شناسهٔ خبر: 3774647 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

حضور 27 اکیپ و گشت راهداری در جاده‌های گلستان

مدیرکل راه و شهرسازی گلستان گفت: با توجه به ادامه‌ی بارش برف، رفت و آمد وسایل نقلیه در مسیرهای کوهستانی استان با زنجیر چرخ انجام می‌شود.

صاحب‌خبر -

مدیرکل راه و شهرسازی گلستان گفت: با توجه به ادامه‌ی بارش برف، رفت و آمد وسایل نقلیه در مسیرهای کوهستانی استان با زنجیر چرخ انجام می‌شود.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، در گرگان، «علی بخش رستمی» امروز(دوشنبه چهارم اسفندماه) از حضور 27 اکیپ و گشت راهداری در جاده‌های گلستان خبر داد و افزود: هم‌اکنون در راه‌های کوهستانی استان از جمله درازنو درحوزه کردکوی، توسکستان در گرگان، خوش ییلاق در آزادشهر، قلعه قاف و دوزین در مینودشت، گلیداغ در مراوه تپه و سه راهی دشت در جنگل گلستان شاهد ریزش برف هستیم.

وی با یادآوری فعالیت مستمر راهداری در 1600 کیلومتر جاده‌های کوهستانی و برف‌گیر گلستان اظهار کرد: با وجود انجام عملیات راهداری اعم از نمکپاشی و برف‌روبی مسیرها، سطح جاده‌ها لغزنده بوده و رعایت احتیاط‌های لازم در سفرها و بستن زنجیرچرخ در مناطق کوهستانی ضروری است.

رستمی از هم‌استانی‌ها خواست که در شرایط برفی و بارانی از سفرهای غیرضرور خودداری کرده و در صورت انجام سفر، تجهیزات لازم ایمنی و زمستانی به‌ویژه زنجیر چرخ را به همراه داشته باشند.

هم‌چنین رانندگان پیش از سفر می‌توانند از طریق مرکز مدیریت اطلاعات راه‌های گلستان با شماره تلفن‌های 5-0173223131، تلفن گویای 141 و سامانه پیامکی 1000141 از وضعیت جاده‌ها و انتخاب بهترین مسیر برای عبور، آگاه شوند.

استان گلستان واقع در شمال ایران بالغ بر 5000 کیلومتر راه دارد که حدود یک سوم آن برف‌گیر است.

هم‌چنین سرپرست گروه پیش‌بینی هواشناسی گلستان گفت: طی 24 ساعت گذشته 40 سانتی‌متر برف در ارتفاعات توسکاچال شهرستان مینودشت در شرق استان باریده است.

«محمدرضا رحمن‌نیا» هم‌چنین از ریزش 35 سانتی‌متر برف در ارتفاعات حاجی‌آباد شهرستان کردکوی در غرب استان خبر داد و گفت: ریزش برف از بامداد امروز در مناطق شهری و کوهستانی رامیان و مراوه تپه در شرق گلستان نیز آغاز شده و به تناوت ادامه دارد.

وی مسیرهای توسکستان در حوزه‌ی گرگان و خوش ییلاق در شهرستان آزادشهر را نیز برفی اعلام کرد و گفت: از عصر امروز(دوشنبه چهارم اسفندماه) از شدت بارش‌ها کاسته می‌شود.

کارشناس پیش‌بینی هواشناسی گلستان ادامه داد: همچنین در این مدت 15 میلی‌متر باران در رامیان باریده و این میزان در گرگان مرکز استان یک میلی‌متر بوده است.

رحمن‌نیا با اشاره به وزش باد در مناطق مختلف استان خاطرنشان کرد: سرعت باد دیشب(یکشنبه سوم اسفندماه) در گرگان 54 کیلومتر در ساعت و در مراوه تپه 76 کیلومتر در ساعت بوده است.

انتهای پیام

نظر شما