شناسهٔ خبر: 37072657 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

در ادامه رایزنی های احزاب سیاسی لبنان

دیاب نامزد فراکسیون مقاومت برای نخست وزیری

فراکسیون مقاومت و وفاداری شامل نمایندگان حزب الله در مجلس لبنان "حسان دیاب" را بعنوان نامزد خود برای تصدی پست نخست وزیری دولت جدید این کشور معرفی کرد

صاحب‌خبر -

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری صدا و سیما از بیروت؛ رایزنی‌های احزاب سیاسی لبنان برای انتخاب نخست وزیر جدید ادامه دارد. حزب الوسط المستقل تاکنون کسی را برای تصدی پست نخست وزیری معرفی نکرده است، اما حزب القومیة الاجتماعیة "حسان دیاب" و حزب الکتائب "نواف سلام" را بعنوان گزینه خود معرفی کردند. 

رایزنی احزاب و نمایندگان برای معرفی نخست وزیر لبنان همچنان ادامه دارد
رایزنی‌های نمایندگان مجلس و رئیس جمهور لبنان عصر پنجشنبه از سر گرفته شد. در همین حال حزب اللقاء التشاوری (فراکسیون سنی‌های مستقل) اعلام کرد حسان دیاب را بعنوان نخست وزیر جدید معرفی کرده است. حزب الجمهوریة القویة تاکنون نامزد خود را برای نخست وزیری معرفی نکرده است.
تاکنون ۲۶ نماینده از نخست وزیری حسان دیاب و ۱۲ نماینده هم از نخست وزیری نواف سلام حمایت کرده اند، اما نامزد مورد نظر ۹۰ نماینده مجلس لبنان هنوز مشخص نشده و بعد از پایان رایزنی‌ها با رئیس جمهور لبنان اعلام خواهد شد.
<div id="video-display-embed-code_4299047"><script type="text/JavaScript" src="https://iribnews.ir/fa/news/play/embed/2600265/4299047?width=350&height=250"></script></div>

در همین حال جلسه رایزنی‌های صبح به پایان رسید و قرار است این رایزنی‌ها از ساعت ۱۵ به وقت بیروت (۱۶:۳۰ به وقت تهران) پیگیری شود و در پایان رایزنی‌های امروز، همه احزاب و فراکسیون‌های مجلس با رئیس جمهور لبنان دیدار می‌کنند و نبیه بری رئیس مجلس به دیدار میشل عون خواهد رفت.
درصورتیکه هر یک از نامزد‌های معرفی شده رای مثبت نصف بعلاوه یک از ۱۲۸ نماینده پارلمان را کسب کند با حکم رئیس جمهور مامور تشکیل کابینه جدید خواهد شد.

دیاب نامزد فراکسیون مقاومت برای نخست وزیری

فراکسیون مقاومت و وفاداری شامل نمایندگان حزب الله در مجلس لبنان و ایلی فرزلی نائب رئیس مجلس لبنان "حسان دیاب" را به عنوان نامزد خود برای تصدی پست نخست وزیری دولت جدید این کشور معرفی کردند.

"تمام سلام" و "نجیب میقاتی" نخست وزیران پیشین لبنان بعد از دیدار با میشل عون رئیس جمهور این کشور، هیچ فردی را برای تصدی پست نخست وزیری دولت جدید معرفی نکردند.

<div id="video-display-embed-code_4298469"><script type="text/JavaScript" src="https://iribnews.ir/fa/news/play/embed/2600265/4298469?width=350&height=250"></script></div>
 
فراکسیون الکتائب، نواف سلام را برای تصدی سمت نخست وزیری لبنان معرفی کرد
شبکه تلویزیونی المنار اعلام کرد: فراکسیون الکتائب (فراکسیون مسیحی در مجلس لبنان و وابسته به گروه چهاردهم مارس مورد حمایت آمریکا و سعودی) , نواف سلام را برای تصدی سمت نخست وزیری لبنان معرفی کرد.
 
تشکل وابسته به جنبلاط، نواف سالم را برای تصدی نخست وزیری لبنان معرفی کرد
شبکه تلویزیونی الحدث وابسته به عربستان سعودی گزارش داد: تشکل دمکراتیک (وابسته به ولید جنبلاط رئیس حزب سوسیالیست ترقی خواه) نواف سالم را برای تصدی نخست وزیری لبنان معرفی کرد.

نظر شما