شناسهٔ خبر: 37275452 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

تعطیلات زمستانه؛ راهکار «مونسان» برای کاهش آلودگی هوا

وزیر میراث فرهنگی و گردشگری به آلودگی هوا در کلان‌شهرها و اعمال تعطیلات پراکنده در مدارس اشاره کرد و گفت:وزارت گردشگری حدود دو سال پیش موضوع تعطیلات زمستانه را مطرح کرد که متأسفانه این طرح جدی گرفته نشد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند، علی‌اصغر مونسان ظهر امروز در حاشیه بازدید از باغ و عمارت جهانی اکبریه در جمع خبرنگاران با اشاره به ظرفیت‌های خراسان‌جنوبی در حوزه میراث فرهنگ، اطهار داشت: این استان سرشار از ظرفیت‌ها و بناهای تاریخی است و می‌تواند یکی از جاذبه‌های مهم گردشگری در حوزه تاریخی و فرهنگی باشد.

وی با بیان اینکه اکوتوریسم در این استان می‌تواند از موضوعات مهم برای سرمایه‌گذاری باشد، بیان داشت: در این استان برای جذب گردشگر پتانسیل‌های بسیار زیادی وجود دارد البته باید در زمینه معرفی ظرفیت‌های خراسان‌جنوبی تلاش بیشتری شود تا توجه گردشگران داخلی و خارجی به این استان جلب شود.

وزیر میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری با اشاره به نبود هتل‌های با ستاره بالا در استان خراسان‌جنوبی، مطرح کرد: متأسفانه هتل‌های با ستاره بالا در این استان وجود ندارد اما می‌توان با وجود بناهای تاریخی بالا در خراسان‌جنوبی، بوتیک هتل‌ها را راه‌اندازی و تجهیز کرد.

مونسان همچنین از راه‌اندازی بوتیک هتل‌ها جهت جبران کمبود فضاهای اقامتی با درجه بالا خبر داد و گفت: حمایت‌های لازم در این خصوص صورت می‌گیرد تا موضوع بوتیک هتل‌ها در خراسان‌جنوبی سرعت بگیرد و به‌عنوان پایلوت کشوری مطرح شود.

وی با اعلام اینکه اعتباری را جهت پرداخت تسهیلات ارزان‌قیمت به صنعتگران اختصاص خواهیم داد، تبیین کرد: قول می‌دهیم تا به خراسان‌جنوبی در بحث بازاریابی صنایع‌دستی کمک کنیم تا مشکلاتشان مرتفع شود.

وزیر میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری با اشاره به در پیش بودن سال جدید و سفرهای نوروزی، اعلام کرد: باید یک سهمیه ویژه بنزین برای سفرهای نوروزی در نظر گرفته شود و در بازگشت از خراسان‌جنوبی از دولت درخواست می‌کنم که این سهمیه ویژه بنزین سفرهای نوروزی را اختصاص دهند و مطمئن هستیم این اتفاق خواهد افتاد.

مونسان مطرح کرد: در قالب طرح تجارت سازی تلاش کردیم صنایع‌دستی را از حالت فله‌فروشی به سمت برندفروشی که ارزش افزوده بسیار بالایی ایجاد می‌کند، هدایت کنیم و در زمینه بسته‌بندی و طراحی مبتنی بر سلیقه مشتری نیز کار کرده‌ایم.

وی به آلودگی هوا در کلان‌شهرها و اعمال تعطیلات پراکنده در مدارس اشاره کرد و افزود: وزارت گردشگری حدود دو سال پیش موضوع تعطیلات زمستانه را مطرح کرد تا پنج روز در نیمه دوم دی‌ماه تعطیلات مدارس را داشته باشیم که ظرفیت‌های گردشگری خوبی به‌ویژه در استان‌های جنوبی با این تعطیلات فراهم می‌شد که متأسفانه این طرح جدی گرفته نشد.

وزیر میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری خاطرنشان کرد: برای هدایت تورهای گردشگری در قالب آژانس‌های گردشگری به سمت استان خراسان‌جنوبی تلاش‌هایی صورت گرفته و همچنین طرح احداث بازارچه‌های دائمی صنایع‌دستی شروع شده است.

مونسان با اشاره به حمایت‌های وزارت میراث فرهنگی از هنرمندان استان خراسان‌جنوبی، تصریح کرد: در تمامی سایت‌های تاریخی مرکز کشور آمادگی داریم غرفه‌هایی را به صورت موقت در اختیار هنرمندان صنایع‌دستی استان خراسان‌جنوبی قرار دهیم.

انتهای پیام/69039/ج

نظر شما