شناسهٔ خبر: 37468407 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه مردم‌سالاری | لینک خبر

خبر

صاحب‌خبر -

عقب نشینی آمریکا از تهدید به تحریم عراق 

سخنگوی وزارت خارجه آمریکا اخبار منتشر شده درباره آغاز تنظیم پیش‌نویس تحریم‌ها علیه عراق را تکذیب کرد. 
به گزارش ایسنا، به نقل از شبکه سومریه نیوز، مورگان اورتاگوس، سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا در سخنانی نسبت به اخبار منتشر شده مبنی بر اینکه مقام‌های ارشد دولت آمریکا تنظیم پیش‌نویس تحریم‌های اقتصادی احتمالی علیه عراق را در پی تهدید ترامپ مبنی بر اعمال تحریم‌ها در صورت مجبور شدن این کشور به خروج نیروهایش از عراق آغاز کرده‌اند، تکذیب کرد. وی در این باره گفت: درحال حاضر هیچ تصمیمی برای تحریم عراق وجود ندارد.

تدابیر شدید امنیتی در شهرهای آمریکا 

در پی اقدام آمریکا در ترور سردار قاسم سلیمانی در بغداد، ایالات متحده تدابیر امنیتی را در شهرها و بناها و یادبودهای مشهور این کشور افزایش داده است. به نوشته روزنامه تلگراف، مقام‌های نیویورک، بوستون و لس آنجلس اعلام کرده‌اند که تدابیر امینتی را در پی ترور سردار سلیمانی تشدید کرده‌اند.
پلیس پارک‌های ملی آمریکا نیز اعلام کرده که در سراسر کشور نیروهایش را افزایش می‌دهد. هنوز مشخص نیست که آیا این تدابیر امنیتی شدید شامل استقرار نیروها برای بناهای یادبود لینکن و جفرسون و همچنین مجسمه آزادی و یادبود واشنگتن هم می‌شود یا خیر.

برنامه آمریکا برای پایگاه عین الاسد

یک منبع امنیتی در استان الانبار عراق اعلام کرد، نیروهای آمریکایی قصد دارند فرودگاهی را برای بمب‌افکن‌های بی۵۲ در داخل پایگاه عین الاسد احداث کنند.
به گزارش سومریه‌نیوز، یک منبع امنیتی در استان الانبار عراق اعلام کرد: نیروهای آمریکایی قصد دارند یک فرودگاه بین‌المللی بزرگ را برای جنگنده‌های بی۵۲ در پایگاه هوایی عین الاسد در شهر البغدادی در شهرستان هیت در غرب استان الانبار احداث کنند.
این منبع افزود: نیروهای آمریکایی در داخل ساختمان پایگاه درحال گسترش ساختمان‌های فرودگاه از محور کبیسه هستند.

برچسب‌ها:

نظر شما