شناسهٔ خبر: 37466580 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: ایران آنلاین | لینک خبر

درحال تکمیل

اسامی مسافران سقوط هواپیمای اوکراینی / سقوط هواپیما تروریستی نبود/۱۴۷ مسافر ایرانی بودند+ تصاویر و فیلم

یک فروند هواپیمای مسافربری بوئینگ ۷۳۷ متعلق به خطوط هوایی اوکراین پس از پرواز از فرودگاه امام خمینی(ره) دچار نقص فنی شد و سقوط کرد.

صاحب‌خبر -

 این هواپیما که عازم کی‌یف پایتخت اوکراین بوده است ۱۸۰ مسافر و خدمه داشته است.

 

***پایان عملیات جمع‌آوری اجساد جانباختگان سانحه سقوط هواپیمای اوکراینی

 

رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر از اعلام پایان عملیات جمع‌آوری پیکر جانباختگان حادثه سقوط هواپیمای اوکراینی خبر داد.

مرتضی سلیمی در گفت و گو با ایسنا اظهار کرد: این هواپیمای اوکراینی حامل ۱۷۹ مسافر و خدمه پروازی بوده است. بر اساس گزارش‌ها از این تعداد ۱۴۷ نفر ایرانی و ۳۲ نفر اتباع خارجی شامل ۶ تبعه کانادا، ۴ تبعه سوئد، ۱۱ تبعه اوکراین، ۱۰ تبعه افغانستان و یک تبعه انگلستان بوده‌اند.

وی با بیان اینکه بر اساس گزارش شاهدان محلی و ارزیابی‌های انجام شده در محل حادثه، هواپیما در آسمان دچار حریق شده است، گفت: ۳۰۰ نیروی عملیاتی از سازمان امداد و نجات، جمعیت هلال احمر استان‌های تهران و قم به وسیله ۴۵ دستگاه خودرو به محل وقوع حادثه اعزام شده‌اند. ترافیک سنگینی نیز در لحظات اولیه وقوع حادثه به دلیل تجمع ساکنان محلی ایجاد شده بود که ۲ فروند بالگرد با انجام ۳ سورتی پرواز نیرو و تجهیزات امدادی، ایمنی و بهداشت فردی اعزام شد.

رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر از پایان عملیات جمع آوری پیکر جانباختگان حادثه سقوط هواپیمای اوکراینی خبر داد و اظهارکرد: چهار تیم عملیاتی هلال احمر برای پاکسازی احتمالی منطقه در محل سقوط هواپیما حضور خواهند داشت.

***سقوط هواپیما تروریستی نبود/ علت سقوط نقص موتور بود

سفارت اوکراین در تهران اخبار مبتنی بر اصابت موشک یا تروریستی بودن حادثه سقوط هواپیمای بوئینگ ایرلاین اوکراینی در تهران را تکذیب و اعلام کرد که این اتفاق تنها به علت نقص موتور هواپیما رخ داده است.

 بر اساس گزارش رویترز، سفارت اوکراین در تهران در واکنش به انتشار برخی اخبار و شایعات مبنی بر اصابت موشک یا تروریستی بودن حادثه سقوط هواپیمای بوئینگ ۷۳۷-۸۰۰ متعلق به اوکراین اینترنشنال ایرلاین در حوالی تهران، این احتمال را رد کرد و خاطرنشان کرد که این اتفاق صرفا به علت نقص فنی موتور هواپیما رخ داده است.

 گزارش های منتشر شده در آسوشیتد پرس حاکی از آن است که ولادیمیر زلنسکی، رئیس جمهور اوکراین نیز ضمن تسیلت و همدردی با خانواده جان باختگان این حادثه ناگوار، بلافاصله برنامه سفر خود را به عمان لغو کرد و به منظور پیگیری مسائل مربوط به سقوط هواپیما در کیف، پایتخت این کشور، باقی ماند.

یک فروند هواپیمای بوئینگ  ۷۳۷-۸۰۰ اوکراین که صبح روز چهارشنبه (امروز) تنها دقایقی بعد از پرواز از فرودگاه امام خمینی در تهران سقوط کرد و تمامی ۱۷۶ نفر مسافر و خدمه پروازی آن در این حادثه جان باختند، متعلق به هواپیمایی اوکراین اینترنشنال (Ukraine International) بوده است.

