شناسهٔ خبر: 68712861 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: مشرق | لینک خبر

این گزارش بروزرسانی می شود/

انفجار گسترده دستگاه‌های پیجر در ضاحیه بیروت/ وزیر بهداشت لبنان از ۹ شهید و ۱۷۵۰ زخمی خبر داد / زخمی‌شدن سفیر ایران در لبنان؛ جراحت وارده خطرناک نیست/ حزب الله: دشمن صهیونیست تاوان این جنایت را خواهد داد + عکس و فیلم

بر اساس گزارش منابع محلی، بر اثر انفجار گسترده دستگاه‌های پیجر در ضاحیه بیروت، صدها لبنانی زخمی شدند. منابع رسمی هنوز آماری رسمی از تعداد زخمی‌ شدگان ارائه نداده اند.

صاحب‌خبر -

سرویس جهان مشرق - منابع خبری از زخمی شدن ده‌ها نفر بر اثر انفجار در دستگاه‌های ارتباطاتی در لبنان خبر دادند. این منابع مدعی شدند که انفجارها به صورت همزمان و گاهی به طور پیاپی و در مناطق مختلف بیروت رخ داده است.

این منابع افزودند که انفجارهای دستگاه‌های ارتباطاتی به سبب هک این دستگاه ها صورت گرفته است.

العربی الجدید مدعی شد که یک منبع در حزب‌الله گفته است که هک دستگاه‌های ارتباطاتی ویژه نیروهای حزب‌الله و منفجر شدن آن علت این حادثه بوده است.

انفجار دستگاه‌های ارتباطاتی در لبنان/ گزارش‌ها حاکی از زخمی‌شدن صدها لبنانی است

نخست وزیر لبنان از وزیر بهداشت خواسته هرچه سریعتر به وضعیت مجروحان رسیدگی کند.

وزارت بهداشت لبنان از تمامی شهروندانی که دستگاه های ارتباطی بی سیم دارند درخواست کرد تا زمانی که حقیقت روشن نشده از آنها دوری کنند.

وزارت بهداشت لبنان همچنین از همه کادر درمان درخواست کرد که به محل کار خود رفته برن به مجروحان کمک کنند.

لحظه انفجار دستگاه‌های ارتباطی

شبکه الجزیره به نقل از یک منبع امنیتی مدعی شد که حادثه انفجار دستگاه‌های پیجر در بیروت پایتخت لبنان یکی از بزرگترین نفوذهای اطلاعاتی و جاسوسی است. این منبع امنیتی به الجزیره گفت که انفجار سیستم‌های ارتباطی در لبنان ناشی از هک به وسیله تکنولوژی بی سیم بوده است.

این منبع مدعی شد که سیستم‌های اتصالی که برخی از نیروهای حزب الله آنرا حمل می‌کردند در برخی از مناطق لبنان منفجر شد. بنابراین گزارش، انفجار سیستم‌های ارتباطی در برخی از مناطق ضاحیه جنوبی بیروت و البقاع و جنوب لبنان صورت گرفت. رادیو رسمی رژیم صهیونیستی مدعی شد که گالانت و مسئولان سرویس‌های امنیتی رایزنی‌های گسترده ای را از صبح امروز درباره لبنان انجام داده اند.

لحظه انفجار دستگاه‌های ارتباطی

صلیب سرخ لبنان اعلام کرده است که بیش از ۳۰ آمبولانس برای اعزام به مکانهایی که انفجارهای متعددی رخ داده از جمله در بقاع و ضاحیه جنوبی بیروت اعزام شده اند.

صلیب سرخ لبنان افزود که ۵۰ دستگاه آمبولانس دیگر و ۳۰۰ نفر از کارشناسان اورژانس برای کمک به مجروحان به کار گرفته شده اند.

توپاز لوک، سخنگوی سابق نخست وزیری رژیم صهیونیستی، در توییتر خود تلویحا اشاره کرد که این اتفاق به علت عملیات سایبری از سوی این رژیم بوده است اما پس از دقایقی این توییت را حذف کرد.

