شناسهٔ خبر: 36878576 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه آفرینش | لینک خبر

هفته چهاردهم ليگ برتر فوتبال

استقلال صدر جدول را حفظ مي کند؟

صاحب‌خبر -

ماشين سازي - تراکتور؛ دربي تبريز بدون دنيزلي و حساسيت!

دربي تبريز در شرايطي برگزار مي شود که تقريبا همه مي توانند برنده آن را پيش بيني کنند. تراکتور که در 4 هفته اخير سه باخت و يک مساوي با تيم قعرنشين شاهين به دست آورده به احتمال زياد مي تواند به سلامت از سد ماشين سازي تيم دوم تبريز عبور کند. دنيزلي از سرمربيگري تراکتور کنار رفت و اکنون دوجين از بهترين بازيکنان ايران با سرمربي موقت مقابل ماشين سازي قرار مي گيرند. روي کاغذ تک تک بازيکنان تراکتور برتر از ماشين سازي هستند و بعيد است سبزپوشان تبريزي در اين دربي بتوانند به پيروزي برسند.

تراکتور با سرمربي موقت خود رنگ برد را به احتمال زياد خواهد ديد اما اگر به وضعيت کادرفني اين تيم رسيدگي نشود باز هم در بازي هاي آينده با مشکل مواجه خواهد شد. ضمن اينکه هواداران فوتبال تبريز 90 درصد طرفدار تراکتور هستند و بعيد است تماشاگران فوتبال تبريز از اينکه ماشين سازي امتياز بگيرد خوشحال شوند. تراکتور در رده هشتم جدول و ماشين سازي در رده نهم قرار دارد. البته قرمزپوشان تبريزي دو بازي کمتر دارند.

فولاد خوزستان - پارس جنوبي جم؛ پيروزي قرمزپوشان اهوازي؟

فولاد خوزستان با مديريت خوب سعيد آذري تا رده ششم جدول بالا آمده و در اين فصل به دنبال کسب سهميه آسيايي است. پارس جنوبي که در فصول گذشته در بهترين وضعيت در جدول بود در اين فصل براي بقا تلاش مي کند. تيمي که حتي آب خوابگاه بازيکنانش به دليل بدهي قطع شده و در وضعيت اسفناکي قرار گرفته است. با اين حال بازيکنان پارس جنوبي جنگنده هستند و شايد فولاد نتواند به راحتي از پارس جنوبي امتياز بگيرد. هرچند به نظر مي رسد شانس فولاد خوزستان براي پيروزي بيشتر از ميهمانش باشد. پارس جنوبي 8 هفته است پيروز نشده و بعيد است در اهواز هم رنگ برد را ببيند.

شهر خودرو - سپاهان؛ نبرد مربيان سرخابي در ايستگاه دوم تونل وحشت

دومين ايستگاه تونل وحشت براي شاگردان يحيي گل محمدي خيلي زود از راه رسيد. شهر خودرو که هفته گذشته در تهران شکست خوردند و يک فينال 6 امتيازي را از دست دادند. شهر خودرو دو باخت متوالي در کارنامه اش ثبت شده و اين هفته در خانه به مصاف تيم مدعي سپاهان بايد برود. سپاهان بدون شکست همچنان در رده دوم جدول ايستاده است. مصاف اين تيم با شهر خودرو رده سومي جدول جذابيت هاي زيادي دارد به خصوص اينکه روي نيمکت مربيان هر دو تيم دو مربي سرخابي نشسته اند. يک طرف يحيي گل محمدي سرمربي اسبق پرسپوليس و سوي ديگر امير قلعه نويي سرمربي اسبق استقلال، برنده اين مسابقه اگر سپاهان باشد شانس صدرنشيني مجدد در ليگ را دارد اما شهر خودرو به دليل تفاضل گل کمتر اگر بتواند اولين شکست را هم به سپاهان تحميل کند به صدر جدول نخواهد رسيد و آبي پوشان همچنان در صدر باقي مي مانند. هر دو تيم با 5 گل خورده مستحکم ترين خطوط دفاعي ليگ را در اختيار دارند. ايرانپوريان، عزت الله پورقاز، مرتضي منصوري،سيد محمدرضا حسيني، سعيد آقايي، محسن مسلمان و عليرضا نقي زاده شماري از بازيکنان مصدوم سپاهان هستند که شايد برخي از آنها نتوانند مقابل شهر خودرو بازي کنند!

ذوب آهن اصفهان - نساجي مازندران؛ راضي به تساوي؟

ذوب آهن هفته گذشته مقابل پرسپوليس با دريافت سه گل شکست خورد و اکنون به مصاف نساجي مازندران مي رود . نساجي 8 هفته است که رندگ برد را نديده و عليرضا منصوريان اگر مي خواهد در نيم فصل دوم هم سرمربي ذوب آهن باشد بايد از سد اين تيم بگذرد تا با کسب سه امتياز بتواند از رده دوازدهم جدول بالاتر بيايد. جالب است که نساجي همچنان يک رده بالاتر از ذوب آهن در جدول ليگ قرار دارد. نساجي و ذوب آهن دو تيم قدمت دار فوتبال ايران محسوب مي شوند البته هواداران نساجي بسيار بيشتر از ذوب آهن هستند اما امکانات تيم اصفهاني بهتر و مناسب تر از نساجي است.شايد دو تيم به تساوي در اين بازي راضي باشند.

پيکان - استقلال؛ شاگردان استراماچوني با پيکان صدر را حفظ مي‌کنند؟

اين بازي به احتمال زياد گل خواهد داشت زيرا استقلال 26 گله بهترين خط حمله ليگ را در اختيار دارد و بعد از آن پيکان 18 گل زده و خط حمله خطرناکي دارد. اين آمار و عملکرد بازيکنان دو تيم نويدبخش يک بازي خوب و تماشاگر پسند در اين بازي را مي‌دهد. شهريار مغانلو با 7 گل زده در صدر جدول گلزنان است و او بايد با دو مهاجم زهردار استقلال نبرد کند. دياباته و قائدي در بهترين وضعيت خود قرار گرفته اند. در کنار آن هم تفکرات فوتبال ايتاليايي استراماچوني باعث شده که آبي پوشان فوتبالي زيبا و نوين را ارائه بدهند. با اين حال شايعه هايي در مورد جدايي استراماچوني باعث نگراني هواداران استقلال شد که مديران باشگاه آن را تکذيب کردند.

استقلال در صورت پيروزي به صدرنشيني ادامه مي دهد اما اگر امتياز از دست بدهد ممکن است صدر را بعد از يک هفته تحويل سپاهان بدهد.

نظر شما