شناسهٔ خبر: 37641025 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: شبستان | لینک خبر

مسئول بسیج سازندگی خراسان‌ جنوبی خبر داد؛

آمادگی گروه های جهادی برای کمک به مناطق سیل زده سیستان

هنری با بیان اینکه جمع‌آوری کمک‌های مردم نوع دوست خراسان‌ جنوبی توسط رده‌های مختلف بسیج و سپاه آغاز شده، گفت: تاکنون یک کامیون آرد به منطقه سیل‌زده سیستان و بلوچستان ارسال شده است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از بیرجند، «مهدی هنری» امروز (26 دی)  در جمع خبرنگاران با اشاره به سیل اخیر در سیستان و بلوچستان، اظهار کرد: در همین راستا به همراه دکتر زهرایی مسئول سازمان بسیج سازندگی کشور، سردار سلیمانی رئیس سازمان بسیج مستضعفین کشور  و سردار قاسمی فرمانده سپاه انصارالرضا (ع) خراسان‌جنوبی از مناطق سیل‌زده در شهرستان چابهار و سرباز بازدید انجام شد.

 

مسئول بسیج سازندگی خراسان‌ جنوبی از تشکیل قرارگاه پشتیبانی از سپاه سیستان و بلوچستان خبر داد و گفت: با توجه به اینکه سپاه خراسان‌جنوبی وکرمان به عنوان استان معین سیستان و بلوچستان مشخص شده اند کمک‌های مردم عزیز استان از طریق این قرارگاه با اولویت و تقسیم‌بندی روستاها به دست سیل‌زدگان خواهد رسید.

 

هنری به آسیب‌جدی راه‌های روستایی، پل‌ها و قطع ارتباط زمینی برخی از روستاها سیل زده اشاره کرد و بیان داشت: تعدادی از دستگاه‌ها و ماشین آلات سنگین استان خراسان جنوبی نیز به مناطق سیل زده اعزام می‌شود.

 

وی با بیان اینکه بیش از 3 هزار و 500 نفر از جهادگران در منطقه حضور دارند، افزود: با مشارکت فعال مردم این روستاها فعلاً نیازی به اعزام گروه‌های جهادی جدید نیست و در صورت نیاز پس از فروکش کردن کامل آب، جهادگران استان اعزام می‌شوند.

 

مسئول بسیج سازندگی خراسان‌ جنوبی با تاکید بر اینکه بررسی و جمع‌بندی واحدهای مسکونی تخریبی و تعمیری نیز در حال انجام است، گفت: پس از مشخص شدن، در صورت توافق در زمینه کمک به ساخت و مرمت منازل نیز همکاری خواهد شد.

 

هنری ادامه داد: جمع‌آوری کمک‌های مردم نوع دوست خراسان‌ جنوبی از روز گذشته توسط رده‌های مختلف بسیج و سپاه آغاز شده و تاکنون یک کامیون آرد به منطقه سیل‌زده ارسال شده است.

 

وی تاکید کرد: در زمینه کمک‌های غیر نقدی نیز اقلام خوراکی مانند برنج، روغن، حبوبات، قند و چای، کنسرو و آب معدنی و همچنین مواردی چون پتو و کاپشن در اولویت  برای کمک به مناطق سیل زده سیستان و بلوچستان است.

 

مسئول بسیج سازندگی خراسان‌ جنوبی با اشاره به اینکه یک کامیون پتو و وسایل گرمایشی و خوراکی نیز آماده ارسال است، گفت: هم استانی‌های عزیز می‌توانند کمک‌های خود را به شماره حساب ۵۸۹۲-۱۰۱۲-۱۴۴۸-۵۲۰۹ به نام حوادث غیر مترقبه سازمان بسیج ارسال کنند.

 

پایان پیام/ 375

نظر شما