شناسهٔ خبر: 37806683 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

همزمان با تشدید فعالیت های پکن برای مقابله با بیماری کرونا

ابتلای ۱۳۷۲ نفر به ویروس کرونا در چین

همزمان با اقدام چین درخصوص افزایش محدودیت‌ها برای مقابله با شیوع ویروس کرونا، ۵۶ میلیون نفر اکنون تحت محدودیت‌هایی قرار گرفتند

صاحب‌خبر -
  به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری صداوسیما به نقل از خبرگزاری رویترز، براساس اعلام یک روزنامه محلی شانگ‌های، تمام سینما‌های این شهر در طول تعطیلات سال نوی چینی بسته خواهند بود.
 
گزارش خبرنگار صدا و سیما در پکن از آخرین اقدامات چین برای مهار ویروس کرونا
تعداد بازدید : 8
<div id="video-display-embed-code_4439915"><script type="text/JavaScript" src="https://iribnews.ir/fa/news/play/embed/2629279/4439915?width=350&height=250"></script></div>
خبرگزاری رویترز گزارش داد: مقامات چینی اعلام کردند این کشور در مجموع مبتلا شدن ۱۳۷۲ نفر را در این کشور به ویروس کرونا تایید می‌کند. 
 
نخستین مورد احتمالی ابتلا به ویروس کرونا در آمریکا
مقامات کانادا از ثبت نخسین مورد از ابتلای احتمالی به بیماری ناشی از ویروس کرونا در این کشور خبر دادند.  فرد مشکوک به ابتلا به این بیماری مردی است که از سفر به چین بازگشته است.
 
قرنطینه شدن ۵۶ میلیون نفر در چین
اسکای نیوز در پیامی در صفحه توئیتر خود نوشت همزمان با اقدام چین برای افزایش محدودیت‌ها جهت متوقف کردن شیوع ویروس کرونا ، ۵۶ میلیون نفر اکنون تحت محدودیت‌هایی قرار گرفتند. سیستم حمل و نقل عمومی نیز در ۱۸ شهر چین تعطیل شده است.
 
اعزام کارشناسان ارتش
چین برای کنترل ویروس کرونا که تاکنون جان ۵۴ نفر را در این کشور گرفته و ۱۲۹۷ نفر را نیز مبتلا کرده است‏، پزشکان و کارشناسان با تجربه ارتش از جمله افرادی که در مقابله با ویروس‌های سارس و ابولا تجربه دارند به ووهان مرکز شیوع این بیماری اعزام کرده است.
شینهوا روز شنبه اعلام کرد ۴۵۰ پزشک در سه تیم شامل متخصصان دانشگاه‌های پزشکی ارتش، نیروی دریایی و نیروی هوایی چین، جمعه شب با هواپیما‌های نظامی وارد ووهان شدند.
به گفته مقامات نظامی این تیم‌ها متشکل از متخصصان بهداشت تنفسی، بیماری‌های عفونی، کنترل عفونت‌های بیمارستانی و بخش مراقبت‌های ویژه هستند که به بیمارستان‌های ووهان اعزام شده اند.
از سوی دیگر کمیسیون بهداشت ملی چین هم روز شنبه اعلام کرد ۱۲۰۰ متخصص و پزشک که در زمینه مراقبت‌های ویژه فعالیت دارند در قالب ۶ تیم به این شهر اعزام شدند و در صورت نیاز ۶ تیم دیگر هم اعزام خواهند شد.
 
دومین مورد ابتلا به ویروس کرونا در آمریکا
پزشکان آمریکایی از دومین مورد ابتلا به ویروس کرونا در این کشور خبر دادند.
به گزارش تلویزیون فرانسه، پزشکان در آمریکا از دومین مورد ابتلا به ویروس کرونا و قرنطینه فرد مورد نظر در این کشور خبر دادند.
دکتر اشتوارت مارکوس، افسر ارشد کلینک سلامت «آمیتا» در شیکاگو در این باره گفت: با کلینک تماس گرفته و به ما اطلاع داده شد که آزمایش بیمار برای ویروس کرونا مثبت بوده است.
دکتر لینوود جونز، متخصص بیماری های واگیردار کلینک سلامت آمیتا در شیکاگو نیز گفت: پزشک اورژانس می دانست که این زن از چین آمده و از همه تحولات مربوط به این ویروس آگاهی داشت و بلافاصله بیمار را قرنطینه کرد.
وی افزود: اوضاع بیمار بحرانی نیست و او به خوبی حرف می زند و استرس ندارد. احتمالاً، این بیمار از بودن در قرنطینه خسته شده است، اما به لحاظ پزشکی، او در این لحظه در وضع بحرانی و اورژانسی قرار ندارد.
 
 
کرونا در استرالیا
مقامات استرالیا از ثبت اولین مورد ابتلا به ویروس کرونا در این کشور خبر دادند و چهار مورد ابتلا به ویروس کرونا در این کشور را تایید کردند.
به گزارش خبرگزاری رویترز از ملبورن، مقامات استرالیایی چهار مورد ابتلا به ویروس کرونا در دو شهر مختلف را تایید کردند. به گفته این مقامات از آنجائیکه گردشگران چینی زیادی به استرالیا می‌روند احتمال دارد آمار ابتلا به این ویروس بیشتر شود.
سه مرد ۵۳ ساله، ۴۳ ساله و ۳۵ ساله که ابتلا آن‌ها به این ویروس تایید شده است در بیمارستانی در سیدنی بستری هستند و وضعیت جسمانی آن‌ها با ثبات گزارش شده است. این سه نفر اوایل ماه جاری از چین به استرالیا آمدند.
یک تبعه چین هم به دلیل ابتلا به ویروس کرونا در بیمارستانی در شهر ملبورن بستری است. آمار تلفات مبتلایان به این ویروس در چین روز شنبه به ۴۱ نفر افزایش یافت. بیش از ۱۳۰۰ نفر در سراسر جهان به این ویروس مبتلا شده اند.
 
گسترش منطقه قرنطینه
چین شنبه از گسترش کمربند بهداشتی برای سد کردن شیوع ویروس جدید ظاهر شده در ووهان خبر داد، تدبیری که نتیجه آن قطع ارتباط ۵۶ میلیون نفر با دنیاست.
به گزارش خبرگزاری فرانسه از پکن، پنج شهر دیگر استان هوبی در مرکز چین به ۱۳ شهری که قبلا در قرنطینه قرار گرفتند، افزوده شدند.
بر اساس این تدبیر، حمل و نقل عمومی به مقصد این شهر‌ها متوقف می‌شود و بزرگراه‌های منتهی به آن‌ها بسته می‌شوند.
شایان ذکر است شیوع یک ویروس اسرارآمیز که شبیه بیماری ذات الریه است برای نخستین بار در دسامبر ۲۰۱۹ در شهر ووهان واقع در استان مرکزی هوبی در چین گزارش شد. گزارش‌ها حاکی است این ویروس تاکنون در ۲۹ استان چین همچنین ۱۲ کشور دیگر مشاهده است.
«سی جی تی ان» تلویزیون انگلیسی زبان چین هم گزارش داد مقامات چین با هدف جلوگیری از شیوع این ویروس، بالاترین سطح واکنش اضطراری را در تعدادی از استان‌ها و شهر‌های این کشور از جمله ججیانگ، گواندونگ، هونان، هوبی، انهویی، تیانجین، پکن، شانگ‌های، چونگ چینگ، سیچوان، جیانگشی، یون نان و گویژو اعلام کرده اند.

نظر شما