شناسهٔ خبر: 3764761 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

رفت و آمد درجاده های کوهستانی گلستان بازنجیرچرخ انجام می شود

گرگان - ایرنا- مدیرکل راه و شهرسازی گلستان گفت: با توجه به ادامه بارش برف، رفت و آمد وسایل نقلیه در مسیرهای کوهستانی استان با زنجیر چرخ انجام می شود.

صاحب‌خبر -

علی بخش رستمی روز دوشنبه در گفت وگو با ایرنا از حضور 27 اکیپ و گشت راهداری در جاده های گلستان خبر داد و افزود: هم اکنون در راه های کوهستانی استان از جمله درازنو درحوزه کردکوی، توسکستان در گرگان، خوش ییلاق در آزادشهر، قلعه قاف و دوزین در مینودشت، گلیداغ در مراوه تپه و سه راهی دشت در جنگل گلستان شاهد ریزش برف هستیم.

وی با یادآوری فعالیت مستمر راهداری در یکهزار و 600کیلومتر جاده های کوهستانی و برفگیر گلستان اظهار داشت: با وجود انجام عملیات راهداری اعم از نمک پاشی و برفروبی مسیرها، سطح جاده ها لغزنده بوده و رعایت احتیاط های لازم در سفرها و بستن زنجیرچرخ در مناطق کوهستانی ضروری است.

رستمی از هم استانی ها خواست که در شرایط برفی و بارانی از سفرهای غیرضرور خودداری کرده و در صورت انجام سفر، تجهیزات لازم ایمنی و زمستانی بویژه زنجیر چرخ را به همراه داشته باشند.

همچنین رانندگان قبل از سفر می توانند از طریق مرکز مدیریت اطلاعات راه های گلستان با شماره تلفن های 5-0173223131، تلفن گویای 141 و سامانه پیامکی 1000141 از وضعیت جاده ها و انتخاب بهترین مسیر برای عبور، آگاه شوند.

استان گلستان واقع در شمال ایران بالغ بر پنج هزار کیلومتر راه دارد که حدود یک سوم آن برفگیر است.

7464/1648

نظر شما