شناسهٔ خبر: 36910656 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

پویش هرهفته «الف-ب-ایران»، هفته هشتم/ این هفته استان کرمانشاه با حضور رئیس مجلس

رئیس مجلس شورای اسلامی و وزیر نیرو دقایقی پیش در راستای افتتاح و کلنگ‌زنی 6 طرح عمرانی و صنعتی در حوزه آب و برق در قالب پویش هر هفته «الف-ب-ایران»، وارد کرمانشاه شدند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمانشاه، علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی و رضا اردکانیان وزیر نیرو دقایقی پیش با استقبال استاندار و مسؤولان استان کرمانشاه برای افتتاح و کلنگ‌زنی 6 طرح عمرانی و صنعتی در حوزه آب و برق در قالب پویش هر هفته «الف-ب-ایران» از طریق فرودگاه شهید اشرفی اصفهانی وارد این استان شد.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان کرمانشاه در حاشیه مراسم استقبال در گفت‌وگو با خبرنگار فارس درباره جزئیات این سفر، اظهار داشت: در این سفر سه پروژه نیروگاهی افتتاح و چند طرح تصفیه‌خانه‌های فاضلاب در شهرستان‌های استان نیز کلنگ‌زنی می‌شود.

علی‌رضا تخت‌شاهی ادامه داد: با رویکرد وزارت نیرو با عنوان پویش هر هفته «الف-ب-ایران» با این هدف تا پایان سال 98 ان‌شاءالله 227 طرح و پروژه در سطح کشور در حوزه آب و برق افتتاح می‌شود و مورد بهره‌برداری قرار می‌گیرد.

وی با بیان اینکه در هفته هشتم پویش هستیم، گفت: این پویش رویکردی جدید و کارآمدی است که در قالب آن امروز 6 طرح و پروژه در استان با سرمایه‌گذاری بالغ بر یک‌هزار و 460 میلیارد تومان تقدیم مردم می‌شود.

وی با اشاره به جزئیات پروژه‌هایی که امروز افتتاح می‌شوند، گفت: پروژه آبرسانی به 55 روستا در حوزه شهرستان کرمانشاه نخستین پروژه‌ای است که با حضور رئیس مجلس و وزیر نیرو رسما وارد مدار می‌شود که با وجود آن 3 هزار و 300 خانوار روستایی در قالب 11 هزار و 705 نفر از آب سالم شرب بهره‌مند می‌شوند.

تخت‌شاهی، خنک‌کاری و ارتقای توان نیروگاه اسلام‌آباد غرب را دیگر پروژه افتتاحی هفته هشتم پویش هر هفته «الف-ب-ایران» عنوان کرد و افزود: این پروژه با اعتبار 110 میلیارد تومان افتتاح می‌شود که هدف از آن افزایش 17.5 درصد ظرفیت اسمی نیروگاه در زمان پیک(گرما و اوج مصرف) خواهد بود.

2 واحد بخش گازی که یکی از پروژه‌های بسیار مهم استان کرمانشاه در نیروگاه دالاهو (با ظرفیت 310 مگاوات و 300 میلیون یورو سرمایه گذاری) است، به‌عنوان پروژه سوم مورد بهره‌برداری قرار خواهد گرفت و به گفته این مسؤول، یکی از پروژه‌های بسیار مهم و ارزشمند و زیرساختی برای استان محسوب می‌شود.

وی در ادامه به آغاز عملیات اجرایی و کلنگ‌زنی تصفیه‌خانه فاضلاب شهر صحنه و سنقر با سرمایه‌گذاری بیش از 120 میلیارد تومان اشاره کرد و افزود: تصفیه‌خانه فاضلاب شهر سنقر با ظرفیت 74 هزار مترمکعب در شبانه‌روز برای جمعیت افق 1420 که 46 هزار نفر را پوشش خواهد داد، تعریف شده است.

تخت‌شاهی اضافه کرد: تصفیه‌خانه شهر صحنه با ظرفیت 6 هزار و 400 مترمکعب در شبانه‌روز و در افق 1420 حدود 40 تا 45 هزار نفر را پوشش خواهد داد.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان کرمانشاه در پایان، یادآور شد: با فراهم شدن زیر‌ساخت‌هایی که در بخش وزارت نیرو در حوزه آب و برق  هر هفته در قالب «الف-ب-ایران»، در کشور اتفاق می‌افتد، انشاءالله تا پایان سال شاهد رشد و شکوفایی بیش از پیش کشور در عرصه صنعتی، اقتصادی و خدماتی خواهیم بود و با وجود این پویش اتفاقات خوبی را در کشور رقم خواهد خورد.

انتهای پیام/پ

نظر شما