این هواپیما که قرار بوده در ساعت  ۵:۱۵ به مقصد کیف، اوکراین پرواز کند، با تاخیر یک ساعته در ساعت ۶:۱۲ پرواز کرده است. هنوز معلوم نیست که این تاخیر به علت نقص ایمنی بوده است یا خیر.

طبق اطلاعات مندرج در وب سایت سیمپل فلایینگ، مدل این هواپیما بوئینگ ۷۳۷- ۸۰۰ بوده است که ساخت شرکت هواپیماسازی بوئینگ آمریکاست و تنها سه سال از عمر آن می گذرد.

گفته می شود بسیاری از مسافران این پرواز دانشجویان ایرانی بودند که بعد از تعطیلات زمستانی به دانشگاههای خود در خارج از این کشور بازمی گشتند.

***۱۴۷ سرنشین هواپیمای سانحه دیده، ایرانی بودند


رئیس اورژانس کشور اعلام کرد: ۱۷۹ نفر در حادثه سقوط هواپیمای مسافربری جان باختند.

دکتر پیرحسن کولیوند در این باره اظهار کرد:‌ متاسفانه تمام افرادی که در این پرواز حضور داشتند جان خود را از دست داده‌اند.

وی با بیان اینکه ۱۷۹ نفر در حادثه سقوط هواپیمای مسافربری جان باختند ادامه داد: از این تعداد ۳۲ نفر غیرایرانی و ۱۴۷ نفر ایرانی‌ بوده‌اند.

 

***خلبان بوئینگ ۷۳۷ اوکراینی تماسی با برج مراقبت نداشت

رئیس کمیسیون بررسی سوانح هوایی سازمان هواپیمایی گفت: خلبان بوئینگ ۷۳۷ اوکراینی تا پیش از سقوط، اعلام وضعیت اضطراری نداشت.

وی در پاسخ به این سؤال که آیا خلبانی ارتباطی با برج مراقبت داشته و اعلام وضعیت اضطراری کرده است؟ به فارس گفت: این پرواز از اپروچ فرودگاه امام خمینی (ره) خارج شده بود و وارد اپروچ مهرآباد شده بود اما خلبان هیچ تماسی با اپروچ مهرآباد نداشته است.

همچنین، به گفته مجتبی خالدی سخنگوی اورژانس کشور ۱۰ دستگاه آمبولانس به محل سقوط این هواپیما در محدوده شاهد و پرند اعزام شده است.

 

***اعزام تیم بررسی سانحه به محل سقوط هواپیما اوکراینی/تعداد دقیق مسافران و خدمه 

سخنگوی سازمان هواپیمایی از اعزام تیم بررسی سانحه سازمان هواپیمایی کشوری به محل سقوط هواپیمای مسافری اوکراینی خبر داد.

رضا جعفرزاده در گفت‌وگو با تسنیم، اظهار کرد: حدود نیم ساعت قبل یک فروند هواپیمای بوئینگ 737 اوکراینی در مسیر پروازی تهران-کیف پس از ترک فرودگاه امام خمینی (ره) در منطقه‌ای بین پرند و شهریار سقوط کرده است.

وی ادامه داد: به محض اعلام سقوط این هواپیما،‌ تیم بررسی سانحه سازمان هواپیمایی کشوری به محل سقوط هواپیما اعزام شدند.

وی با بیان این‌که تعداد مسافران این هواپیما طبق گزارش اولیه 170 نفر بوده است، افزود:‌ علت سقوط هواپیما در گزارش‌های بعدی به اطلاع رسانی می‌شود.

مدیر روابط عمومی سازمان هواپیمایی کشوری در پاسخ به این پرسش که در هواپیمای مذکور چه تعداد مسافر ایرانی بوده است، گفت:‌ فعلا نمی‌توانیم درباره ملیت مسافران این پرواز اظهارنظر کنیم.

سخنگوی سازمان هواپیمایی کشوری همچنین گفت: بر اساس گزارش دقیق اولیه سانحه سقوط هواپیمای ۷۳۷ اوکراینی ۱۶۷ مسافر و ۹ خدمه سوار این هواپیما شده بودند.

