شناسهٔ خبر: 37545431 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

لزوم تسهیل بازدید شهروندان و گردشگران از دارالفنون

عضو شورای اسلامی شهر تهران در تذکری بر لزوم مرمت و معرفی دارالفنون و تسهیل بازدید شهروندان و گردشگران از این مدرسه تاریخی و دفتر کار امیرکبیر تأکید کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار شهری خبرگزاری فارس، مجید فراهانی عضو شورای اسلامی شهر تهران در جلسه علنی شورای شهر تهران گفت: بیستم دی ماه سالروز شهادت معمار و آغازگر مسیر توسعه ایران میرزا تقی خان فراهانی «امیرکبیر» و سالروز رحلت آیت الله هاشمی رفسنجانی را گرامی می‌دارم.

وی ادامه داد: متاسفانه در جامعه ما توجه به چهره‌های تأثیرگذار و تاریخ ساز در نتیجه غفلت دستگاه‌های مسؤول کمتر مورد توجه قرار گرفته است و در این میان بناهای تاریخی که وجودشان بر مسیر کشور تأثیرگذار بوده بیشتر مهجور مانده‌اند.

وی افزود: برای نمونه هر یک از ما احتمالاً سفری به باغ فین و قتلگاه امیرکبیر داشته‌ایم اما از دیدار دارالفنون این میراث گرانبها، ارزشمند و اثرگذار امیر کبیر غافلیم و شاید خاطره ای از آن نداریم؛ چون به دیدار و بازدیدش نرفته‌ایم!

فراهانی خاطر نشان کرد: یادگارهای برجا مانده از امیرکبیر در تهران امروز «مدرسه دارالفنون» و «دفتر کار ایشان» است که متاسفانه این آثار به جای آنکه در اختیار وزارت میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری باشد، یکی در اختیار وزارت آموزش و پروش است و دیگری در اختیار پلیس و از آن به عنوان دفتر و محل استقرار پلیس در بازار استفاده می شود!

وی اظهار داشت: بدون شک جامعه ما نیازمند توجه به آثار تاریخی برجای مانده از امیرکبیر است، بر همین اساس مرمت،نگهداری و بهره برداری از این آثار با امکان بازدید گردشگران کمترین کاری است که باید در این مسیر سالها پیش به انجام می رسید.

فراهانی ادامه داد: البته مدیریت شهری برای مرمت این آثار اقداماتی قابل تقدیر انجام داده است که باید ادامه پیدا کند.

عضو شورای شهر تهران گفت: با عنایت به اهمیت موضوع و لزوم اقدام شهرداری تهران درباره «لزوم مرمت، معرفی و تسهیل بازدید شهروندان و گردشگران از مدرسه تاریخی دارالفنون و دفتر کار امیرکبیر(ساختمان پلیس میدان ارگ)» به شهرداری تهران تذکر می دهم.

انتهای پیام/

نظر شما