دفتر نخست وزیری رژیم صهیونیستی در واکنشی تند به توییت توپاز لوک نوشت: توپاز لوک چندین ماه است که دیگر سخنگوی دفتر نخست وزیری نیست.

شورای امنیت داخلی رژیم اشغالگر از وزیران کابینه نتانیاهو خواسته است در این زمینه اظهارنظر و موضعگیری نکنند.

 آثار انفجار پیجر در یکی از منازل شهروندان لبنانی

زخمی‌شدن سفیر ایران در لبنان؛ جراحت وارده خطرناک نیست

برخی منابع رسانه‌ای از زخمی شدن «مجتبی امانی» سفیر جمهوری اسلامی ایران در لبنان در حادثه انفجار دستگاه پیجر در بیروت خبر دادند.

شبکه تلویزیونی ال بی سی لبنان نیز به این خبر پرداخته و آن را تأیید کرده است.

یک منبع آگاه از جراحت سفیر ایران در بیروت در پی انفجار پیجر خبر داد و گفت که مجتبی امانی جراحت سطحی داشته و در حال حاضر در بیمارستان تحت‌نظر است.

نرگس قدیریان، همسر سفیر در صفحه شخصی خود نوشت: همسرم دکتر مجتبی امانی در حادثه انفجار پیجر در بیروت کمی زخمی شدند اما الحمدلله حالشان خوب است و به خیر گذشته است.

خبرنگار خبرگزاری صداوسیما در بیروت هم خبر داد سفیر ایران در گفت‌وگو با این رسانه از مساعد بودن حال خود خبر داده است.

ازدحام زخمی‌های انفجار پیجر در بیمارستان بیروت

در پی انفجار پیجرها در بیروت لبنان زخمی‌ها به بیمارستان‌های این شهر منتقل شدند. 

سران رژیم صهیونیستی به شهرک نشینان: نزدیک پناه‌گاها بمانید

 رسانه‌های رژیم صهیونیستی از  دستور به شهرک نشینان ساکن شمال فلسطین اشغالی برای ماندن در نزدیکی اماکن مستحکم (پناهگاهها) در پی احتمال تشدید تنش در این مناطق خبر دادند.

تصاویر دلخراش از حادثه امنیتی در لبنان (۱۸+)

 اولین بیانیه حزب‌الله لبنان پس از حمله الکترونیکی عصر امروز/ مقاومت در همه سطوح در بالاترین آمادگی است

حزب‌الله لبنان با صدور بیانیه‌ای توضیحاتی را در خصوص حادثه انفجار دستگاه‌های ارتباطی در بیروت صادر کرد.

حزب‌الله لبنان در این بیانیه تاکید کرد: حوالی ساعت ۳:۳۰ بعد از ظهر روز سه‌شنبه هفدهم سپتامبر ۲۰۲۴ شماری از دستگاه‌های دریافت پیام معروف به «پیجر» که در اختیار تعدادی از کارکنان یگان‌ها و موسسات مختلف حزب‌الله بود منفجر شد. این انفجارها که دلایل آن مبهم است به شهادت یک دختر بچه و دو تَن از برادران ما و زخمی‌شدن شمار زیادی از نفرات انجامید. جراحات افراد زخمی‌شده مختلف است.

در ادامه این بیانیه آمده است: دستگاه‌های ویژه در حزب‌الله در حال حاضر مشغول اجرای تحقیقات گسترده امنیتی و علمی برای فهمیدن دلایلی که به این انفجارهای همزمان انجامیده هستند. دستگاه‌های پزشکی و درمانی نیز در حال درمان زخمی‌ها در شماری از بیمارستان‌ها در مناطق مختلف لبنان هستند.

حزب‌الله لبنان تاکید کرد: از خداوند متعال برای شهدای نیکوکار ما که در راه قدس به شهادت رسیدند، رحمت و برای زخمی‌ها شفای عاجل طلب می‌کنیم و از هم‌وطنان گرامی‌مان می‌خواهیم که در قبال شایعات و اطلاعات اشتباه و فریبنده‌ای که برخی از طرف‌ها منتشر می‌کنند و در راستای جنگ روانی به سود دشمن صهیونیست است هوشیار باشند، به ویژه آن‌که این شایعات و اطلاعات اشتباه همراه با هراس‌افکنی و تهدید دشمن صهیونیست و آن‌چه تغییر وضعیت در شمال می‌نامد انتشار می‌یابد.

