شناسهٔ خبر: 37059358 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

هفتمین دیدار طرفین یمنی در کشتی سازمان ملل

طرفین یمنی بار دیگر در کشتی سازمان ملل در نزدیکی الحدیده دیدار کردند و صنعا اولویت خود را بازگشایی گذرگاه‌های انسانی و پایان محاصره «الدریهمی» اعلام کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، هفتمین دیدار مشترک میان هیأت صنعا و نمایندگان دولت مستعفی یمن در کشتی سازمان ملل در آب‌های بین‌المللی نزدیک الحدیده آغاز شد.

بر اساس گزارش وبگاه «انصارالله»، «محمد القادری» عضو تیم صنعا در کمیته هماهنگی مشترک در این خصوص اعلام کرد، اولویت صنعا بازگشایی گذرگاه‌های انسانی و پایان دادن به محاصره «الدریهمی» (در استان الحدیده) است.

وی افزود: درباره تقویت سازوکارهای آتش‌بس و تلاش برای موفقیت دو مرحله «باز استقرار» که هیأت دولت نجات ملی آن را انجام داده، صحبت خواهیم کرد. طرف مقابل نکاتی خارج از توافق سوئد مطرح می‌کند و این نشان‌دهنده فرار آنها از اجرای تعهداتی است که توافق مذکور مشخص کرده است.

«یاسر المغربی» دیگر عضو دولت نجات ملی یمن در کمیته هماهنگی مشترک گفت، نقض توافق استکهلم طی یک سالی که از امضای آن گذشته، ادامه داشته است.

بر اساس این گزارش، در بیانیه صادر شده از مقامات محلی در استان الحدیده، دفتر سیاسی انصارالله و ائتلاف احزاب سیاسی مخالف با ائتلاف آمده ، سازمان ملل مسؤولیت اخلاقی و انسانی پوشش بر طرفی را دارد که در اجرای توافق سوئد تعلل می‌کند.

در این بیانیه از سازمان ملل و جامعه بین‌الملل درخواست شده طرف اصلی تعلل در این توافق را شناسایی کند و به نقض این توافق که در تناقض با قانون و عرف بین‌الملل است، پایان دهد.

استاندار الحدیده یمن اعلام کرد، ظرف یک سالی که از توافق سوئد برای غرب یمن گذشته، ائتلاف سعودی-اماراتی بیش از سی هزار توافق آتش بس در آنجا را نقض کرده است (جزئیات بیشتر) .

«یحیی سریع» سخنگوی نیروهای مسلح یمن هم اعلام کرد که از ابتدای این توافق، ۱۷۵ نفر از شهروندان یمنی کشته و ۴۸۱ نفر از جمله ده‌ها زن و کودک زخمی شده‌اند (جزئیات بیشتر).

انتهای پیام/م

نظر شما