شناسهٔ خبر: 37728488 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

رئیس سازمان توسعه تجارت:

۱۰۰ میلیارد دلار ظرفیت صادرات غیرنفتی کشور

رئیس سازمان توسعه تجارت : ظرفیت صادرات غیرنفتی کشور هم اکنون، ۱۰۰ میلیارد دلار است .

صاحب‌خبر -
به گزارش خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما، حمید زادبودم در همایش استاندارد و کیفیت صادراتی گفت: ظرفیت صادرات غیرنفتی کشور هم اکنون، ۱۰۰ میلیارد دلار است که امیدواریم در آینده نزدیک جهش صادراتی را در این حوزه شاهد باشیم.
رئیس سازمان توسعه تجارت افزود: امروز در تجارت جهانی، گام نخست برای صادرات یک کالا انطباق با استاندارد‌های کشور هدف است از این رو صادرکنندگان باید ابتدا استاندارد‌های کشور هدف را مورد بررسی قرار دهند و ببینند که آیا کالای صادراتی آ‌نها همخوانی استاندارد دارد یا خیر؟
وی اضافه کرد: سازمان توسعه تجارت، آمادگی کامل دارد در این حوزه با صادرکنندگان همکاری‌های لازم را داشته باشد، زیرا در صورت حل مشکلات استاندارد با ۱۵ کشور همسایه، جهش صادراتی دور از ذهن نیست و می‌توانیم با وجود همه تحریم‌ها، یک رکورد جدیدی را در این حوزه شاهد باشیم.
معاون وزیر صمت با اشاره به اهمیت همکاری و هماهنگی مدیران و سازمان‌های دولتی با تشکل‌های بخش خصوصی گفت: تشکیل کارگروه صادرات سبب خواهد شد که این دو بخش با هماهنگی بیشتر و با قدرت در بازار‌های هدف صادراتی حضور پیدا کنند.
زادبوم گفت: یکی از اولویت‌های این کارگروه، کیفیت کالا‌های صادراتی است که متاسفانه تا به امروز به خوبی به آن پرداخته نشده است، اما امیدواریم با برگزاری این گونه همایش‌ها و حضور افراد متخصص در کنار فعالان اقتصادی، سازوکار مناسبی برای صدور کالای ایرانی ایجاد کند.
وی ادامه داد: در این بین نقش سازمان ملی استاندارد بسیار با اهمیت است این سازمان می‌تواند با همفکری با بخش‌های صادراتی دولت و هماهنگی با تشکل‌ها، بسته‌های حمایتی جدیدی تعریف کند ضمن اینکه این سازمان با انعقاد تفاهم‌نامه‌ای که با ۵۰ کشور داشته است نقش اصلی را برای توسعه صادرات به عهده دارد.
معاون وزیر صمت در خصوص صادرات محصولات دانش بنیان گفت: این وزارتخانه نگاه ویژه‌ای به این حوزه دارد و با نقشه راه توسعه صادرات غیرنفتی که از ابتدای سال در وزارت صمت اجرایی شده، امیدواریم کالا‌ها با پرچم ایران حضور بیشتری در بازار‌های جهانی داشته باشد البته در این نقشه راه، اولویت با ۱۵ کشور همسایه است.

نظر شما