شناسهٔ خبر: 68379466 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: ایبنا | لینک خبر

به همت نویسنده خوزستانی؛

۱۴۷ خاطره از شهید مصطفی رشیدپور کتاب شکارچی شد

خوزستان- فرانک صف‌آرا، نویسنده و پژوهشگر خوزستانی زندگی‌نامه شهید مصطفی رشیدپور را در قالب کتاب «شکارچی» منتشر کرد.

صاحب‌خبر -

فرانک صف‌آرا در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در اهواز، در مورد نوشتن و پژوهش کتاب شکارچی اظهار کرد: نوشتن و تدوین کتاب شکارچی هفت سال زمان برد تا به مرحله انتشار رسید. محقق کتاب در ابتدا علی هاجری بود که مصاحبه‌ها را به دست من می‌رساند و برای اطلاعات تکمیلی که نیاز داشتم شخصاً با افراد مختلف مصاحبه می‌کردم تا به جزئیاتی که مدنظرم بود، دسترسی پیدا کنم.

وی با بیان اینکه کتاب شکارچی ۱۴۷ خاطره از شهید مصطفی رشید پور است، عنوان کرد: کتاب شکارچی ۱۴۷ خاطره مجزا از زبان همسر، خانواده، فرزندان، همکاران و هم‌رزمان دفاع مقدس و دفاع از حرم از سیر کودکی تا لحظه شهادت و بعد از شهادت شهید مصطفی رشیدی است که توسط انتشارات راهیار منتشر شده است.

این نویسنده خوزستانی افزود: بخشی از کتاب خاطرات دست‌نوشته شهید در مورد سوریه و بخش دیگر خاطرات بارگذاری شده زمان دفاع مقدس در کانالی که برای دوستانش می‌فرستاد، است و کنار خاطرات، کد کیوآر مرتبط با خاطره و در قسمت آخر تصاویر مرتبط با کتاب، دست‌نوشته‌ها با خط شهید و اسناد متعلق به او قرار دارد.

وی با مروری بر زندگی‌نامه شهید رشیدپور بیان کرد: شهید مصطفی رشیدپور متولد ۱۳۴۷ اهواز است و ۱۳ ساله بود که به همراه ۲ برادر دیگرش به جنگ رفت و احمد رشیدپور یکی از برادران، در جنگ به درجه رفیع شهادت نائل شد. شهید مصطفی پس از جنگ وارد صنایع فولاد اهواز شد و حاصل ازدواجش یک فرزند پسر و یک دختر است.

نویسنده خوزستانی ادامه داد: شهید رشیدپور به شدت دغدغه فرهنگی و کمک به دیگران داشت و نسبت به همسایگان و افراد گذر کوچه و خیابان بی تفاوت نبود. بسیار اهل کتاب بود و مدام نذر کتاب داشت. زمانی که موضوع دفاع از سوریه پیش آمد شهید مصطفی قصد رفتن به سوریه می‌کند و اصرار پدر و مادر مریض احوال او برای ماندن و نگهداری از آن‌ها، کارساز نبود و در جواب مادر گفت: دوست دارد مرگ تاجرانه داشته باشد و سرانجام یک دوره یک ماه و چند روز برای بررسی اوضاع به عراق می‌رود اما پیشنهاد رفتن به سوریه با توجه به تجربیات دفاع مقدسش داده می‌شود.

وی گفت: شهید رشیدپور با اینکه می‌توانست پس از ۴۰ روز برگردد، اما ۲ ماه در سوریه ماند و کار اطلاعات عملیات را به صورت نقشه‌ای با پهباد بررسی کرد و برای بررسی اوضاع منطقه قبل از اینکه جوان‌ها را بفرستد خود به همراه هم‌رزمانش به منطقه شیخ مسکین رفته و در آنجا بر اثر تیرباران مجروح و سپس به دمشق منتقل شد.

صف‌آرا افزود: شهید مصطفی که از ناحیه صورت، دست، گوش و پاشنه پا به شدت آسیب دیده بود، پس از دمشق به ایران انتقال داده شد و چند ماهی که در ایران بود، هفت بار تحت عمل جراحی قرار گرفت و پو در نهایت به شهادت رسید.

نظر شما