شناسهٔ خبر: 37851706 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه ستاره‌صبح | لینک خبر

سلامت

ویروس کرونا 18 شهر چین را به حالت قرنطینه درآورد

صاحب‌خبر -

ستاره صبح-تعداد کشته‌ها  ۵۶ نفر؛ تعداد مبتلایان2000 نفر
بنا بر اعلام مقامات سلامت در چین تا دیروز ۵۶ نفر در این کشور بر اثر شیوع کروناویروس جدید جان خود را از دست داده‌اند و همچنین ابتلای نزدیک به 2000 نفر به این ویروس کشنده تأییدشده است. پس از تأیید گزارش‌هایی از فوت ۱۳ بیمار در استان «هوبئی»، رئیس‌جمهوری چین گسترش فزاینده این بیماری را «وضعیتی وخیم» توصیف کرد. به گزارش ایسنا، در شهر شانگهای اولین مورد فوتی بر اثر ابتلا به کروناویروس تأیید شد. همچنین در استان «هوبئی» گزارش‌ها از ابتلای ۳۲۳ نفر دیگر به این بیماری حکایت دارد. در استان «هنان» نیز یک نفر بر اثر ابتلا به این ویروس جان خود را از دست داده است.
شیوع این ویروس از یک فروشگاه غذای دریایی در شهر «ووهان» که به فروش غیرقانونی حیات وحش می‌پرداخته، آغازشده و به دیگر شهرهای چین ازجمله پکن گسترش پیداکرده است. همچنین دولت چین از شناسایی پنج مورد ابتلا به این ویروس در هنگ‌کنگ، ماکائو و تایوان خبر داد. به گزارش اسکای نیوز، در کره جنوبی، ژاپن، سنگاپور، تایلند، ویتنام، نپال، استرالیا، مالزی، فرانسه، ایالات‌متحده و کانادا مواردی از ابتلا به کروناویروس گزارش‌شده است. در همین ارتباط ناظر بازار چین، وزارتخانه کشاورزی و وزارتخانه جنگل‌داری در بیانیه‌ای مشترک اعلام کردند که تجارت حیات وحش در مغازه‌ها، سوپرمارکت‌ها، رستوران‌ها و سایت‌های اینترنتی سراسر این کشور ممنوع است. هر مکانی که به پرورش حیات وحش اختصاص داده‌شده است باید قرنطینه شده و حمل‌ونقل حیات وحش باید ممنوع شود. این ممنوعیت از دیروز آغاز شد.
کروناویروس به یک گروه خاص از ویروس‌ها اطلاق می‌شود. واژه «کروناویروس» از کلمه لاتین "corona" یا کلمه یونانی "κορώνη" به معنی تاج یا هاله گرفته‌شده است. این واژه به مشخصه ظاهری ویریون‌ها (شکل عفونی ویروس) که در زیر میکروسکوپ الکترونی دیده می‌شود، اشاره دارد که حاشیه‌ای از سطح بزرگ و پیازدار داشته و یادآور تصویری از یک تاج سلطنتی یا تاج خورشیدی است. نسخه ویروسی شایع شده در چین نیز یکی از سویه‌های جدید کروناویروس‌ها است که با عنوان nCoV2019 نام‌گذاری شده است. کروناویروس‌ها در بدن انسان موجب بروز عفونت‌های تنفسی و بیماری‌هایی شبیه سرماخوردگی و در موارد حادتر ذات‌الریه می‌شوند.
چین تاکنون ۱۸ شهر خود را با جمعیتی بالغ بر ۵۰ میلیون نفر قرنطینه و از بیم انتشار بیماری که منشأ حیوانی دارد و از طریق تماس انسان با انسان قابل‌سرایت است، دسترسی به وسایط نقلیه عمومی را محدود کرده است.

برچسب‌ها:

نظر شما