شناسهٔ خبر: 3725840 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: ایکنا | لینک خبر

۳۶۸ اثر ارسالی به جشنواره ملی «شکوه شکیبایی» داوری شدند/ وزیر ارشاد؛ میهمان زنجانی‌ها

گروه هنر: مسئول دبیرخانه جشنواره ملی حضرت زینب(س) با عنوان «شکوه شکیبایی» گفت: طی اعلام فراخوان شرکت در این جشنواره ملی، ۳۶۸ اثر به دبیرخانه جشنواره در زنجان ارسال شده و مورد ارزیابی داوران قرار گرفته است.

صاحب‌خبر -

شیرین خدایاری، مسئول دبیرخانه جشنواره ملی حضرت زینب(س) با عنوان «شکوه شکیبایی» در گفت‌و‌گو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از زنجان، با اشاره به این‌که این جشنواره برای نخستین‌بار در سطح کشور به‌مناسبت فرارسیدن سال‌روز ولادت باسعادت حضرت زینب کبری(س) به میزبانی زنجان برگزار می‌شود، گفت: این جشنواره با محوریت زندگی و ابعاد مختلف شخصیت حضرت زینب(س) و همچنین ویژگی‌های ایشان در پیوند با عاشورای حسینی و وقایع پس از آن در استان زنجان برگزار می‌شود.
وی افزود: بردباری و صبر در برابر مصائب و حوادث تلخ، ولایت‌مداری، وفاداری، تولی و تبری، زینت پدر، نسب نبوی و تربیت علوی، نماز و بندگی، علم الهی و بصیرت، حجاب، عفت و پاکدامنی، ایثار، گذشت و فداکاری، روحیه‌بخشی و دلگرمی در هنگام بلا و اسارت، جسارت، شجاعت و شهامت، از جمله محورهای موضوعی ایم جشنواره ملی است.
مسئول دبیرخانه جشنواره ملی حضرت زینب(س) با عنوان «شکوه شکیبایی» با تأکید بر این‌که برای شرکت در این جشنواره ملی، محدودیت سنی در نظر گرفته نشده بود، ابراز کرد: طی اعلام فراخوان شرکت در این جشنواره ملی، 368 اثر به دبیرخانه جشنواره در زنجان ارسال شد.

اختتامیه جشنواره طی دو روز در زنجان برگزار می‌شود
خدایاری تصریح کرد: از میان آثار ارسالی به دبیرخانه، 184 اثر در بخش شعر فارسی، 25 اثر در بخش شعر ترکی، 61 اثر در بخش مقاله، 66 اثر در بخش دل‌نوشته و 32 اثر در بخش داستان، به دبیرخانه رسیده‌اند که مورد ارزیابی داوران قرار گرفته‌اند.
وی با بیان این‌که در هر بخش از جشنواره ملی «شکوه شکیبایی»، 5 برگزیده تقدیر خواهند شد، اظهار کرد: این جشنواره با همکاری معاونت قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان، استانداری زنجان، دفتر نماینده ولی فقیه در استان زنجان و همچنین زینبیه اعظم زنجان برگزار می‌شود.
این مقام مسئول عنوان کرد: اختتامیه نخستین جشنواره ملی «شکوه شکیبایی» به مدت دو روز در زنجان برگزار می‌شود که در نخستین روز از این جشنواره مصادف با چهارم اسفندماه، مراسم مشاعره با حضور اسماعیل آذر، مدرس برجسته ادبیات کشور در زنجان برگزار شده و اشعاری با موضوع شخصیت و سیره حضرت زینب(س) در آن ارائه می‌شود.
مسئول دبیرخانه جشنواره ملی حضرت زینب(س) با عنوان «شکوه شکیبایی» در پایان، در‌خصوص مراسم اختتامیه این جشنواره، یادآور شد: این مراسم در دومین روز خود، با حضور جنتی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در زنجان برگزار خواهد شد.

نظر شما