شناسهٔ خبر: 37272756 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

با همت بلند فعالان عرصه عمرانی و آبادانی شهر؛

پیشرفت 22 درصدی روند ساخت تونل خط 2 مترو اصفهان

روند پیشرفت طرح ساخت تونل خط دو مترو کلانشهر اصفهان از طرح های کلان شهری به 22 درصد رسید.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری صداوسیما، مرکز اصفهان؛ مدیرعامل سازمان قطار شهری اصفهان، آغاز اجرای طرح خط دو مترو اصفهان را اسفند پارسال بیان کرد و گفت: هم اکنون روند پیشرفت اجرای طرح ساخت تونل خط دو مترو از ایستگاه دارک تا ایستگاه امام حسین(ع) در مجاورت میدان امام علی(ع) به حدود 22 درصد رسیده و در آینده ای نزدیک هم به یک چهارم حفاری مسیر خواهیم رسید.

محمدرضا بنکدار هاشمی، احداث تونل ایستگاه‌ها را از سهم زیادی در پیشرفت احداث خط مترو برخوردار دانست و  افزود: اکنون روند پیشرفت ساخت ایستگاه زینبیه به عنوان دومین ایستگاه خط دو 73 درصد، ایستگاه عاشق اصفهانی سومین ایستگاه 74 درصد، ایستگاه عمان سامانی چهارمین ایستگاه 46 درصد و ایستگاه لاله واقع در میدان لاله به عنوان پنجمین ایستگاه 50 درصد پیشرفت داشته که دستیابی به این روند اجرا موفقیت آمیز است.

وی طول خط دو مترو اصفهان را بیش از 24 کیلومتر شامل 23 ایستگاه بیان کرد و گفت: اولویت اصلی  اجرای 14 و هفت دهم کیلومتر از خط دو مترو  شامل 16 ایستگاه از دارک تا مدرس نجفی در کهندژ است.

مدیرعامل سازمان قطار شهری اصفهان افزود: در اجرای طرح خط دو مترو اصفهان بیش از هزار نفر از تلاشگران عرصه عمرانی وآبادانی شهر مشغول فعالیت هستند.

نظر شما