شناسهٔ خبر: 37544187 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

۱۳ شهرستان درگیر سیلاب

سیلاب و تخلیه ۶ روستا در شهرستان کنارک

خبرگزاری صداوسیما

۱۳ شهرستان در جنوب سیستان وبلوچستان براثر بارندگی‌های ۲ روز گذشته دچار سیلاب شدند.

صاحب‌خبر -

اعزام ۴ فروند بالگرد به مناطق سیل زده چابهار، کنارک و دلگان
معاون امداد و نجات جمعیت هلال احمر سیستان و بلوچستان: در حال حال حاضر بارندگی در این استان قطع شده است اما روستا‌های دلگان، نیکشهر، فنوج، قصرقند، کنارک و چابهار در محاصره آب هستند و تمامی راه‌های این مناطق مسدود است.

به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز سیستان و بلوچستان، یک فروند بالگرد از بندرعباس به شهرستان کنارک اعزام می شود.

همچنین ۳ فروند بالگرد از سپاه و هوانیروز زاهدان به دلگان و چابهار اعزام می شوند که امدادرسانی هوایی در این مناطق صورت گیرد.

<div id="video-display-embed-code_4389815"><script type="text/JavaScript" src="https://iribnews.ir/fa/news/play/embed/2618929/4389815?width=350&height=250"></script></div>

سیلاب و تخلیه ۶ روستا در شهرستان کنارک
۱۳ شهرستان در جنوب سیستان وبلوچستان براثر بارندگی‌های ۲ روز گذشته دچار سیلاب شدند.

بارندگی های دو روز گذشته موجب بارش بیش از 100 میلیمتری در بسیاری از مناطق جنوبی استان شد و در شهرستان نیکشهر میزان بارش به حدود 200 میلیمتر رسید.

 مدیرکل مدیریت بحران سیستان و بلوچستان گفت: سیلاب به راه های مواصلاتی به خصوص راه های روستایی، زمین های زراعی و باغی و زیرساخت ها خسارت وارد کرده است.
ارجمندی با بیان این که تمامی راه های روستایی دلگان بسته است، افزود: بسیاری از راه های روستایی در جنوب استان درگیر سیلاب و همچنان مسدود است.
وی گفت: تیم هایی از ادارات مختلف استان در حال برآورد میزان خسارت ها هستند.

۱۳ شهرستان در جنوب سیستان وبلوچستان درگیر سیلاب
۱۳ شهرستان در جنوب سیستان وبلوچستان براثر بارندگی‌های 2 روز گذشته دچار سیلاب شدند.
مدیرعامل جمعیت هلال احمر سیستان وبلوچستان گفت: 27 روستا از این شهرستان‌ها با 285 خانوار دچار آبگرفتگی شدند وهزار و 173 نفر نیز آسیب دیدند.
راشکی افزود: تاکنون ساکنان 6 روستا گرفتار در سیلاب در شهرستان کنارک تخلیه و به مناطق امن منتقل شده‌اند.
وی همچنین تیم‌های امدادی هلال احمر ساکن در شهرستان‌های آسیب دیده از سیلاب را 77 تیم اعلام  کرد ، گفت: تاکنون80 دستگاه چادر امدادی،  142تخته موکت، 273 تخته پتو و 1677 کیلو نایلون سنگری در بین خانواده‌ها توزیع شده است.
مدیرعامل جمعیت هلال احمر سیستان وبلوچستان گفت: ماموران هلال احمر همچنین جان 21 نفر از گرفتاران در طغیان رودخانه‌های محلی را نجات داده‌اند و 8 خودروی گرفتاردر سیلاب را رها کردند.
راشکی گفت: 18 منزل در شهرستان‌های زاهدان، میرجاوه، دلگان، سراوان، هیرمند وسیب وسوران تخریب شده است.
 
آخرین میزان بارندگی سیل آسا در سیستان و بلوچستان 
آخرین میزان بارندگی های سیل آسا در سیستان و بلوچستان هنوز مشخص نیست. 
مدیرکل هواشناسی سیستان و بلوچستان هم گفت: بیشترین میزان بارندگی ، تا ظهر دیروز در شهرستان نیکشهر به میزان 186 میلیمتر اعلام شده است و پس از آن بارندگی ها ادامه داشت، اما به علت قطع ارتباطات مخابراتی ، آخرین میزان بارش در دست نیست.
حیدری افزود: در نقشه های هواشناسی، بیشترین تمرکز باران بر حوالی نیکشهر، فنوج و شمال غرب کنارک دیده می شود که به احتمال زیاد میزان بارش ها، خیلی بیشتر از 186 میلیمتر باشد.
 
سیلاب و تخلیه ۶ روستا در شهرستان کنارک
۶ روستا در معرض خطر سیلاب در شهرستان کنارک تخلیه شد.
روابط عمومی جمعیت هلال احمر استان اعلام کرد: با توجه به شدت بارندگی در شهرستان کنارک و احتمال تخریب منازل در برخی از روستا، بنا بر تصمیم مدیریت بحران تعداد ۶ روستا در معرض خطر، تخلیه و ۲۴۵ خانوار ساکن در این مناطق برای اسکان اضطراری به مدرسه و مکان‌های امن دیگر انتقال یافتند.

نظر شما