شناسهٔ خبر: 37119142 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

شهرداری تهران در مورد بوی بد گزارش می‌دهد

تهران- ایرنا- رئیس شورای اسلامی شهر تهران اعلام کرد که گزارشی در خصوص انتشار بوی بد در سطح شهر توسط شهرداری تهیه شده که به زودی منتشر می شود.

صاحب‌خبر -

محسن هاشمی روز یکشنبه در یکصد و هشتاد و چهارمین جلسه شورای شهر تهران در جمع خبرنگاران توضیح داد: در جلسه هم اندیشی امروز با اعضای شورا با شهردار تهران چند موضوع مطرح شد که مهمترین آنها بحث آلودگی هوای تهران و بوی بد بود.

وی ادامه داد: بر اساس گزارشی که شهرداری تهیه کرده سطح گوگرد در روز ۲۳ آذر بسیار بالا عنوان شده است.

به گفته هاشمی، در این جلسه اطلاعات جامعی در خصوص آلودگی هوای تهران داده و سهم دستگاه های مختلف در این خصوص یادآوری شد.

رئیس شورای شهر تهران با بیان اینکه آلودگی هوا یک بحث و موضوع ذرات معلق بحثی دیگر است، گفت: در بحث آلودگی هوا سهم خودروی شخصی بالاست اما در ذرات معلق سهم خودرو ها زیاد نیست.

وی ادامه داد: آلایندگی گازی خودروهای سواری ۳۸ درصد، تاکسی ۹ درصد و اتوبوس نیم درصد است اما در موضوع ذرات معلق سهم خودروهای سواری ۱۳ درصد و سهم کامیون ها بیشتر از بقیه است.

هاشمی ادامه داد: براساس قانون سهم ۹ دستگاه در خصوص آلودگی هوا مشخص شده که شهرداری یکی از آنها است.

وی افزود: گزارشاتی است که در روزهای انتشار بوی بد در تهران سهم گوگرد بالا رفته و کارخانجات سیمان تهران از مازوت استفاده کردند اما طبق این گزارش ها نقش آرادکوه در این خصوص ناچیز عنوان شده است.

مترو به شهرک های اقماری تهران کشیده شود

هاشمی همچنین گفت که سال ۸۶ زمانی که ساختمان ها در شهرک های اقماری تهران بالا رفت موضوع امتداد مترو پایتخت به این شهرها و شهرک های اقماری مطرح شد که البته در دنیا نیز معمولا بدین گونه است.

وی ادامه داد: هم اکنون ۴۳ شهر اقماری در کنار تهران داریم و از این رو امتداد مترو مهم است.

هاشمی خاطرنشان کرد: قطار ورامین  با اینکه ریل آن کشیده شده هنوز راه نیفتاده و در صورت اجرایی شدن می تواند تا گرمسار سرویس رسانی کند.

وی اظهار امیدواری کرد که با تلاش های خوبی که شهرداری اسلامشهر انجام می دهد مترو به آنجا نیز کشیده شود.

محسن هاشمی اندکی پس از شروع جلسه امروز شورا را برای شرکت در جلسه با رئیس قوه قضائیه ترک کرد و ریاست شورای را به ابراهیم امینی سپرد.

نظر شما