شناسهٔ خبر: 37533584 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

نظرات کشتی‌گیران ایران پس از حضور در جام تختی

تهران- ایرنا- کشتی‌گیران ایران حضور در مسابقات بین‌المللی کشتی آزاد جام تختی را مناسب ارزیابی کرده و از اهداف آینده خود برای حضور در المپیک و سایر مسابقات مهم، سخن گفتند.

صاحب‌خبر -

چهلمین دوره رقابت‌های بین‌المللی کشتی آزاد جام تختی به مدت سه روز در کرمانشاه برگزار و با قهرمانی تیم ایران به اتمام رسید.

برخی از قهرمانان این دوره از مسابقات به اظهار نظر در خصوص جام تختی پرداختند که شرح آنرا در زیر می‌خوانید:

«علیرضا سرلک» درباره کسب عنوان قهرمانی مسابقات بین‌المللی کشتی آزاد جام تختی، اظهار داشت: حریف خوبی در فینال داشتم و کار برایم حساس شد که خوشبختانه در ثانیه‌های پایانی پیروز شدم.

وی افزود: حریف ارمنستانی من قهرمان اروپا بود، اما تا ثانیه‌های آخر دست از تلاش برنداشتم تا در نهایت به پیروزی رسیدم.

سرلک ادامه داد: حریفان قدرتمندی در کشور دارم که باید ابتدا از سد تمام آنها عبور کنم تا به تیم ملی برسم. باید تلاشم را افزایش داده تا صاحب دوبنده تیم ملی شوم.

«میثم نصیری» نیز سطح فنی جام تختی را مناسب ارزیابی کرد و گفت: سطح مسابقات با توجه به حضور تمام مدعیان ۶۵ کیلوگرم بالا بود. چند ماهی به دلیل بیماری که داشتم از میادین و شرایط ایده آل دور بودم، اما خدا را شکر با قهرمانی در این مسابقات بار دیگر شروع خوبی داشتم.

وی درباره تصمیمش برای بازگشت دوباره به ۶۵ کیلوگرم گفت: وزن کم کردن باریم سخت است. با توجه به اینکه سال المپیک است تصمیم گرفتم شانسم را برای حضور در این رقابت‌ها آزمایش کنم. امیدوارم بتوانم همین روند را ادامه دهدم تا به هدفم برسم. هدف اول در این وزن کسب سهمیه است و امیدوارم در نهایت اگر من نماینده ایران بودم در آن مسابقات بتوانم به هدف اصلی‌ام که سال‌هاست دنبال آن هستم، برسم.

«مجتبی گلیج» هم تصریح کرد: خدا  را شکر مزد زحماتم را گرفتم. تمام مدعیان داخلی به میدان آمده بودند و من هم کشتی‌های خوبی گرفتم.

وی ادامه داد: از نظر کیفیت سطح مسابقات خوب بود، اما از نظر کمیت، تیم‌های خارجی کمی شرکت کرده بودند. هر چند میدان خوبی برای مصاف مدعیان داخلی بود، به‌خصوص در اوزان ۶۵ و ۹۷ کیلوگرم تمام مدعیان حضور داشتند. کشتی‌های خوبی گرفتم و در فینال هم ۱۰ بر صفر به پیروزی رسیدم.

قهرمان وزن ۹۷ کیلوگرم کشتی آزاد جام تختی درباره آینده این وزن گفت: متاسفانه در مسابقات جهانی سهمیه نگرفتیم، امیدوارم در همان گزینشی اول در قاره آسیا هر کسی که به عنوان نماینده ایران انتخاب می‌شود بتواند کار را تمام کند و سهمیه را بگیرد تا در ادامه بتوانیم با برنامه ریزی بهتری برای المپیک آماده شویم.

«پرویز هادی» درباره کسب عنوان قهرمانی مسابقات بین‌المللی کشتی آزاد جام تختی، اظهار داشت: بعد از آسیب دیدگی کمر که باعث شد مسابقات جهانی را از دست بدهم، تنها ۲۰ روز تمرین کردم و به این مسابقات رسیدم. خداوند همیشه حامی حق است و حق به حق دار رسید.

وی در پاسخ به این سوال که تا ثانیه‌های پایانی فینال از حریف عقب بودی و در لحظات آخر برنده شدید، گفت: همانطور که گفتم با حداقل آمادگی در این مسابقات شرکت کردم و نتوانستم به دلیل مصدومیت تمرینات منظمی داشته باشم. زمان خوبی تا بازی‌های المپیک در اختیار داریم و تلاش می‌کنم در این مدت تمام توانم را برای رسیدن به مرز آمادگی انجام دهم.

هادی افزود: متاسفانه نتوانستم در مسابقات جهانی سهمیه بگیریم امیدوارم در اولین گزینشی در قاره آسیا کار را تمام کنیم. هدفم فقط کسب مدال در المپیک است و تمام این سختی‌ها و دوری از خانواده را برای رسیدن به مدال کشیده‌ام.

«یدالله محبی» هم که به مدال برنز رسید، عنوان کرد: خداراشکر موفق به کسب مدال شدم و دست خالی نماندم. زحمت زیادی برای حضور در این رقابت‌ها کشیده بودم و هدفم بالاتر از کسب مدال برنز بود، اما متاسفانه روی یک اشتباه خنده‌دار خودم و اینکه فکر می‌کردم مسابقه تمام شده است، کشتی را به پرویز هادی واگذار کردم، اما در دیدار رده بندی حریف ارمنی را شکست داد و برنز گرفتم.

محبی در پاسخ به این سوال که به‌نظر می‌رسد با این نتیجه شانس حضور در المپیک را از دست داده باشد، عنوان کرد: کشتی من با پرویز هادی پر از حرف و حدیث بود و داوران می‌توانستند به من امتیاز دهند. هر تصمیمی که کادرفنی بگیرد مطیع هستم، اما اگر یک فرصت دیگر برای انتخابی داده شود قول می‌دهم پشیمان نشوند و نتیجه خوبی بگیرم.

نظر شما