شناسهٔ خبر: 37728668 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

تعداد نظامیان کشته شده دولت مستعفی یمن در استان مارب به ۱۱۶ تن رسید

تهران-ایرنا- تعداد نظامیان کشته شده دولت مستعفی یمن به دنبال حمله موشکی به پادگان نظامی وابسته به این دولت در استان مأرب، به ۱۱۶ تن افزایش یافت.

صاحب‌خبر -

منابع مطلع پزشکی و نظامی یمن به خبرگزاری فرانس پرس گفتند که برخی از نظامیان مجروح بر اثر شدت جراحت جان خود را از دست دادند که در اثر آن تعداد کشته شده ها از ۹۰ نفر به ۱۱۶ تن افزایش یافت.

منابع نظامی یمن روز گذشته (یکشنبه) اعلام کردند که پادگان وابسته به دولت مستعفی یمن مورد حمایت ائتلاف سعودی مورد حمله موشکی قرار گرفت.

این پادگان در استان مارب ۱۷۰ کیلومتری شرق صنعا پایتخت قرار دارد.

برخی رسانه های عربی عامل این حمله را نیروهای انصار الله یمن معرفی کردند اما این جنبش تاکنون مسئولیت حمله یادشده را به عهده نگرفته است.

این حمله موشکی یک روز پس از حمله گسترده نظامیان دولت مستعفی با حمایت ائتلاف سعودی به مواضع کمیته های مردمی و ارتش یمن در منطقه «نهم» در شمال شرق صنعا انجام شد.

شبکه الاخباریه سعودی نیز روز گذشته،  کشته شدن شمار زیادی از نظامیان دولت هادی را تأیید کرد.

این در حالی است که تارنمای خلیج آنلاین نیز دیروز گزارش داد که امارات متحده عربی زندانیان عضو القاعده در زندان های خود در استان شبوه یمن را آزاد کرده است.

یمن نزدیک ۵ سال است که تحت حملات گسترده ائتلاف سعودی و محاصره آن قرار دارد که نتیجه ای جز کشتار و آوارگی و ویرانی برای یمنی ها نداشته است.

 مجامع بین‌المللی همچنین هشدار دادند که گرسنگی و کمبود مواد غذایی بر اثر محاصره همه جانبه، جان ۲۲ میلیون یمنی را تهدید می‌ کند.

نظر شما