شناسهٔ خبر: 3772040 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: دانشجو | لینک خبر

یک منبع مطلع: زمان دور بعدی مذاکرات هنوز قطعی نشده است

یک منبع مطلع با بیان اینکه هنوز زمان دور بعدی مذاکرات هسته‌ای قطعی نشده، گفت: احتمالا این مذاکرات هفته آینده برگزار خواهد شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار سیاست خارجی «خبرگزاری دانشجو» ؛ یک منبع مطلع با بیان اینکه هنوز زمان دور بعدی مذاکرات هسته‌ای قطعی نشده، گفت: احتمالا این مذاکرات هفته آینده برگزار خواهد شد. 

 

شهر ژنو از روز جمعه اول اسفند ماه میزبان رایزنی‌های هسته‌ای با حضور هیأت‌های مذاکره کننده ایران و آمریکاست و شب گذشته نیز با حضور نمایندگان انگلیس، آلمان، فرانسه، چین و روسیه به ژنو نشست عمومی سیزدهمین دور مذاکرات جامع هسته‌ای در سطح معاونان و با حضور هیأت‌های ایران و آمریکا برگزار شد. 

 

رئیس سازمان انرژی اتمی ایران و وزیر انرژی آمریکا نیز که روز شنبه وارد ژنو شدند در همان روز یک دور رایزنی پنج ساعته با حضور معاونان وزرای خارجه و کارشناسان دو طرف داشتند و دیروز (یکشنبه) نیز سه دور به صورت دوجانبه گفت‌وگو کردند. 

 

از روز جمعه نیز رایزنی‌ها در سطح معاونان وزرای خارجه ایران و آمریکا و کارشناسان در جریان است.  شب گذشته همچنین نشست وزرای خارجه ایران و آمریکا با حضور رئیس سازمان انرژی اتمی ایران و وزیر انرژی آمریکا برگزار و در اواسط جلسه معاونان وزرای خارجه نیز به این نشست پیوستند. 

 

از صبح امروز نیز دومین دور رایزنی‌های ایران و آمریکا در سطح وزرای خارجه و با حضور صالحی  و مونیز و معاونان و همچنین هلگا اشمیت معاون فدریکا موگرینی مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در هتل ویلسون شهر ژنو در جریان است.

نظر شما