شناسهٔ خبر: 3746217 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

مدیر جمع‌آوری و فروش اموال تملیکی استان بوشهر خبر داد

معدوم‌سازی شربت‌های «فیمتو» با تاریخ تقلبی در بوشهر

مدیر جمع‌آوری و فروش اموال تملیکی استان بوشهر از معدوم‌سازی شربت‌‌های فیمتو با تاریخ تقلبی خبر داد و گفت: 2 هزار و 120 بطری مشروبات الکلی کشف شده در استان بوشهر که در اختیار سازمان اموال تملیکی قرار گرفته بود منهدم شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری فارس از بوشهر، اسلام ریحان‌زاده صبح امروز در حاشیه آیین انهدام مشروبات الکلی در بوشهر اظهار کرد: طی آیینی یک هزار و 166 بطری 750 میلی گرمی و 954 بطری 500 میلی گرمی از مشروبات الکلی توسط سازمان اموال تملیکی بوشهر منهدم شد.

وی یادآور شد: پس از کشف 18 دستگاه تریلی حامل شربت از نوع فیمتو در گناوه که مشخص شد تاریخ مصرف آنان دست‌کاری شده بود دادگاه تشکیل شد و ما باید این شربت‌ها را معدوم کنیم اما همچنان در انتظار رای نهایی دادگاه هستیم.

این مسئول ادامه داد: سازمان جمع‌آوری و فروش اموال تملیکی کالا و اموالی که در اختیار دولت قرار می‌گیرد را تعیین تکلیف می‌کند این کالاها به صورت منقول به غیر منقول هستند.

ریحان‌زاده افزود: اموال منقول به صورت قاچاق یا متروکه در اختیار ما قرار می‌گیرد و زمانی که کاشف کالای قاچاق اسناد مشخصی در مورد کالا ندارد باید در انبارهای سازمان اموال تملیکی نگهداری کنند تا تعیین تکلیف شود و این وظیفه بر عهده سازمان اموال تملیکی است.

وی بیان کرد: در این راستا برخی کالاهای ممنوعه همچون مشروبات الکلی طی مراسمی با نظارت سازمان اموال تملیکی منهدم می‌شود.

مدیر جمع‌آوری و فروش اموال تملیکی استان بوشهر خاطرنشان کرد: همچنین کالایی که از مدت نگهداری آن در گمرک بیش از 3 ماه بگذرد و امکان ترخیص شدن به هر دلیلی ندارد سازمان اموال تملیکی آن کالا را تعیین تکلیف کرده و به فروش می‌رساند.

ریحان‌زاده افزود: برای فروش کالای مذکور، با اخذ 10 درصد کارمزد کالا را به صاحب کالا می‌فروشیم و یا از شیوه مزایده استفاده می‌کنیم و پس از مشخص شدن فرد پیروز در مزایده، وی باید در مدت 4 روز کالا را از انبار سازمان اموال تملیکی خارج کند.

وی بیان کرد: در مورد اموال غیر منقول نیز اگر رای دادگاه به ضرر دولت صادر شده باشد سازمان اموال تملیکی موظف است نسبت به انتقال سند به نفع دولت اقدام کند.

انتهای پیام/2255/ر30/ژ1001

نظر شما