در پایان این بیانیه آمده است: ما تاکید می‌کنیم که مقاومت در تمامی سطوح و یگان‌های مختلف خود در بالاترین سطح آمادگی برای دفاع از لبنان و ملت مقاوم آن است.

شهادت یک کودک در جنایت صهیونیست‌ها در بیروت

خبرگزاری فرانسه خبر داد که در جریان انفجار دستگاه‌های پیجر در بیروت، یک دختر خردسال به شهادت رسیده است.

نتانیاهو همزمان با وقوع حادثه امنیتی در لبنان تشکیل جلسه داد

رسانه‌های عبری گزارش کردند همزمان با حادثه انفجار دستگاه‌های ارتباطی در لبنان که منجر به شهید و زخمی شدن چند لبنانی شد، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی با فرماندهان سرویس‌های امنیتی برای بررسی تحولات لبنان جلسه گذاشت.

 ۹ شهید و ۱۷۵۰ زخمی در انفجارهای پیجرها در لبنان

وزیر بهداشت لبنان از شهادت دستکم ۹ شهروند لبنانی در انفجار پیجرها و زخمی شدن ۱۷۵۰ نفر خبر داد و افزود وضعیت ۲۰۰ نفر از مجروحان وخیم اعلام شده است.

وزیر بهداشت لبنان: شایعات حادثه نادرست است/ مجروحان تحت مداوا هستند

وزارت بهداشت با شفافیت کامل اطلاعات مربوط به این حادثه را در دسترس رسانه‌ها قرار خواهد داد.

هماهنگی‌های لازم به خوبی انجام شده و امیدوار است که مجروحان طی ساعات آینده از بیمارستان‌ها مرخص و بهبود یابند.

علی عمار نماینده حزب‌الله در پارلمان لبنان: پسرم در انفجار وسایل ارتباطی به شهادت رسید

علی عمار، نماینده فراکسیون حزب‌الله در پارلمان لبنان از شهادت پسرش «مهدی» در اتفاقات امروز خبر داد.

بیانیۀ دوم حزب‌الله/ حزب‌الله لبنان: دشمن صهیونیست تاوان این جنایت را خواهد داد

 بعد از بررسی تمامی وقایع، داده‌ها و اطلاعات موجود در مورد حمله جنایتکارانه‌ای که امروز بعد از ظهر رخ داد، ما دشمن اسرائیلی را مسئول کامل این تجاوز می‌دانیم که غیرنظامیان را نیز تحت الشعاع قرار داده و منجر به شهادت چندین نفر و زخمی شدن شمار زیادی با جراحت‌های مختلف شد.

شهدا و مجروحان ما نماد جهاد و فداکاری‌مان در طریق القدس هستند که در یاری رساندن و پشتیبانی میدانی مداوم از مردم نوار غزه و کرانه باختری به خیل شهدا پیوستند، موضع ما در حمایت و پشتیبانی از مقاومت سلحشور فلسطین مایه افتخارمان در دنیا و آخرت است. دشمن جنایتکار مطمئنا قصاص این تجاوز جنایتکارانه را از جایی که انتظارش را نمی‌برد، خواهد داد.

جزئیاتی از عملیات ترور دسته‌جمعی اسرائیل در لبنان

یک منابع آگاه امنیتی در لبنان گفت: برخلاف ادعاهای مطرح شده در رسانه های غربی در جریان عملیات تروریستی انفجار پیجرها در لبنان تنها نیروهای حزب الله هدف قرار نگرفته‌اند.

این منبع افزود بسیاری از نگهبانان مجتمع‌های مسکونی که از سیستم‌های پیجر برای کنترل و نظارت در مراکز مسکونی استفاده می کردند نیز در جریان این عملیات مجروح یا به شهادت رسیده‌اند.

علاوه بر این برخی از محیط بانان لبنانی نیز که از سیستم های پیجر برای نظارت و کنترل مناطق حفاظت شده محیط زیست نیز استفاده می‌کردند مجروح یا به شهادت رسیده‌اند.

