شناسهٔ خبر: 68097363 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

آذری مطرح کرد؛

روند صعودی مرگ و میر در تصادفات جاده‌ای

رییس مرکز تحقیقات تاب آوری جمعیت هلال احمر گفت: هلال احمر در بحث ارائه آموزش‌های همگانی برای افزایش توانمندی افراد در سنین مختلف برای کاهش حوادث ترافیکی نقش مهمی ایفا می‌کند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری مهر، صمد آذری در پنجمین سمپوزیوم بین المللی قرارگاه مدیریت و کاهش تلفات حوادث ترافیکی گفت: روند نزولی مرگ و میر در تصادفات جاده‌ای کند شده و هم اکنون مسیر صعودی را پیش گرفته است.

رئیس مرکز تحقیقات تاب آوری جمعیت هلال احمر توضیح داد: بیش از ۱۸ هزار مرگ و میر بر اثر تصادفات جاده‌ای در سال ۲۰۲۱ در ایران رخ داده است.

آذری افزود: ناتوانی‌های ناشی بهبود و رسیدگی به مصرومان تصادفات جاده‌ای در ایران بیش از ۴ و نیم درصد است. آمار مرگ و میرها نشان دهنده این است که افرادی که درگیر تصادفات می‌شوند عمدتاً افراد جوان و در حال کار هستند که به اقتصاد خانوار آسیب زیادی وارد می‌کند.

رئیس مرکز تحقیقات تاب آوری جمعیت هلال احمر گفت: تاب آور کردن جامعه در برابر حوادث جاده‌ای شامل ۳ بخش اقدامات پیشگیرانه، کمپین‌های عمومی آگاهی بخشی و واکنش فوری است.

آذری گفت: بیش از ۲۵ درصد مرگ و میرها مربوط به عابرین پیاده است و آموزش به آنها می‌تواند بسیار کمک کننده باشد.

وی خاطرنشان کرد: هلال احمر در بحث ارائه آموزش‌های همگانی برای افزایش توانمندی افراد در سنین مختلف برای کاهش حوادث ترافیکی نقش مهمی ایفا می‌کند.

بر اساس گزارش سایت هلال احمر، رئیس پنجمین سمپوزیوم بین المللی قرارگاه مدیریت و کاهش تلفات حوادث ترافیکی در خاتمه بیان کرد: افزایش آگاهی مردم برای استفاده از دوچرخه و اسکوتر می‌تواند هم در کاهش حوادث ترافیکی و هم در کاهش آلودگی هوا تأثیر گذار باشد.

انتهای پیام

نظر شما