شناسهٔ خبر: 37298861 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: شبکه‌خبر | لینک خبر

تظاهرات ضد آمریکایی در شهر‌های عراق

شهروندان عراقی در محکومیت حملات آمریکا به مواضع حشد الشعبی تظاهرات و بر حمایت خود از نیرو‌های مردمی مدافع کشورشان تأکید کردند.

صاحب‌خبر -
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر،
  شهروندان عراقی به‌نشانه خشم از جنایت اخیر آمریکا و دخالت‌های مستمر آن در امور داخلی کشورشان پرچم آمریکا را به آتش کشیدند.
 
*(12:55) در تيراندازي نگهبانان سفارت آمريكا به سمت تشييع كنندگان پيكرهاي شهداي بسيج مردمي 10 نفر زخمي شدند.
حساب كاربري اداره اطلاع رساني بسيج مردمي عراق در توئيتر نوشت: «به دنبال اقدام نگهبانان سفارت آمريكا در بغداد به تيراندازي و شليك بمب دودزا، 10 نفر از تشييع كنندگان شهداي (حمله آمريكا به مواضع بسيج مردمي) زخمي شدند.»

* (ساعت12:55) به گزارش العالم درحالی که تشییع کنندگان شهدای حشد الشعبی که دو روز پیش توسط امریکا به شهادت رسیدند در ادامه مراسم مقابل سفارت امریکا تجمع کردند و خواستار تعطیلی سفارت خانه امریکا و اخراج سفیر شدند رسانه‌های سعودی و وابسته طی اقدامی هماهنگ می‌کوشند تا این حرکت را متوجه تسخیر سفارت آمریکا در عراق کنند.

این رسانه‌ها با انتشار تصاویری از هادی العامری و شیخ خزعلی که برای تشییع شهدا در مراسم حضور یافته اند فرماندهی آنچه حمله به سفارت امریکا می‌خوانند را متوجه ایشان می‌کنند. این درحالی است که حرکت مردم عراق کاملا مدنی و خود جوش است و نشانگر علاقمندی شدید مردم به حشد الشعبی است

*(12:20) شهروندان عراقی در شهر‌های مختلف در محکومیت بمباران پایگاه الحشد الشعبی عراق توسط آمریکا تظاهرات کردند.
شهروندان عراقی با شعار‌های ضدآمریکایی فریاد می‌زدند که "بغداد آزاد است، آزاد است، آمریکا برو بیرون، تمام دخالت‌های خارجی را در امور کشورمان رد می‌کنیم".

شهروندان عراقی همچنین به‌نشانه خشم از جنایت اخیر آمریکا و دخالت‌های مستمر آن در امور داخلی کشورشان پرچم آمریکا را به آتش کشیدند.

شامگاه یکشنبه هشتم دی، مواضع «گردان‌های حزب‌الله» عراق وابسته به حشد الشعبی در شهر مرزی القائم استان الانبار (غرب عراق) هدف حملات هوایی آمریکا قرار گرفت که به شهید و زخمی شدن ده‌ها نفر از نیرو‌های مردمی منجر شد.

«جواد کاظم الربیعاوی» مدیر دفتر عملیات مشترک حشد شعبی در بیانیه‌ای اعلام کرد: در نتیجه تجاوز جنایتکارانه به مواضع تیپ‌های ۴۵ و ۴۶ وابسته به حشد الشعبی در شهر القائم در استان الانبار شمار شهدا و مجروحان به ۲۷ شهید و بیش از ۵۰ مجروح افزایش یافته است.

وزارت دفاع آمریکا (پنتاگون) نیز بلافاصله پس از انجام این حمله، در بیانیه‌ای اعلام کرد که ارتش این کشور مواضع حشد الشعبی در نزدیکی شهر القائم را هدف حمله هوایی قرار داده است.

سران عراق، نمایندگان، گروه‌های سیاسی و فراکسیون‌های پارلمانی و شخصیت‌های مختلف عراقی این تجاوز آشکار آمریکا به مواضع نیرو‌های بسیج مردمی (حشد الشعبی) را محکوم و آن را نقض آشکار حاکمیت ملی کشورشان قلمداد کرده‌اند.
 
 

نظر شما