری مثل: کلسیم، آهن، منیزیم و روی است که در تقویت سیستم ایمنی، کاهش مبتلا به پوکی استخوان و تقویت استخوان بندی کودکان تأثير زيادي دارد. البته خردسالان میتوانند بادام را بصورت حریره یا بصورت شیر بادام در برنامه غذایی خود داشته باشند.

حاجی حیدری با اشاره به فایده های روغن بادام تلخ خاطرنشان کرد: بادام تلخ دارای مزاج گرم و خشک است و برای بیماری های روماتیسمی، ورم مفصل ها و درد های مفصلی ناشی از ضربه و پیچ خوردگی بصورت موضعی قابل استفاده است.

وی افزود: مصرف خوراکی بادام تلخ برای نفس تنگی بسیار مؤثر است و در صورتی که بهمراه نشاسته و نعناع مصرف شود برای درد های کلیوی موثر خواهد بود. ولی باید باتوجه بوجود ماده سمی سیانید در بادام تلخ حتماً مصرف آن زیر نظر متخصصان طب سنتی و بطور محدود باشد.

این متخصص طب سنتی اعلام کرد، برای تسلی بخشیدن کودکان بیقرار میتوان کمر کودک را با روغن بادام ماساژ داد.

حاجی حیدری در پایان خاطرنشان کرد: افرادی که به بیخوابی، خشکی بینی یا خون دماغ های مکرر مبتلا هستند شب ها پیش از خواب به میزان دو قطره روغن بادام شیرین در بینی خود بریزند.

نظر شما