شناسهٔ خبر: 37446639 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: شبستان | لینک خبر

در سومین نشست کارگروه مشترک ارتقای تجارت ایران و ویتنام امضا شد:

تفاهم نامه ارتقای روابط تجاری ایران و ویتنام

تفاهم‌نامه ارتقای روابط تجاری ایران و ویتنام با حضور حمید زادبوم، معاون وزیر و رئیس کل سازمان توسعه تجارت ایران و "لی کوک زوانگ"، معاون وزیر کشاورزی و توسعه روستایی ویتنام، در سازمان توسعه تجارت ایران امضا و مبادله شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری شبستان، تفاهم‌نامه ارتقای روابط تجاری ایران و ویتنام با حضور حمید زادبوم، معاون وزیر و رئیس کل سازمان توسعه تجارت ایران و "لی کوک زوانگ"، معاون وزیر کشاورزی و توسعه روستایی ویتنام، در سازمان توسعه تجارت ایران امضا و مبادله شد. در این نشست؛ معاون وزیر، شهادت سردار بزرگ مقاومت را به همه استکبارستیزان جهان تسلیت گفت و اظهار داشت: بدون شک خون شهید سپهبد سلیمانی مانند سیلی عظیم پایه‌های فساد قدرت‌طلبان غرب را متزلزل خواهد کرد.

حمید زاد بوم با اشاره به اشتراکات فرهنگی و نگاه ضدامپریالیستی ایران و ویتنام گفت: سطح روابط اقتصادی، باید در راستای دیدگاه‌های سیاسی و فرهنگی دو کشور رشد و توسعه یابد که بر این اساس پیش‌بینی می‌شود حجم تجارت دو کشور به زودی به رشد قابل ملاحظه‌ای دست یابد.

معاون وزیر و رئیس کل سازمان توسعه تجارت ایران بیان کرد: ارزش روابط تجاری دو کشور نشان می‌دهد تاکنون مسیر روشنی را طی کرده‌ایم و وجود ظرفیت‌های فراوان، آینده‌ رو به توسعه روابط دو کشور را پیش رو ترسیم می‌کند.

در ادامه "لی کوک زوانگ"، معاون وزیر کشاورزی و توسعه روستایی ویتنام، با تسلیت شهادت سپهبد سلیمانی از وی به عنوان فرمانده‌ای بزرگ و تاثیرگذار یاد کرد و افزود: پیش از این نیز رهبران دو کشور بر ضرورت‌ توسعه روابط در تمام زمینه‌ها تاکید کرده‌اند و بر این اساس تمام برنامه‌های ما معطوف به رسیدن به این هدفگذاری‌هاست.

وی گفت: امضای این تفاهم‌نامه تاثیر بسزایی در گام سوم توسعه روابط دو کشور خواهد داشت و مطالعه دقیق و کارشناسی مقدمات این مهم را فراهم آورده است.

سیدرضا سیدآقازاده، مدیرکل دفتر آسیا و اقیانوسیه سازمان توسعه تجارت ایران نیز در خصوص امضای تفاهم‌نامه میان ایران و ویتنام گفت: در کارگروه مشترک ارتقای تجارت ایران و ویتنام، طرفین، موضوعات اقتصادی، تجاری، بانکی، سرمایه‌گذاری، انتقال تکنولوژی، همکاری در بازارهای ثالث را مورد بررسی و تفاهم قرار دادند.

وی ادامه داد: از طرف ویتنامی، معاون وزیر کشاورزی و روستایی این کشور، مسئول کمیته ارتقای روابط تجاری و از طرف ایران نیز حمید زادبوم، معاون وزیر و رئیس کل سازمان توسعه تجارت ایران، مسئولیت این کارگروه را برعهده دارد.

وی گفت: هیات ویتنامی در ادامه حضور خود در ایران، با وزیر جهاد کشاورزی ملاقات کرده و امضای سند صورت می‌گیرد و در ادامه بخش خصوصی طرفین در اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران دیدار خواهند داشت.

آقازاده در پایان با بیان اینکه در آینده نزدیک کمیسیون مشترک دو کشور در هانوی، پایتخت ویتنام برگزار می‌شود، افزود: ویتنام بازار مهمی در جنوب شرق آسیا محسوب می‌شود و براساس مذاکرات، توافق شده است تبادلات تجاری دو کشور به دو میلیارد دلار ارتقا پیدا کند و این کارگروه تلاشی برای رسیدن به سطح مبادله تجاری دو میلیارد دلاری دو کشور است.

گفتنی است، دومین کارگروه در سال 2016 در هانوی برگزار شده بود و در سومین کارگروه مشترک ارتقای تجارت ایران و ویتنام در تهران پس از دو روز جلسات فشرده، 21 ماده در قالب تفاهم‌نامه به امضای طرفین رسید./

 

نظر شما