شناسهٔ خبر: 37550384 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: شبستان | لینک خبر

لزوم مرمت، معرفی و تسهیل بازدید شهروندان از دارالفنون

فراهانی در تذکر به شهردار تهران بر لزوم مرمت، معرفی و تسهیل بازدید شهروندان از مدرسه تاریخی دارالفنون تاکید کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان ، «مجید فراهانی» در جلسه علنی شورای شهر تهران با گرامیداشت 20 دی سالروز شهادت معمار و آغازگر مسیر توسعه ایران میرزا تقی خان فراهانی (امیرکبیر) و سالروز رحلت آیت الله هاشمی رفسنجانی، امیرکبیر معاصر افزود: در جامعه ما به دلیل غفلت دستگاه های مسئول چهره های تاثیرگذار و تاریخ ساز کمتر مورد توجه قرار گرفته است و در این بین بناهای تاریخی که وجودشان در مسیر کشور تاثیرگذار بوده، مهجورتر بودند.

 

رییس کمیته بودجه و نظارت مالی شورای شهر تهران با تاکید بر لزوم مرمت، معرفی و تسهیل بازدید شهروندان و گردشگران از دارالفنون گفت: بیشتر شهروندان از بازدید دارالفنون این میراث گرانبها، ارزشمند و اثرگذار امیرکبیر غافل هستند و خاطره ای از آن نداریم چرا که از این بنا بازدید نکرده ایم.

 

فراهانی گفت: یادگارهای بر جای مانده از امیرکبیر شامل مدرسه دارالفنون و دفتر کارش است که به جای آنکه در اختیار وزارت میراث فرهنگی قرار بگیرد، یکی از بناها در اختیار وزارت آموزش و پرورش و دیگری در اختیار پلیس است که از آن به عنوان دفتر و محل استقرار پلیس در بازار استفاده می شود.

 

وی با بیان اینکه جامعه به توجه به آثار تاریخی بر جای مانده از امیرکبیر نیاز دارد، گفت: مرمت، نگهداری و بهره برداری از این آثار با ایجاد زمینه بازدید گردشگران کمترین کاری است که برای این بناهای تاریخی می توان انجام داد.

 

عضو شورای شهر تهران تصریح کرد: شهرداری تهران باید مرمت، معرفی و تسهیل بازدید شهروندان و گردشگران از مدرسه تاریخی دارالفنون و دفتر کار امیرکبیر را در دستور کار خود قرار دهد.

 

 

پایان پیام/ 47

نظر شما