شناسهٔ خبر: 37576508 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

از ابتدای بهمن ماه

فعالیت وانت‌بار‌های فاقد بارنامه ممنوع شد

​مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان کرمانشاه گفت: از ابتدای بهمن ماه از فعالیت وانت بار‌های بدون بارنامه جلوگیری می‌شود و نیروی انتظامی این موضوع را کنترل می‌کند.

صاحب‌خبر -
به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز کرمانشاه فریبرز کرمی، با اشاره به اینکه تمامی فعالیت ناوگان بین شهری باید براساس بارنامه انجام شود اظهار داشت: اخیرا صدور بارنامه برای وانت‌بار‌ها الزامی شده و این ناوگان باید براساس شاخص‌هایی فعالیت کنند.
وی عنوان کرد: رانندگان و وانت‌بار‌های پلاک سفید و نارنجی که در بین شهر فعالیت می‌کنند باید دارای کارت هوشمند باشند.
کرمی گفت: ناوگان مدل ۷۸ به بالا و رانندگان ۲۳ سال به بالا مشمول این طرح شده و باید برای دریافت کارت هوشمند اقدام کنند؛ به همین دلیل تمامی مراکز صدور کارت هوشمند استان فعال شده است و همچنین ناوگان و رانندگان وانت بار می‌توانند بصورت اینترنتی در پرتال سامانه کارت هوشمند در قسمت خدمات غیر حضوری با عنوان ثبت نام وانت بار در آدرس WWW.SMARTCART.RMTO.ir مراجعه و نسبت به ثبت نام اقدام نمایند.
مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان کرمانشاه افزود: تاکنون ۷۶۰ کارت هوشمند برای راننده و ۵۳۰۰ کارت هوشمند برای وانت‌بار‌ها صادر شده و هدف از این طرح ساماندهی این بخش از حمل و نقل بین شهری است.
کرمی با اشاره به اینکه وانت‌بار‌ها از ابتدای بهمن ماه به بعد باید با داشتن بارنامه فعالیت کنند عنوان کرد: از ابتدای بهمن تمامی ناوگان براساس پیمایش سوخت دریافت می‌کنند که البته یکی از پیش‌نیاز‌ها داشتن کارت هوشمند است.
وی گفت: سوخت آن‌ها براساس نوع فعالیت و میزان تردد که در بارنامه مشخص شده تخصیص می‌یابد.

نظر شما