شناسهٔ خبر: 37750257 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایلنا | لینک خبر

معاون استاندار :

کرمانشاه همیشه حافظ امنیت استراتژیک کشور بوده است

معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استاندار کرمانشاه با اشاره به حساسیت جغرافیایی و مشکلات امنیتی استان همسایه در کشور عراق تاکید کرد: به رغم آسیب های جنگ، زلزله و سیل ، کرمانشاه بخوبی توانسته از امنیت استراتژیک کشور حفاظت کند.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایلنا کرمانشاه ؛ محمد ابراهیم الهی تبار در قرارگاه مبارزه با سرقت ستاد فرماندهی نیروی انتظامی استان اظهار داشت: با اشرافیت که وجود داشته و جدیت اعضای شورای تامین استان، در اغتشاشات سال ۹۶ و آبان ماه آشوبگران نتوانستند به مراکز حساس استان حمله و صدمه ای وارد کنند که این بیانگر اندیشیده شدن تمهیدات لازم برای پیشگیری از وقوع حوادث بوده است.

وی در ادامه با اشاره به اینکه ریشه آسیب های اجتماعی و برخی جرائم در استان را اقتصادی نمی بیند تصریح کرد: تا رفتارها و نگاه‌ها تغیر پیدا نکند اتفاقی نخواهد افتاد و نیاز است که همه افراد جامعه برای اصلاح آسیب ها احساس مسئولیت کنند.

معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استاندار کرمانشاه استان کرمانشاه با تاکید بر اینکه در کاهش جرائم نیاز به همراهی و هم افزایی دستگاهها وجود دارد افزود: وظیفه ناجا تامین امنیت عمومی و تقویت احساس امنیت در جامعه است اما شهروندان نیز باید در این جهت مراقبت داشته باشند.

الهی تبار با ارائه آماری از میزان سرقت ها در استان تشریح کرد: سال ۹۶ میانگین کشور به ازای هر ۱۰۰ هزار نفر جمعیت ،یک هزار و ۴۰ فقره سرقت بوده و در استان ۶۸۰ مورد سرقت رخ داده است. در سال ۹۷ نیز این رقم در کشور به هزار و ۳۰۰ مورد و در کرمانشاه به هزار و ۱۰۰ مورد رسیده است که نشان می‌دهد میزان وقوع سرقت در استان کمتر از میانگین کشوری است.

معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استاندار کرمانشاه با تاکید بر اینکه  لازم است جرات و جسارت ارتکاب جرم از مجرمین گرفته شود تصریح کرد:می طلبد که اماکن دولتی تمهیدات بیشتری برای پیشگیری از سرقت اعمال کنند.

الهی تبار با بیان اینکه نباید شهرداری اجازه ساخت مجتمع های بدون پارکینگ را بدهد افزود: حفاظت بانک‌ها از اماکن خود قابل قبول نیست و باید تجهیز شوند همچنین دانشگاه علوم پزشکی نیز نسبت به تجهیز ورودی بیمارستان ها به دوربین اقدام کند.

 

 

 

نظر شما