شناسهٔ خبر: 37461183 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

نماینده سابق پارلمان کویت: غرب فقط وعده می دهد

نماینده سابق پارلمان کویت با بیان اینکه غربی ها فقط وعده می دهند، نسبت به برقراری صلح در منطقه ابراز امیدواری کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار گروه سیاست خارجی خبرگزاری فارس، «فیصل الدویسان» نماینده سابق پارلمان کویت بعدازظهر امروز (سه شنبه) در مجمع گفتگوی تهران و در نشست «گشایش افق های جدید: موضوعات جاری و سناریوهای آینده» در مرکز مطالعات سیاسی و بین المللی وزارت خارجه، طی اظهاراتی گفت: اگر می خواهیم از کشمکش در منطقه خاورمیانه خارج شویم، جامعه جهانی باید به مصوبات سازمان ملل احترام بگذارد.

نماینده سابق پارلمان کویت خاطرنشان کرد: حل و فصل قضیه فلسطین بسیاری از مشکلات ما را حل می کند. 

الدویسان اضافه کرد: آمریکا می خواهد کاری کند که رژیم صهیونیستی تقویت شده و کشورهای عربی ضعیف تر شوند و تلاش ها برای ایجاد داعش، اهداف آمریکا را برای منطقه نشان می دهد.

وی گفت: خوشبین به امنیت در خاورمیانه نیستم، مگر اینکه مسئله فلسطین حل و فصل شود.

نماینده سابق پارلمان کویت در پاسخ به سوالی گفت: بعد از فروپاشی شوروی توازن ها به هم ریخت و الان توازن های جدیدی در منطقه ایجاد شده است.برقراری صلح بین ایران و آمریکا به ایجاد صلح برای تمام کشورهای کوچک منطقه کمک می کند.

الدویسان عنوان کرد: ایران یک کشور اصولگراست و نمی خواهد از اصولش عقب بنشیند.

وی در بخش دیگری از اظهاراتش یکی از مشکلات اصلی منطقه را توافقنامه سایکس پیکو خواند و افزود: کشورهای عربی فریب خوردند. غرب فقط به ما یکسری وعده می دهد و امیدوارم صلح در منطقه حاکم شود.اگر درگیری در منطقه رخ دهد همه ما ضرر خواهیم کرد، من دنبال خیر و خوشی برای ایران و همه کشورهای منطقه هستم. 

انتهای پیام/

نظر شما