رضا جعفرزاده اظهار کرد: هواپیمای ۷۳۷، ۱۲ و ۶ دقیقه صبح امروز  فرودگاه امام را ترک کرده بود و دقیقا بعد از ۶ دقیقه پرواز بین شهریار و پرند دچار سانحه شده و سقوط کرده است.

وی افزود: بر اساس گزارش دقیق تعداد ۱۶۷ مسافر و ۹ خدمه در این هواپیما بوده اند.

سخنگوی سازمان هواپیمایی کشوری درباره علت بروز این سانحه سقوط هواپیمای ۷۳۷ اوکراینی گفت: هنوز چیزی به صورت دقیق مشخص نیست و به محض به دست آمدن علت بروز این سانحه آن را اعلام خواهیم کرد.

جعفرزاده در پاسخ به سوال دیگری مبنی بر اینکه گفته می شود این هواپیما در منطقه مسکونی شاهد شهر سقوط کرده است، عنوان کرد: گفته می‌شود که این منطقه صباشهر بوده که بین شهریار و پرند است اما علت دقیق حادثه و اطلاعات بیشتر در ادامه اعلام خواهد شد.

***احتمال زنده‌بودن سرنشینان هواپیمای اوکراینی وجود ندارد

رئیس سازمان امداد و نجات هلال احمر با اشاره به سانحه سقوط یک فروند هواپیمای مسافربری اوکراین گفت:‌ بر اساس شواهد، احتمالی برای زنده بودن سرنشینان هواپیما وجود ندارد.
 
به گزارش ایسنا، مرتضی سلیمی اظهار کرد: حوالی ساعت ۶ و ۲۲ دقیقه سقوط این هواپیما به جمعیت هلال احمر اعلام شد که در پی آن تیم‌های امدادی به محل اعزام شدند.

وی با تاکید بر این موضوع که بر اساس شواهد، احتمالی برای زنده بودن سرنشینان هواپیما نیست گفت: امداد و نجات ادامه دارد. ۶۰ تیم عملیات و دو بالگرد از تهران اعزام شده‌اند.

ساعتی پیش یک فروند هواپیمای مسافربری بوئینگ ۷۳۷ متعلق به خطوط هوایی اوکراین پس از پرواز از فرودگاه امام خمینی(ره) دچار نقص فنی شد و سقوط کرد.

براساس این گزارش محل دقیق سقوط این هواپیما در پارکی در محمودآباد شهریار بوده است.

***اعزام 20 دستگاه آمبولانس اورژانس به محل حادثه

سخنگوی سازمان اورژانس کشور از سقوط هواپیمای اوکراینی در نزدیکی فرودگاه امام خمینی تهران خبر داد و گفت:22 دستگاه آمبولانس اورژانس ۱۱۵ و ۲ دستگاه اتوبوس آمبولانس  به محل وقوع این سانحه هوایی اعزام شده است.

یک فروند هواپیمای مسافربری بویینگ ۷۳۷ متعلق به خطوط هوایی اوکراین پس از پرواز از فرودگاه امام دچار نقص فنی شد و سقوط کرد.

اخبار اولیه حاکی است این هواپیما که عازم کیف پایتخت اوکراین بوده است ۱۸۰ مسافر و خدمه داشته است.

رئیس اورژانس کشور از جانباختن تمام سرنشینان هواپیمای اوکراینی خبر داد و گفت که اجساد غالبا قطعه قطعه هستند و همکاران فوریت‌های پزشکی در حال کمک‌ کردن برای جمع آوری اجساد هستند تا برای شناسایی به پزشکی قانونی منتقل شوند.

همچنین دکتر صابریان، رئیس مرکز اورژانس تهران نیز گفت:‌ با توجه به وضعیت سقوط امکان شناسایی مسافران و خدمه پرواز بسیار سخت است. اجساد تقریبا متلاشی شده‌اند و باتوجه به وضعیت سقوط ، امکان شناسایی مسافران و خدمه پرواز که گفته می‌شود ۱۶۷ مسافر و ۹ خدمه پرواز هستند بسیار سخت است.

