شناسهٔ خبر: 37281112 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: جماران | لینک خبر

شمار شهدای تجاوز آمریکا به مقر الحشد الشعبی به 30 تن افزایش یافت

شمار شهدای تجاوز آمریکا به مقر الحشد الشعبی عراق در استان«الانبار» به 30 تن افزایش یافت.

صاحب‌خبر -

 

به گزارش جماران، خبرنگار المیادین در بغداد گفت که شمار شهدای تجاوز آمریکا به مقر الحشد الشعبی عراق در استان«الانبار» به 30 تن افزایش یافت.

این خبرنگار تأکید کرد که شمار زخمی های این تجاوز نیز به 70 تن افزایش یافت.

در همین حال، تظاهراتی در برابر شورای استان «دیالی» علیه تجاوز آمریکا به مقر الحشد الشعبی برگزار شد.

قرار است که عراقی ها فردا در مراسم مردمی بزرگی شهدای تجاوز آمریکا به مقر الحشد الشعبی در استان «الانبار» را تشییع می کنند.

تشییع شهدای تجاوز آمریکا به مقر الحشد الشعبی فردا در بغداد برگزار می شود.

در تحولی دیگر، دفتر آیت‌الله «سیستانی» مرجع شیعیان عراق در بیانیه‌ای حمله آمریکا به مواضع الحشد الشعبی را شدیدا محکوم کرد و آن را نقض حاکمیت عراق دانست.

دفتر آیت‌الله سیستانی مرجع شیعیان عراق امروز (دوشنبه) در بیانیه‌ای از مسئولان و دولت عراق خواست تا پاسخ حمله آمریکا به مواضع الحشد الشعبی در استان الانبار را داده و اقدامات لازم برای عدم تکرار آن را اتخاذ کنند.

در این بیانیه آمده است: «مرجعیت عالی دینی تجاوز آشکار که جمعی از نیروهای رسمی عراق را هدف قرار داد و منجر به شهادت و مجروحیت تعداد زیادی از آن‌ها شد را محکوم می‌کند.»

در ادامه این بیانیه همچنین آمده است: «مرجعیت بر ضرورت احترام به حاکمیت عراق و عدم تجاوز به آن به بهانه پاسخ به اقدامات غیر قانونی برخی طرف‌ها تأکید می‌کند و این تنها نهادهای رسمی عراق هستند که باید با این گونه اقدامات مقابله کرده و اقدامات لازم را برای عدم تکرار آن اتخاذ کنند.»

مرجعیت عراق تأکید کرد که نباید عراق به محل تسویه حساب‌های منطقه‌ای و بین‌المللی و محلی برای دخالت دیگران در امور داخلی‌اش تبدیل شود.

بنابراین گزارش، آمریکا یکشنبه شب مواضع «گردان‌های حزب‌الله» عراق وابسته به الحشد الشعبی را در شهر «القائم» استان «الانبار» در مرز عراق و سوریه هدف قرار داد.

به گزارش وبسایت رسمی الحشد الشعبی این تجاوز به دو مقر تیپ ۴۵ و ۴۶ صورت گرفت.

 

انتهای پیام

نظر شما