شناسهٔ خبر: 37834866 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

طرح دومرحله‌ای دولت برای اشتغال دانشجویان

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی گیلان با اشاره به برنامه تعاونی استان برای استفاده از دانشجویان گفت: در این طرح که با حمایت دولت و در دو مرحله انجام می‌شود کارورزان فارغ‌التحصیل دانشگاهی جذب بنگاه‌های اقتصادی می‌شوند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، عباس علیزاده امروز در جمع خبرنگاران با بیان وزارت رفاه همواره حامی دانشجویان برای ایجاد اشتغال بوده است، اظهار کرد: یکی از مهم‌ترین اهداف وزارت کار ایجاد اشتغال و حمایت از دانشجویان است تا بتوانند برای خوداشتغالی را ایجاد کنند.

وی با اشاره به برنامه تعاونی استان برای استفاده از دانشجویان گفت: در این طرح که با حمایت دولت و در دو مرحله انجام می‌شود کارورزان فارغ‌التحصیل دانشگاهی جذب بنگاه‌های اقتصادی می‌شوند.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان گیلان یکی از اهداف استفاده فارغ‌التحصیلان در این طرح را کاهش نرخ بیماری عنوان کرد و افزود: مشکل بیکاری یکی از مهم‌ترین معضلات جامعه است که با انجام آن باعث کاهش نرخ بیکاری و تعادل در بازار می‌شویم که امیدوارم به‌خوبی اجرا شود.

علیزاده با اذعان به اینکه کارورزان ابتدا به‌صورت آزمایشی به بنگاه اقتصادی معرفی می‌شوند، تصریح کرد: در ابتدای این طرح کارورزانی که دارای مدرک کارشناسی و سن کمتر از ۳۵ سال دارند به‌صورت آزمایشی و در مدت‌زمان سه ماه به یک بنگاه اقتصادی معرفی‌شده و دولت مبلغی را به‌عنوان حق‌الزحمه به آنان پرداخت می‌کند‌.

وی با تأکید بر حمایت ویژه دولت از کارورزان بیان کرد: در دومین مرحله کارورزان، طرح مشوق بیمه‌ای با سهم کارفرما 20 درصد و امکان استمرار اشتغال کارورز در آن بنگاه اقتصادی به مدت 21 ماه فراهم‌شده و دولت برای کارورزان بیمه حوادث هزینه ایاب و ذهاب را با توجه به مقاطع تحصیلی و در سه ماه نخست در نظر گرفته است.

انتهای پیام/84008

نظر شما