***آماده باش پلیس در محل حادثه

سرهنگ سرپناه، معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی ویژه غرب استان تهران نیز از تامین امنیت محل و آماده‌باش پلیس در محل خبر داد و به ایسنا گفت: دقایقی پس ازسقوط هواپیمای مسافربری در محدوده پرندک تهران، چندین تیم از ماموران انتظامی به محل حادثه اعزام شده و نسبت به تامین امنیت منطقه اقدام کردند. در حال حاضر ماموران در آماده‌باش هستند. شدت حریق به حدی بوده است که امکان عملیات امداد و نجات در دقایق اولیه وجود نداشته است.

شدت این حادثه اما به حدی بوده که تیم‌هایی از آتش‌نشانی تهران به محل حادثه اعزام شدند. سید جلال ملکی، سخنگوی سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران دراین‌باره به ایسنا گفت:  سه تیم حریق و سه تیم نجات به محل سقوط هواپیمای اوکراینی در نزدیکی فرودگاه امام خمینی (ره) اعزام شده است.

***حضور تیم‌های تشخیص هویت پلیس در محل سقوط هواپیما

رییس مرکز اطلاع‌رسانی ناجا از حضور تیم‌های تشخیص هویت پلیس آگاهی ناجا در محل سقوط هواپیمای اوکراینی در جنوب تهران خبر داد.

سرهنگ احمد خسروی در گفت‌وگو با ایسنا، دراین‌باره گفت: دقایقی بعد از سقوط هواپیمای مسافربری متعلق به کشور اوکراین در جنوب تهران ماموران پلیس در محل حاضر شده و اقدام به تامین امنیت محل کردند.

وی با بیان اینکه عوامل پلیس راهنمایی و رانندگی نیز در محل حاضر شدند، ادامه داد: همچنین تیم‌های تشخیص هویت پلیس آگاهی ناجا نیز از صبح امروز در محل مستقرند و این آمادگی وجود دارد تا برای تشخیص هویت قربانیان و جانباختگان اقدام کنند.

خسروی ادامه داد:‌ در حال حاضر امنیت در این منطقه به‌طور کامل برقرار است و مشکلی در این زمینه وجود ندارد.

***آتش سوزی موتور علت سقوط هواپیمای اوکراینی اعلام شد

 رئیس مرکز ارتباطات و اطلاع‌رسانی وزارت راه و شهرسازی گفت: علت سقوط هواپیمای اوکراینی که صبح امروز در نزدیکی شهر جدید پرند سقوط کرد، آتش سوزی در قسمت موتور هواپیما بود.

«قاسم بی نیاز» به ایرنا گفت: هواپیمای اوکراینی که صبح امروز تهران را به مقصد کیف پایتخت اوکراین ترک می‌کرد حوالی شهر جدید پرند در استان تهران به دلیل حادثه آتش سوزی در قسمت موتور دچار نقص فنی شد.

وی با رد هرگونه شایعه درخصوص اصابت موشک به بوئینگ ۷۳۷ شرکت هواپیمایی اوکراینی، گفت: در صورتی که این حادثه به دلیل اصابت موشک بود هواپیما در آسمان منفجر می‌شد اما آتش سوزی در قسمت موتور این هواپیما و تلاش ناموفق خلبان برای کنترل هواپیما منجر به سقوط و فوت تمام سرنشینان آن شد.

وی گفت:بوئینگ ٧٣٧ هواپیمایی اوکراین ۱۶۷ مسافر و ۹ خدمه پروازی داشت که  تمام سرنشینان آن جان باختتد.

بی نیاز خبر داد که به زودی فهرست مسافران ایرانی و خارجی حادثه سقوط هواپیمایی بوئینگ اوکراینی که از چند ملیت هستند اعلام می شود.

***خانه‌های اطراف خسارتی ندیده‌اند

حادثه هواپیمای اوکراینی در منطقه خالی از سکنه و زمین  کشاورزی سقوط کرده است و به خانه‌های اطراف محل خسارتی وارد نشده است.

هم اکنون نیروهای امدادی، انتظامی و تشخیص هویت و ... در محل حضور دارند و در حال امدادرسانی و انتقال پیکر جانباختگان این سانحه هستند.

نیروهای امدادی مستقر در منطقه با استفاده از تجهیزات و امکانات در حال جداسازی قطعاتی هستند که از هواپیما به جا مانده است.

