شناسهٔ خبر: 37155336 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

در سفر به مسقط

ظریف: گفتگوهای خوبی با مقامات عمانی داشتیم

وزیر امور خارجه کشورمان گفت: مذاکرات مفصلی درباره روابط دوجانبه و نتایج کمیسیون مشترک اقتصادی دو کشور و مسائل منطقه‌ای انجام شد

صاحب‌خبر -
   به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری صداوسیما از مسقط ؛ وزیر امور خارجه کشورمان در پایان سفر به عمان در گفتگوی اختصاصی با سرویس بین الملل خبرگزاری صداوسیما ضمن اشاره به دیدارهایش با مقامات این کشور ، تاکید کرد: در این سفر مذاکرات جدی و مفصلی درباره روابط دوجانبه و نتایج کمیسیون مشترک اقتصادی دو کشور و همچنین مسائل منطقه ای انجام شد. 
<div id="video-display-embed-code_4317039"><script type="text/JavaScript" src="https://iribnews.ir/fa/news/play/embed/2603891/4317039?width=350&height=250"></script></div>
دیدار ظریف و سخنگوی انصارالله یمن در مسقط
محمد عبدالسلام سخنگوی جنبش انصارالله یمن صبح امروز در مسقط با محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران دیدار و در خصوص آخرین تحولات سیاسی و میدانی در یمن گفتگو و تبادل نظر کرد.
رایزنی ظریف با مقامات عمانی و یمنی
دیدار آقای ظریف با ایرانیان مقیم
جمعی از ایرانیان و فعالان اقتصادی مقیم عمان شامگاه دوشنبه با وزیر امور خارجه کشورمان دیدار کردند. در این دیدار که در محل سفارت کشورمان برگزار شد آقای ظریف با اشاره به افزایش سطح روابط دو کشور ایران و عمان بر لزوم تلاش و استفاده از ظرفیت‌های موجود جهت توسعه مناسبات همه‌ جانبه با عمان تاکید کرد.
شرکت کنندگان نیز درباره فعالیت‌های خود با وزیر امورخارجه کشورمان به گفتگو و تبادل نظر پرداختند.
<div id="video-display-embed-code_4314630"><script type="text/JavaScript" src="https://iribnews.ir/fa/news/play/embed/2603891/4314630?width=350&height=250"></script></div>
گفتگوی ظریف با همتای عمانی
دور دوم گفتگو‌های آقایان ظریف و یوسف بن علوی وزیران امور خارجه جمهوری اسلامی ایران و عمان در محل وزارت امور خارجه عمان برگزاری شد.  روابط دوجانبه بویژه مسائل اقتصادی و تجاری محور اصلی گفتگو‌ها بود.
<div id="video-display-embed-code_4315325"><script type="text/JavaScript" src="https://iribnews.ir/fa/news/play/embed/2603891/4315325?width=350&height=250"></script></div>
دیدار ظریف با وزیر دفتر سلطان قابوس
در ادامه دیدار‌های وزیر امور خارجه کشورمان در عمان، آقای ظریف با سرلشکر النعمانی وزیر دفتر سلطان قابوس دیدار و درخصوص توسعه و تعمیق روابط دوستانه و برادرانه ایران و عمان گفتگو و تبادل نظر کرد.
 
دیدار ظریف با معاون پادشاه عمان
وزیر امور خارجه کشورمان و فهد بن محمود آل سعید معاون سلطان عمان دیدار و درخصوص روابط دوجانبه و مهمترین مسائل منطقه‌ای و بین المللی گفتگو و تبادل نظر کردند.
<div id="video-display-embed-code_4316978"><script type="text/JavaScript" src="https://iribnews.ir/fa/news/play/embed/2603891/4316978?width=350&height=250"></script></div>
تاکید ظریف بر روابط گرم میان ایران و عمان
وزیر امور خارجه کشورمان بر روابط بسیار گرم بین جمهوری اسلامی ایران و سلطان نشین عمان تاکید کرد.
آقای ظریف با انتشار توئیتی به زبان عربی درباره سفر به عمان نوشت: به مسقط سفر کردم تا با مقامات سلطان نشین عمان درباره روابط دوجانبه، مسایل منطقه‌ای و بین المللی گفتگو و تبادل نظر کنم.
ظریف افزود: ایران و عمان دو کشور همسایه بودند و خواهند بود و روابط بسیار گرمی با یکدیگر دارند. ما همیشه در کنار سلطان نشین عمان خواهیم ایستاد.
رایزنی ظریف با مقامات عمانی و یمنی

نظر شما