شناسهٔ خبر: 37648582 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

وزیر آموزش و پرورش:

سرانه فضای آموزشی خراسان رضوی پایین تر از میانگین کشوری است

وزیر آموزش و پرورش گفت: سرانه فضای آموزشی خراسان رضوی پایین تر از میانگین کشوری است و در تلاشیم تا این سرانه را با کمک خیرین افزایش دهیم.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز خراسان رضوی، محسن حاجی میرزایی عصر پنجشنبه در گردهمای سالانه شوراهای آموزش وپرورش استان خراسان رضوی تصریح کرد: مشارکت در آموزش و پرورش این نیست که همه پول بدهند؛ بلکه باید ماموریت‌ها را هم‌راستا کرده و درکمان از مشارکت را سامان دهیم.

وی تاکید کرد: باید با خانواده به یک چشم‌انداز مشترک و یک تقاضای روشن از آنچه می‌خواهیم، برسیم تا تلاش خانواده و ما، هم افزا و در جهت اهداف باشد؛ اما متاسفانه تا کنون به این مهم نرسیده‌ایم.

حاجی میرزایی افزود: هم اکنون به دنبال چند تالیف کردن برخی کتاب های آموزشی هستیم تا از این طریق بنا به نیاز مدارس در مناطق مختلف یک تالیف را انتخاب و همان را تدریس کنند.

استاندار خراسان رضوی هم در این جلسه گفت: دیگر دوران نظام یکپارچه آموزشی در دنیا منسوخ شده و امروزه آموزش های دنیا مبتنی بر آموزش های بومی، محلی و روزآمد است؛ همچنین از درس های اجباری کاسته شده و دانش‌آموز را با هدف ایجاد علاقه مندی در انتخاب درس، آزاد می گذارند.

علیرضا رزم‌حسینی افزود: هم اکنون در قالب نظام یکپارچه آموزشی، محتوای مشخص برای همه شهرها، مناطق و اقشار دانش‌آموزی ارائه می‌شود که این مساله باید حل شود.

وی "ضعف امکانات، تجهیزات و ابزار آموزشی"، "ناکارآمدی محتوای آموزشی" و "روش های آموزشی سنتی" را سه مشکل نظام آموزش و پرورش در کشور برشمرد.

رزم حسینی ادامه داد: خراسان رضوی بر خلاف برخورداری از جمعیت قابل توجه بیش از یک میلیون و ۳۰۰ هزار دانش آموز، دچار عقب‌افتادگی‌های فراوانی است که از آن جمله می‌توان به پایین بودن سرانه آموزشی در این استان اشاره کرد.

مدیرکل آموزش وپرورش خراسان رضوی نیز در این گردهمایی گفت: شورای آموزش و پرورش استان خراسان رضوی جزء شوراهای برتر کشور قرار گرفته است و هفته آینده با حضور معاون اول رییس جمهوری، طی مراسمی از استان های برتر از جمله خراسان رضوی قدردانی می‌شود.

خدابنده با بیان اینکه شورای پشتیبانی سوادآموزی استان نیز رتبه برتر کشور را در سال جاری کسب کرده است، افزود: راه اندازی بیش از ۱۰۰ مرکز یاددهی و یادگیری سوادآموزی و نیز پوشش ۲۶ هزار نفر در برنامه‌های سوادآموزی امسال از موفقیت‌های خراسان رضوی در این حوزه بوده است.

نظر شما