در حال حاضر بالگردهای سازمان‌های امدادی در حال انتقال پیکر جانباختگان هستند.

 

اسامی مسافران هواپیمای اوکراینی که به بنابر اعلام مسئولان تمامی آنان جان خود را از دست داده‌اند، اعلام شد.

---
---
---
---
---
---

 

---

***پایان عملیات جمع‌آوری اجساد جانباختگان سانحه سقوط هواپیمای اوکراینی

رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر از اعلام پایان عملیات جمع‌آوری پیکر جانباختگان حادثه سقوط هواپیمای اوکراینی خبر داد.

مرتضی سلیمی در گفت و گو با ایسنا اظهار کرد: این هواپیمای اوکراینی حامل ۱۷۹ مسافر و خدمه پروازی بوده است. بر اساس گزارش‌ها از این تعداد ۱۴۷ نفر ایرانی و ۳۲ نفر اتباع خارجی شامل ۶ تبعه کانادا، ۴ تبعه سوئد، ۱۱ تبعه اوکراین، ۱۰ تبعه افغانستان و یک تبعه انگلستان بوده‌اند.

وی با بیان اینکه بر اساس گزارش شاهدان محلی و ارزیابی‌های انجام شده در محل حادثه، هواپیما در آسمان دچار حریق شده است، گفت: ۳۰۰ نیروی عملیاتی از سازمان امداد و نجات، جمعیت هلال احمر استان‌های تهران و قم به وسیله ۴۵ دستگاه خودرو به محل وقوع حادثه اعزام شده‌اند. ترافیک سنگینی نیز در لحظات اولیه وقوع حادثه به دلیل تجمع ساکنان محلی ایجاد شده بود که ۲ فروند بالگرد با انجام ۳ سورتی پرواز نیرو و تجهیزات امدادی، ایمنی و بهداشت فردی اعزام شد.

رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر از پایان عملیات جمع آوری پیکر جانباختگان حادثه سقوط هواپیمای اوکراینی خبر داد و اظهارکرد: چهار تیم عملیاتی هلال احمر برای پاکسازی احتمالی منطقه در محل سقوط هواپیما حضور خواهند داشت.

درحال تکمیل  جزئیات سقوط هواپیمای اوکراینی نزدیکی فرودگاه امام خمینی+تصاویر و فیلم درحال تکمیل  جزئیات سقوط هواپیمای اوکراینی نزدیکی فرودگاه امام خمینی+تصاویر و فیلم درحال تکمیل  جزئیات سقوط هواپیمای اوکراینی نزدیکی فرودگاه امام خمینی+تصاویر و فیلم درحال تکمیل  جزئیات سقوط هواپیمای اوکراینی نزدیکی فرودگاه امام خمینی+تصاویر و فیلم درحال تکمیل  جزئیات سقوط هواپیمای اوکراینی نزدیکی فرودگاه امام خمینی+تصاویر و فیلم درحال تکمیل  جزئیات سقوط هواپیمای اوکراینی نزدیکی فرودگاه امام خمینی+تصاویر و فیلم درحال تکمیل  جزئیات سقوط هواپیمای اوکراینی نزدیکی فرودگاه امام خمینی+تصاویر و فیلم درحال تکمیل  سقوط هواپیمای اوکراینی / ۱۶۸ مسافر جان باختند/اعلام اسامی مسافران /147 مسافر ایرانی بودند+ تصاویر و فیلم درحال تکمیل  سقوط هواپیمای اوکراینی / ۱۶۸ مسافر جان باختند/اعلام اسامی مسافران /147 مسافر ایرانی بودند+ تصاویر و فیلم درحال تکمیل  سقوط هواپیمای اوکراینی / ۱۶۸ مسافر جان باختند/اعلام اسامی مسافران /147 مسافر ایرانی بودند+ تصاویر و فیلم درحال تکمیل  سقوط هواپیمای اوکراینی / ۱۶۸ مسافر جان باختند/اعلام اسامی مسافران /147 مسافر ایرانی بودند+ تصاویر و فیلم درحال تکمیل  سقوط هواپیمای اوکراینی / ۱۶۸ مسافر جان باختند/اعلام اسامی مسافران /147 مسافر ایرانی بودند+ تصاویر و فیلم

برچسب‌ها:

نظر شما