هراس صهیونیست‌ها از پذیرش مسئولیت انفجارهای امروز

سخنگوی ارتش رژیم صهیونیستی به سی‌ان‌ان اعلام کرده دربارۀ انفجارهایی که امروز در لبنان روی داده اظهارنظر نمی‌کند.

این درحالی است که توپاز لوک، سخنگوی سابق نخست وزیری رژیم صهیونیستی، در توییتر خود تلویحا اشاره کرد که این اتفاق به علت عملیات سایبری از سوی این رژیم بوده است اما پس از دقایقی این توییت را حذف کرد.

احتمال استفاده از بدافزار در انفجارهای پیجری لبنان  

وال‌استریت‌ژورنال به نقل از شرکت امنیتی «لوبک اینترنشنال» نوشته انفجار در دستگاه‌های ارتباط رادیویی در لبنان احتمالاً از طریق یک بدافزار صورت گرفته است.

طبق ادعای این شرکت، این بدافزار احتمالاً باعث بالای رفتن دمای باتری‌های این دستگاه‌ها و انفجار در آن‌ها شده است.

یک تحلیلگر به نام «رانن سولومون» هم به این روزنامه گفته ممکن است سازمان جاسوسی موساد پشت این حملات باشد.

لبنان درباره انفجار پیجرها به شورای امنیت شکایت می‌کند

وزارت خارجه لبنان در پی انفجار دستگاه‌های ارتباطی در این کشور که چندین شهید و زخمی برجای گذاشت، به شورای امنیت شکایت می‌کند.( متن کامل خبر)

رویترز: نصرالله در انفجار دستگاه‌های پیجر آسیبی ندیده است

خبرگزاری رویترز به نقل از یک مسئول ارشد جنبش حزب‌الله لبنان گزارش داد که سید حسن نصرالله دبیر کل این جنبش، در جریان انفجار دستگاه‌های پیجر، هیچ آسیبی ندیده است.

خودداری ارتش رژیم صهیونیستی از اظهار نظر درباره انفجار پیجرها

منابع دفاعی در ارتش رژیم صهیونیستی به خبرنگار ارشد شبکه آمریکایی «سی ان ان» اعلام کردند که ارتش رژیم اشغالگر از هرگونه اظهار نظر درباره انفجار پیجرها در لبنان که تاکنون به شهادت ۹ نفر، از جمله یک دختر بچه و بیش از ۲ هزار و ۷۵۰ نفر انجامیده است، خودداری خواهند کرد.( متن کامل خبر)

گفت وگوی عراقچی با وزیر خارجه لبنان در پی اقدام تروریستی علیه شهروندان لبنانی

وزیر امور خارجه در گفت وگوی تلفنی با عبدالله بوحبیب وزیر خارجه لبنان، اقدام تروریستی رژیم صهیونیستی در هدف قرار دادن شهروندان لبنانی را به شدت محکوم کرد.

سیدعباس عراقچی سه شنبه شب ۲۷ شهریور ۱۴۰۳ در این گفت وگوی تلفنی ضمن عرض تسلیت و اعلام همبستگی با دولت، ملت و خانواده شهدا و مجروحان این حادثه، برای ارائه هر گونه کمک و مساعدت برای درمان مجروحان یا انتقال آنها به تهران اعلام آمادگی کرد.(متن کامل خبر)

گفتگوی عراقچی با همسر سفیر کشورمان در لبنان

سیدعباس عراقچی وزیر امور خارجه کشورمان در تماس تلفنی با همسر سفیر جمهوری اسلامی ایران در لبنان، در جریان آخرین وضعیت درمان ایشان قرار گرفت و از خداوند برای ایشان سلامتی و شفای عاجل مسئلت کرد.

وزیر امور خارجه برای انتقال فوری سفیر کشورمان و دیگر مجروحین در صورت نیاز اعلام آمادگی کرد.

همسر سفیر کشورمان نیز ضمن تشکر از تماس وزیر امور خارجه، حال عمومی آقای امانی را خوب و مناسب اعلام کرد.

نظر شما