شناسهٔ خبر: 37847052 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: شبستان | لینک خبر

آخرین وضعیت املاک نجومی تشریح شد

میرلوحی، آخرین وضعیت املاک نجومی و تخلفات انجام شده در شهرداری تهران را تشریح کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان ، «محمود میرلوحی» در نشست خبری امروز در خصوص تحقیق و تفحص از املاک شهرداری تهران گفت: شناسایی تمام املاک شهرداری تهران و باز پس گیری املاک از افرادی که ملک در اختیار آنهاست، وظیفه شورا بوده و این امر به صورت مستمر در حال پیگیری است تا اسناد به طور کامل جمع آوری شده و در سامانه به صورت شفاف قید شود.

 

عضو شورای اسلامی شهر تهران با اشاره به برنامه دوم پنج ساله تهران گفت: در این برنامه آمده بود که شهرداری تهران باید بانک اسناد تشکیل دهد که در سال 93 مشاهده شد کپی تعداد زیادی از اسناد وجود دارد اما اصل آنها در دسترس نیست.

 

میرلوحی با بیان اینکه بررسی اسناد و املاک موجود در شهرداری زمان بر است چرا که حجم این کار زیاد است، خاطرنشان کرد: در دوره نجفی، شهردار سابق تهران به ما گفت که به قرارداد رسا نپردازید چرا که تا شب عید مبالغ خوبی از این قرارداد نقد خواهیم کرد و پس از وی نیز مکارم که سرپرست شهرداری شده بود به شورا گفت به من فرصت دهید و باز هم کاری انجام نشد و پس از آن آقای افشانی گفت ارقام این قرارداد را از عیسی شریفی گرفته است و به زودی بر می گردد اما این وعده هم محقق نشد. 

 

عضو شورای اسلامی شهر تهران ادامه داد: نتیجه تحقیق و تفحص ها پس از اعلام نتایج باید به دستگاه قضا ارسال شود و ما هم به صورت جدی پیگیر این موضوع هستیم.

 

وی در خصوص باز پس گیری 1600 میلیارد تومان گفت: هنوز این رقم نقد نشده است.

 

وی در خصوص قرارداد موسسه شمس الشمول نیز گفت: مسایلی در خصوص این قرارداد وجود دارد و باید منتظر بمانیم تا اسناد و مدارک آن بررسی شود.

 

وی با اشاره به اینکه اخیرا شنیده ام عیسی شریفی با قرار وثیقه آزاد شده است و آن هم در این برهه حساس که سه اتفاق خاص را پیش رو داریم، اگر صحت داشته باشد واقعا جای تعجب است.

 

میرلوحی با بیان اینکه به دستگاه قضایی کشور اعتماد داریم، گفت: امیدواریم همان طور که تا امروز ورود خوبی برای برخورد با تخلفات داشته اند به این رویکرد خود ادامه دهند.

 

وی در خصوص شکایت از قالیباف شهردار سابق تهران نیز گفت: اقداماتی برای شکایت از قالیباف انجام داده ایم البته باید بگویم تردیدهایی برای انجام شکایت وجود داشت که این مسئله را زمان بر کرده است.

 

عضو شورای اسلامی شهر تهران در خصوص 41 پرونده ارسالی از سوی سازمان بازرسی کل کشور به شهرداری تهران نیز گفت: 41 پرونده تیر ماه امسال به شهرداری ارسال شده که موضوع همه آنها هم مربوط به املاک است.

 

میرلوحی خاطرنشان کرد: مدیریت شهری تلاش می کند تا اموال و املاک شهر را در راه درست هزینه کند و در این شرایط سخت مالی، اجازه استقراض به شهرداری را ندادیم اما آقایان ۵۳۶۰ میلیارد تومان قرض کردند که ما باید ببینیم این مبالغ کجا هزینه شده است.

 

 

پایان پیام/ 47

نظر شما