شناسهٔ خبر: 67828296 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: اعتماد آنلاین | لینک خبر

انصراف گزینه پیشنهادی برای وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

سیدعباس صالحی، رئیس موسسه اطلاعات در نامه‌ای به کمیته فرهنگی انتخاب وزرای دولت مسعود پزشکیان از پذیرش مسئولیت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی انصراف داد.

صاحب‌خبر -
انصراف گزینه پیشنهادی برای وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی
کد خبر: 668588
|
۱۴۰۳/۰۵/۰۴ ۱۱:۲۵:۰۲

به گزارش فارس، سیدعباس صالحی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در دولت دوم حسن روحانی که به نوشته پایگاه خبری «حرفی نو» نفر اول انجمن‌ها و صنوف و چهره‌های فرهنگی هنری در معرفی به کمیته فرهنگی انتخاب وزیر دولت پزشکیان بوده، با انتشار نامه‌ای به همین کمیته از پذیرش مسئولیت وزارت ارشاد دولت چهاردهم کناره‌گیری کرد.

او در بخشی از متن این پیام که در گروه‌های همفکری نخبگان با دولت جدید ارسال شده نوشته است: اطلاع دادید که کمیته انتخاب وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در فهرست نامزدهای آن وزارتخانه، نام اینجانب را نیز قرار داده است. ضمن سپاس ویژه از حسن نظر اعضای محترم کمیته و نیز احزاب و صنوف و انجمن‌ها و تشکل‌هایی که با معرفی اینجانب حسن اعتماد خویش را ابراز داشته‌اند، مستدعی است، اعضای فرهیخته آن کمیته، معذوریت قطعی اینجانب را پذیرا باشند. صالحی در بخش دیگری از نامه خود نوشته است: ادله گوناگونی برای اطلاع جنابعالی و کمیته محترم دارم که در این مختصر مجال توضیح نیست، اما به ویژه به حکم ارزشمند رهبر معظم انقلاب اسلامی در ادامه راه فقید زنده‌یاد، حضرت حجت‌الاسلام والمسلمین سیدمحمود دعایی در موسسه اطلاعات اشاره می‌کنم.

سیدعباس صالحی هجدهم خرداد ۱۴۰۱ با حکم رهبر انقلاب به عنوان نماینده ولی فقیه و مدیر مسئول موسسه اطلاعات به جای زنده‌یاد حجت‌الاسلام دعایی منصوب شد.

 

نظر شما