شناسهٔ خبر: 37468085 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه رسالت | لینک خبر

سقوط بوئینگ ۷۳۷ مسافری اوکراینی بین پرند و شهریار

صبح امروز یک فروند بوئینگ 737 متعلق به شرکت هواپیمایی اوکراینی دقایقی پس از بلند شدن از فرودگاه امام خمینی (ره)، بین پرند و شهریار در استان تهران، سقوط کرد و سرنشینان آن جان باختند.

صاحب‌خبر -

ساعت ۶:۱۰ امروز صبح یک فروند هواپیمای بوئینگ اوکراینی پس از بلند شدن از فرودگاه امام خمینی (ره) در حوالی پرند و شهریار در استان تهران، سقوط کرد.

مدیرکل روابط عمومی شرکت شهر فرودگاهی امام خمینی (ره)‌ ضمن تأیید این خبر، در این‌باره  گفت: این هواپیما از فرودگاه امام خمینی (ره) به مقصد کیف پرواز می‌کرد که بین پرند و شهریار دچار سانحه شد و سقوط کرد.

بنابراین گزارش پیش بینی می‌شود به علت سابقه زیاد بروز نقص فنی در هواپیماهای بوئینگ ۷۳۷، این حادثه نیز به علت ‌نقص فنی رخ داده است.

این هواپیما به همراه کرو (خدمه پروازی) ۱۷۶ نفر سرنشین‌ (۱۶۷ مسافر و ۹ نفر خدمه پروازی) داشته است که طبق بررسی‌های اولیه همه مسافران و کرو این پرواز جان باخته‌اند.‌

هواپیما در دقایق اولیه پروازی بوده ‌و سوخت هواپیما هنوز چندان مصرف نشده بوده است و انفجار مهیبی هنگام برخورد با زمین رخ داده است‌.

بنابراین گزارش هواپیمای مذکور بوئینگ ۸-۷۳۷ متعلق به ایرلاین اوکراینی(UIA) با ریجستر UR-PSR بوده است.

اعزام تیم بررسی سانحه سازمان هواپیمایی‌ به سایت سانحه سقوط هواپیمای اوکراینی

رضا جعفرزاده، سخنگوی سازمان هواپیمایی، از اعزام تیم بررسی سانحه سازمان هواپیمایی کشوری به محل وقوع حادثه سقوط هواپیمای مسافری اوکراینی حوالی شهریار در استان تهران خبر داد.

بررسی‌های اولیه حاکی از جان باختن همه سرنشینان بوئینگ ۷۳۷ تهران-کیف شرکت هواپیمایی اوکراینی دارد.

کمپانی بوئینگ‌: در حال بررسی مدارک و شواهد درباره علت وقوع این سانحه هستیم

بنابراین گزارش بوئینگ ۷۳۷ یک بار دیگر به علت بروز مشکل در طراحی و نقص فنی، حادثه داد و اینبار مسافران پرواز تهران-کیف شرکت هواپیمایی اوکراینی، قربانی مشکلات طراحی در شرکت هواپیمایی بوئینگ شدند.

امروز شرکت بوئینگ پس از وقوع‌ سانحه هواپیمای اوکراینی، در توئیت خود اعلام کرد: در حال بررسی مدارک و شواهد درباره علت وقوع این سانحه هستیم.

 جزئیات تماس خلبان بوئینگ ۷۳۷‌ اوکراینی با برج مهرآباد تا پیش از سقوط‌

رئیس کمیسیون بررسی سوانح هوایی سازمان هواپیمایی گفت: خلبان بوئینگ ۷۳۷ اوکراینی تا پیش از سقوط، اعلام وضعیت اضطراری نداشت.

‌حسن رضایی‌فر ‌در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس‌ درباره ارتباط خلبان با برج مراقبت اظهار داشت:  این پرواز از اپروچ فرودگاه امام خمینی (ره) خارج شده بود و وارد اپروچ مهرآباد شده بود.

وی در پاسخ به این سؤال که آیا خلبانی ارتباطی با برج مراقبت داشته و اعلام وضعیت اضطراری کرده است؟ بیان کرد: خلبان هیچ تماسی با اپروچ مهرآباد نداشته است.

رئیس کمیسیون بررسی سوانح هوایی سازمان هواپیمایی یادآور شد: همچنین خلبان این بوئینگ ۷۳۷ اعلام وضعیت اضطراری تا پیش از سقوط نداشته است.

تعداد دقیق مسافران و خدمه هواپیمای سقوط کرده اوکراینی مشخص شد

سخنگوی سازمان هواپیمایی کشوری:
براساس گزارش دقیق اولیه سانحه سقوط هواپیمای ۷۳۷ اوکراینی ۱۶۷ مسافر و ۹ خدمه سوار این هواپیما شده بودند.

پیرحسین کولیوند رئیس سازمان اورژانس کشور گفت: متأسفانه هیچکس در سقوط هواپیمای مسافری اوکراین، نجات نیافت.

کولیوند با بیان اینکه نیروهای اورژانس تلاش خود را برای نجات این افراد به کار گرفتند گفت: اجساد در یک محل جمع آوری شده و آماده انتقال هستند.وی تصریح کرد: در این حادثه تمام ۱۷۶ مسافر و خدمه پرواز جان خود را از دست داده‌اند.

‏‬ اطلاعیه سازمان هواپیمایی کشوری: بیشتر مسافران ایرانی بودند

سازمان هواپیمایی کشوری اعلام کرد: بیشتر مسافران هواپیما، اتباع جمهوری اسلامی ایران بوده اند و مسافرانی با سایر ملیت‌ها نیز در این پرواز حضور داشتند.

در اطلاعیه سازمان هواپیمایی کشوری آمده است: یک فروند هواپیمای بوئینگ ۸۰۰-۷۳۷ متعلق به شرکت هواپیمایی اوکراین اینترنشنال با علامت ثبت VR-PSR که با شماره پرواز ۷۵۲ در ساعت ۶:۱۲ روز چهارشنبه ۱۳۹۸/۱۰/۱۸ از فرودگاه امام خمینی (ره) به مقصد کیف پرواز کرده بود، پس از قطع ارتباطات با بخش کنترل ترافیک در ساعت ۶:۱۸ در حوالی صبا شهر از توابع استان تهران سقوط کرد.

هواپیما دارای ۱۶۷ مسافر و ۹ نفر خدمه پروازی بوده و برسی‌های اولیه حاکی از جان باختن تمام سرنشینان هواپیماست.

گروه‌های تجسس و نجات به محل سانحه اعزام شده اند و گروه بررسی سانحه مطابق استانداردهای جهانی تشکیل شده و فرایند جمع آوری اطلاعات و بررسی سانحه آغاز شده است.

بیشتر مسافران هواپیما، اتباع جمهوری اسلامی ایران بوده اند و مسافرانی با سایر ملیت‌ها نیز در این پرواز حضور داشتند.

سازمان هواپیمایی کشوری اسامی مسافران هواپیمای اوکراینی که به بنابر اعلام مسئولان، تمامی آنان جان باخته‌اند را اعلام کرد.

لیست اسامی از اینجا     قابل دریافت است.

نظر شما