شناسهٔ خبر: 37462035 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه آفرینش | لینک خبر

خبــــر

صاحب‌خبر -

 رييس جمهوري درگذشت تعدادي از هموطنان در کرمان را تسليت گفت

به گزارش ايرنا، رييس جمهوري در پيامي با تسليت درگذشت تعدادي از هموطنان در مراسم خاکسپاري سپهبد شهيد قاسم سليماني در کرمان به معاون اول رييس جمهوري و وزير بهداشت، درمان و آموزش پزشکي دستور داد تا سريعاً به وضعيت مصدومان و خانواده‌هاي بازماندگان رسيدگي کنند.

براي شرکت در نشست شوراي امنيت؛

آمريکا به ظريف ويزا نداد

دولت ترامپ ورود محمد جواد ظريف وزير خارجه کشورمان را براي سخنراني در جلسه شوراي امنيت سازمان ملل ممنوع کرد.به گزارش صدا و سيما، دولت ترامپ ورود محمد جواد ظريف وزير خارجه کشورمان را براي سخنراني در جلسه شوراي امنيت سازمان ملل ممنوع کرد.

گفتني است اين در حالي است که دفتر نمايندگي ايران در سازمان ملل مي‌گويد: خبر رد ويزاي ظريف براي شرکت در نشست شوراي امنيت را در رسانه‌ها ديديم. اما نه امريکا و نه سازمان ملل هنوز رسماً به ما چيزي نگفته اند.

تشييع پيکر ابومهدي المهندس در بصره

مراسم تشييع پيکر ابومهدي المهندس در استان بصره برگزار شد.به گزارش ايسنا، به نقل از شبکه خبري سومريه‌نيوز، هزاران تن از ساکنان بصره براي تشييع پيکر ابومهدي المهندس، معاون رئيس حشد شعبي عراق که در حمله تروريستي آمريکا به شهادت رسيد در ميدان الطيران بصره حاضر شدند.

مقام آمريکايي: احتمال حمله سنگين ايران تا 48 ساعت آينده

يک مقام آمريکايي از احتمال پاسخ بزرگ نظامي از سوي ايران طي
48 ساعت آينده خبر داد.

به گزارش خبرگزاري فارس، يک مقام آمريکايي مدعي شد که ايران در تدارک حمله سنگين به منافع اين کشور تا 48 ساعت آينده است.يک مقام آمريکايي که به نام وي اشاره‌اي نشده، در گفت‌‌وگو با خبرگزاري «آسوشيتدپرس» گفت که ايالات متحده پيش بيني کرده يک حمله مهم در يک يا دو روز ديگر انجام مي‌شود.وبگاه شبکه خبري «سي. ان. ان» نيز از آماده باش کامل نيروهاي و پدافند هوايي اين کشور در سطح منطقه از روز دوشنبه خبرداد.

دو مقام آمريکايي به شبکه خبري سي. ان. ان گفتند که اين آماده باش کامل براي سرنگون ساختن حملات پهپادي محتمل ايران و حمله قريب الوقع اين کشور به اهداف آمريکاست.

به گزارش اين شبکه آمريکايي، دستگاه اطلاعاتي آمريکا از چند روز گذشته تحرکات نظامي ايران از جمله حرکت موشک‌هاي بالستيک و پهپادها را زيرنظر گرفته است.

اين شبکه در مطلبي گزارش داد که تهران براي پاسخگويي به اين اقدام آمريکا، گزينه‌هاي زيادي در اختيار دارد.

تشديد تدابير امنيتي در شهرهاي آمريکا

در پي اقدام آمريکا در ترور سردار قاسم سليماني در بغداد، ايالات متحده تدابير امنيتي را در شهرها و بناها و يادبودهاي مشهور اين کشور افزايش داده است.

به گزارش ايسنا، به نوشته روزنامه تلگراف، مقام‌هاي نيويورک، بوستون و لس آنجلس اعلام کرده‌اند که تدابير امينتي را در پي ترور سردار سليماني تشديد کرده‌اند.

پليس پارک‌هاي ملي آمريکا نيز اعلام کرده که در سراسر کشور نيروهايش را افزايش مي‌دهد. هنوز مشخص نيست که آيا اين تدابير امنيتي شديد شامل استقرار نيروها براي بناهاي يادبود لينکن و جفرسون و همچنين مجسمه آزادي و يادبود واشنگتن هم مي‌شود يا خير.

ايالت نيويورک و مقام‌هاي ارشد شهري گفته‌اند که تهديد مستقيم و معتبري عليه آنها وجود ندارد. اما بيل دو بلاسيو، شهردار نيويورک گفته، حمله و ترور سردار سليماني احتمالا چالش‌هاي جديد و بسيار عميقي را براي اين شهر ايجاد مي‌کند.

يک منبع امنيتي فاش کرد

آمريکا درصدد تأسيس فرودگاهي براي بمب‌افکن‌هاي بي‌52 در پايگاه عين الاسد

يک منبع امنيتي در استان الانبار عراق اعلام کرد، نيروهاي آمريکايي قصد دارند فرودگاهي را براي بمب‌افکن‌هاي بي52 در داخل پايگاه عين الاسد احداث کنند.

به گزارش ايسنا، به نقل از شبکه خبري سومريه‌نيوز، يک منبع امنيتي در استان الانبار عراق اعلام کرد: نيروهاي آمريکايي قصد دارند يک فرودگاه بين‌المللي بزرگ را براي جنگنده‌هاي بي52 در پايگاه هوايي عين الاسد در شهر البغدادي در شهرستان هيت در غرب استان الانبار احداث کنند.

اين منبع افزود: نيروهاي آمريکايي در داخل ساختمان پايگاه درحال گسترش ساختمان‌هاي فرودگاه از محور کبيسه هستند.

اين منبع اعلام کرد: اين فرودگاه در صورت ساخت يکي از مهم‌ترين فرودگاه‌ها در جهان خواهد بود چراکه به هواپيماهاي غول‌پيکر بي52 اختصاص مي‌يابد.

رياض از جامعه جهاني خواست تا مانع پيچيده‌تر شدن اوضاع منطقه شو د

کابينه عربستان از جامعه جهاني خواست تا به مسئوليت‌هاي خود در قبال تضمين امنيت و ثبات عراق و منطقه عمل کند.

به گزارش ايسنا، به نقل از خبرگزاري رسمي عربستان (واس)، ترکي بن عبدالله الشبانة، وزير رسانه‌اي عربستان پس از برگزاري نشست کابينه به رياست محمد بن سلمان، وليعهد سعودي در بيانيه‌اي اعلام کرد در نشست کابينه بر لزوم تضمين امنيت و ثبات و ممانعت از هر آنچه که ممکن است منجر به پيچيده‌تر شدن اوضاع در نتيجه افزايش تنش‌ها شود، تاکيد شد.

وي همچنين گفت: در اين نشست همچنين تاکيد شد که جامعه جهاني بايد مسئوليت‌هايش را براي اتخاذ اقدامات لازم جهت تضمين امنيت منطقه و ثبات آن بر عهده بگيرد و به آن‌ها عمل کند.

برچسب‌ها:

نظر شما