شناسهٔ خبر: 37289131 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

سخنگوی وزارت خارجه عراق: حمله به الحشد الشعبی نقض حاکمیت کشور است

بغداد - ایرنا - سخنگوی وزارت امور خارجه عراق اعلام کرد که حمله مکرر به مقر نیروهای بسیج مردمی (الحشد الشعبی) در استان الانبار نشان دهنده نقض حاکمیت کشور است .

صاحب‌خبر -

«احمد الصحاف» روز سه شنبه گفت که با اعضای ائتلاف بین المللی در مورد آینده حضور نیروهای آمریکایی و ائتلاف به بحث و بررسی خواهیم پرداخت.

وی با اشاره به بیانیه وزارت خارجه عراق و احضار سفیر آمریکا به این وزارت خانه ، تاکید کرد که این بیانیه نشانگر محکومیت و تقبیح شدید حمله آمریکایی ها به نیروهای عراقی است و ما نمی‌توانیم این گونه تجاوزها را بپذیریم.

الصحاف افزود: حمله مکرر به مقرهای بسیج مردمی نشان‌ دهنده نقض حاکمیت عراق است.

سخنگوی وزارت خارجه عراق ادامه داد که هماهنگی میان دولت عراق با نیروهای امنیتی و نظامی همچنان ادامه دارد و راه برای گزینه‌ها به منظور دفاع از حاکمیت عراق باز است.

وزارت خارجه عراق دوشنبه شب در بیانیه ای اعلام کرد که «ماتیو تولر» سفیر آمریکا در عراق را در اعتراض به بمباران پایگاه‌های الحشد الشعبی احضار می‌کند.

در این بیانیه‌، وزارت خارجه اقدام نیروهای آمریکایی در بمباران پایگاه‌های الحشد الشعبی را به شدت محکوم و آن را نقض آشکار حق حاکمیت عراق توصیف کرده، اقدامی که محکوم بوده و مغایر با همه معیارها و قوانین بین المللی توصیف شده است.

جنگنده های نظامی آمریکا یکشنبه شب مقر نیروهای تیپ‌های ۴۵ و ۴۶ الحشد الشعبی در منطقه القائم در غرب استان الانبار را هدف گرفتند.

بر اساس تازه ترین آمار، شمار کشته های این حمله به بیش از ۳۰ نفر افزایش یافته و زخمی ها نیز ده‌ها نفر برآورد شده است.

بلافاصله پس از این حمله، مردم، مسوولان، شخصیت‌های سیاسی و اجرایی عراق، اقدام آمریکا در نقض حاکمیت ملی و تمامیت ارضی این کشور را محکوم کردند.

نظر شما