شناسهٔ خبر: 37477777 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: دانشجو | لینک خبر

با توسعه تکنولوژی؛

میلیاردها دلار درآمد اینترنت اشیا در جهان است + اینفوگرافی

آمارها نشان می‌دهد که اینترنت اشیا می‌توان میلیاردها دلار درآمد برای کشورها به همراه داشته باشد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار فناوری خبرگزاری دانشجو، در عصر تکنولوژی‌های هوشمند واژه اینترنت اشیا نظر بسیاری از محققان، پژوهشگران و صنعتگران را به خود جلب کرده است. اینترنت اشیا به مفهوم پایه‌ای اتصال تمام دستگاه‌ها با یک کلید روشن و خاموش به اینترنت و نیز به یکدیگر اشاره می‌کند. از تلفن‌های شخصی و دستگاه‌های قهوه‌ساز و چای‌ساز گرفته تا ماشین‌های ظرفشویی، هدفون‌ها، روشنایی‌ها، و ابزار‌های پوشیدنی و تقریباً هر چیزی که فکرش را کنید.

تجارت در این حوزه به قدری موردتوجه است که در حال حاضر طبق آمار‌ها در کل جهان رقمی معادل ۲ تریلیون دلار درآمد حاصل از فروش بر پایه اینترنت اشیا بوده است و پیش بینی می‌شود این رقم تا سال ۲۰۳۰ به ۱۱ تریلیون دلار برسد.

در حال حاضر ۲۰ میلیون وسیله نقلیه در جهان به اینترنت متصل هستند و پیش بینی می‌شود تا سال ۲۰۲۵ نیز تعداد دستگاه‌ها و تجهیزاتی که به IOT متصل خواهند شد ۲۵ میلیون دستگاه خواهد بود.

ایران نیز در کنار سایر کشور‌ها تلاش کرده تا در حوزه IOT فعالیت کنند، با همین رویکرد و حمایت‌های صورت گرفته از سوی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری در حال حاضر ۳۲۰ شرکت دانش بنیان و ۱۹ استارت‌آپ در حوزه اینترنت اشیا فعالیت می‌کنند.
متصل شوید
 

نظر شما