شناسهٔ خبر: 37559755 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

سرمای محسوس، پس از باران

بارش بیش از ۱۰۰میلیمتر باران در ۱۷نقطه سیستان و بلوچستان

خبرگزاری صداوسیما

در بیش از ۹۰نقطه جنوبی استان در دو روز گذشته، بیش از ۵۰میلیمتر باران باریده است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز سیستان و بلوچستان، رییس جمعیت هلال احمر دلگان گفت: با توجه به بعد مسافت و پراکندگی مناطق سیل‌زده و مسدودبودن راه‌ها، شناسایی مناطق سیل‌زده و خسارت دیدگان ناشی از سیل در دلگان، نیازمند یک فروند بالگرد است.
بامری با بیان اینکه برای امدادرسانی به سیل‌زدگان به کمک دیگر استانها نیازمندیم، گفت: روند امدادرسانی با توجه به صعب العبور بودن برخی مناطق سیل زده به کندی پیش می رود.
وی گفت: تا کنون تعداد 98دستگاه چادر، 210تخته پتو، 100تخته موکت 6متری و 720بسته مواد غذایی بین سیل زدگان این شهرستان توزیع شده است.
شهرستان دلگان در جنوب غربی سیستان و بلوچستان و همجوار استان کرمان است.

<div id="video-display-embed-code_4390949"><script type="text/JavaScript" src="https://iribnews.ir/fa/news/play/embed/2619623/4390949?width=400&height=300"></script></div>
<div id="video-display-embed-code_4391796"><script type="text/JavaScript" src="https://iribnews.ir/fa/news/play/embed/2619623/4391796?width=400&height=300"></script></div>

ارسال قايقهاي صيادي برای كمك به سيل زدگان بخش دشتياري و اوركي
مدیر كل شيلات سيستان و بلوچستان از اعزام ١٧قايق صيادي با كمك صيادان منطقه جهت خدمت رساني به مردم سيل زده منطقه اوركي و نوبنديان از توابع شهرستان چابهار خبر داد.
محمد شهلي بر با اشاره به اینکه با افزایش سیلاب و آبگرفتگی شدید معابر، مسيرهاي مواصلاتي مناطق دشتياري و اوركي مسدود شده است افزود: شيلات با همكاري صيادان تعدادي قايق به آن مناطق اعزام کرده است.
وي گفت: توصيه هاي لازم به بنادر صيادي و بهره برداران اعم از صيادان و پرورش دهندگان ميگو برای رعايت نكات ايمني اعلام شده و تمهيدات لازم بمنظور مقابله با هرگونه حوادث احتمالي انديشيده شده است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه سیستان و بلوچستان هم،  باتوجه به محاصره برخی روستاهای جنوب استان از آمادگی بقاع متبرکه، حسینیه ها و مساجد بلوچستان برای اسکان و ارائه خدمات رفاهی به سیل زدگان و مسافران در راه مانده خبر داد.

بارش برف در دامنه هاي تفتان و شور و نشاط مردم

علاوه بر بارشهاي باران و سيلابي شدن اکثر نقاط استان، مردم شهرستان خاش، ديروز بارش برف رو تجربه کردند.

<div id="video-display-embed-code_4390934"><script type="text/JavaScript" src="https://iribnews.ir/fa/news/play/embed/2619623/4390934?width=400&height=300"></script></div>

قطع ارتباط 250روستا در نیکشهر

ارتباط 250روستا در شهرستان نیکشهر در جنوب سیستان و بلوچستان بر اثر شدت سیلابها قطع شده است.
به گزارش خبرگزاری صداوسیما، فرماندار نیکشهر با بیان این مطلب گفت: در حوزه برق نیز خسارت جدی به تاسیسات برخی از مناطق وارد شده که برق بیش از 150روستای این شهرستان قطع شده است.
هاشمزهی افزود: پس از 10سال از تاسیس سد خیرآباد، برای اولین بار این سد سرریز شد و هم اکنون حجم ذخیره آب در شهرستان به 57میلیون مترمکعب رسیده است.
وی همچنین گفت: خسارت زیادی به ساختمانهای فنی و راهها وارد شده و در خطوط ارتباطی بخش‌های مرکزی، بنت و شهر نیکشهر هم اختلال ایجاد شده است.

جان باختن دو نفر براثر سیلاب در سیستان و بلوچستان

بر اثر بارندگی و ریزش آوار در سراوان یک دختر بچه 5ساله جان خود را از دست داد.
به گزارش خبرگزاری صداوسیما، مدیر مرکز حوادث و فوریتهای پزشکی زاهدان گفت: ای حادثه عصر امروز در کهک سراوان رخ داد.
راشدی افزود: در روستای دزک و محمدی سراوان نیز این چنین حادثه‌ای رخ داد که 2نفر مجروح شدند.
در دشتیاری چابهار هم یک نفر بر اثر گرفتار شدن در سیلاب غرق شد.

سيلابهاي شديد ناشي از بارندگيهاي اخير و پيش بيني در راه بودن سرماي شديد، نگراني مردم شهرستان بزمان است که در اين شرايط، گويا سوخت نفت هم به آنها دير مي رسد.

<div id="video-display-embed-code_4390935"><script type="text/JavaScript" src="https://iribnews.ir/fa/news/play/embed/2619623/4390935?width=400&height=300"></script></div>

با تشديد جريانات شمالي و وزش بادهاي سرد شمالي، هواشناسي اعلام کرد از امروز دماي هواي استان بين 5تا10 درجه کاهش مي يابد.

نظر شما