شناسهٔ خبر: 3771529 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

جریان تربیت غیر رسمی باید مدیریت شود

مدیرکل آموزش و پرورش شهر تهران گفت:جریان تربیت غیر رسمی باید به رسمیت شناخته و تاثیرگذاری آن را قبول کرده و آنرا به حال خودش رها نکنیم بلکه آن را مدیریت کرده تا بتوانیم همسویی با تربیت رسمی ایجادکنیم.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار مهر،اسفندیار چهاربند در نخستین جشنواره برترین‌های تربیت اسلامی شهر تهران صبح امروز در باغ موزه دفاع مقدس برگزار شد گفت:حقیقت‌مداری، عقل‌گرای و خرد ورزی، عدالت‌محوراز ویژگی های یک جامعه صالح  است و افراد این جامعه مسوولیت‌پذیر هستند.

وی با بیان اینکه  برای تحقق یک جامعه صالح و سالم، شکل‌گیری هویت اجتماعی شهروندان لازم است افزود: اگر هویت جمعی براساس موازین اسلامی شکل بگیرد، جامعه صالح با ویژگی‌هایی که گفته شد، استقرار می‌یابد.

وی تصریح کرد:دو جریان تربیت رسمی و غیررسمی در کشور وجود دارد که متولی جریان تربیت رسمی، نظام تعلیم و تربیت است.

مدیرکل آموزش و پرورش شهر تهران  اظهار کرد: امروز تربیت غیررسمی در کشور به قدری قدرتمند شده که نظام تربیت رسمی را به چالش کشانده و نفس تربیت رسمی را به شماره انداخته است.

وی ادامه داد: جایگاه تربیت رسمی و غیررسمی به لحاظ ابعاد و گستردگی در حال تغییر است و این امر به یک چالش تبدیل شده است، این در حالی است که در دهه ۴۰ جریان تربیت رسمی پررنگ‌تر بود.امروز در محیط تربیت غیررسمی از جمله فضای مجازی روزانه چندین میلیون صفحه با محتواهای متنوع و متعدد ایجاد و در اختیار کابران قرار می‌گیرد.

مدیرکل آموزش و پرورش شهر تهران  اظهار کرد:وضعیت شبکه‌های تلویزیونی بیگانه نیز با دهه‌های گذشته قابل مقایسه نیست، نظام تربیت غیررسمی به عنوان یک رقیب جدی و تاثیرگذار در امر تربیت وارد شده و هر روز گسترده می‌شود، به گونه‌ای که دارد نفس تربیت رسمی را در رقابت به شماره می‌اندازد.

وی تاکید کرد:بخش قابل توجهی از سازوکارهای جریان تربیت غیررسمی از حوزه اختیارات وزارت آموزش و پرورش بیرون است،لازم است هسته مرکزی متحدی از جریان تربیت رسمی و غیررسمی در داخل کشور ایجاد و آن را تقویت کنیم تا بتوانیم از اثربخشی جریان تربیت غیررسمی بکاهیم چراکه جدایی و پراکندگی سازوکارهای رسمی و غیررسمی داخل کشور امروز مانند سم است.

 چهاربند  اظهار کرد:فسلفه تشکیل این جشنواره تجلیل از برگزیدگان تربیت اسلامی بر پایه تربیت رسمی و غیر رسمی است و متولی تربیت رسمی نهاد تعلیم و تربیت است که آموزش و پرورش به نمایندگی از حاکمیت، امر ساماندهی نظام رسمی تعلیم و تربیت را بر عهده دارد.