شناسهٔ خبر: 37560017 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

۴۵۰تیم امدادی در مناطق سیل زده سیستان و بلوچستان حضور دارند

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری سیستان و بلوچستان گفت: ۴۵۰ تیم امدادی از زمان وقوع بارش‌ها در نقاط مختلف این استان حضور دارندو مشغول امدادرسانی به سیلزدگان هستند.

صاحب‌خبر -

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان ، منصور بیجارمعاون هماهنگی امور عمرانی استانداری سیستان و بلوچستان اظهار داشت: از زمان اعلام وقوع بارش باران و سیل در سیستان و بلوچستان تاکنون ۴۵ نشست مدیریت بحران برگزار شده است.

او  گفت: پس از هشدار هواشناسی مبنی بر وقوع بارش‌های سیل آسا در سیستان و بلوچستان اطلاع‌رسانی به خوبی انجام شده است.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری سیستان و بلوچستان افزود: این حجم از بارندگی در این استان بی‌سابقه بوده است.

او  بیان کرد: در محورهای مواصلاتی فرعی با تلاش‌های صورت گرفته ۲ مرکز شهرستان شامل دلگان(شهر گلمورتی) و فنوج ارتباط برقرار شده است.

بیجار ادامه داد: همچنین ارتباط تلفنی سه شهرستان و ۲ بخش در جنوب سیستان و بلوچستان کاملا قطع بود که در شهرستان نیکشهر و قصرقند ارتباط تلفنی برقرار شده است.

او اظهار داشت: خدمات‌رسانی به سیلزدگان جنوب سیستان و بلوچستان با سه بالگرد در حال انجام است و در حوزه شهرستان کنارک و چابهار بویژه بخش پلان و دشتیاری که زیر آب رفته به بیش از هزار و ۲۰۰ نفر امدادرسانی شده است.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری سیستان و بلوچستان گفت:تنها اقلام امدادی شامل چادر، پتو و بخاری و بسته‌های غذایی موردنیاز است و باید بر تعداد بالگردها به منظور امدادرسانی بهتر به مناطق سیلزده جنوب سیستان و بلوچستان افزوده شود.

براساس گزارش هواشناسی سامانه بارشی که از روز جمعه وارد سیستان و بلوچستان شده تا صبح روز یکشنبه در منطقه فعال است و بارش‌های قابل توجهی به همراه دارد به طوریکه بیشینه بارش‌ها به صورت نقطه‌ای در برخی نقاط خاص در غرب و جنوب غرب استان به بیش‌از ۱۵۰ میلی‌متر می‌رسد.

انتهای پیام/ع

 

نظر شما