شناسهٔ خبر: 68124267 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: میزان | لینک خبر

المپیک ۲۰۲۴| صعود تکواندوکار ایران با برتری مقابل ازبکستان/ عبور مقتدرانه آرین از مرحله سخت

۵ ورزشکار کشورمان در پانزدهمین روز از بازی‌های المپیک ۲۰۲۴ پاریس به مصاف حریفانشان خواهند رفت.

صاحب‌خبر -

خبرگزاری میزان - پانزدهمین روز از بازی‌های المپیک ۲۰۲۴ پاریس در حالی امروز (شنبه ۲۰ مرداد) پیگیری می‌شود که ۵ ورزشکار کشورمان در رشته‌های تکواندو، کشتی آزاد و وزنه‌برداری به مصاف حریفان می‌روند.

برنامه ورزشکاران ایران در روز پانزدهم به شرح زیر است:

*تکواندو

-آرین سلیمی ملی‌پوش وزن ۸۰+ کیلوگرم ایران از ساعت ۱۲:۵۴ ظهر روز شنبه در دور نخست باید مقابل «نیکیتا رافالوویچ» از ازبکستان برود. سلیمی در صورت برتری، در مرحله یک‌چهارم نهایی مقابل برنده جدال نمایندگان گینه بیسائو و مکزیک قرار خواهد گرفت.

*کشتی آزاد

-رحمان عموزاد در وزن ۶۵ کیلوگرم که ۱۶ نفر حضور دارند، از ساعت ۱۳:۴۵ در دور نخست با «زین رترفورد» قهرمان جهان از آمریکا کشتی می‌گیرد و در صورت عبور از این حریف، در دور بعد به مصاف برنده مبارزه میان «اسلام دودایف» قهرمان روسی‌الاصل اروپا از آلبانی و «گاکو آکازاوا» از ساموآ می‌رود.

-امیرعلی آذرپیرا در وزن ۹۷ کیلوگرم که ۱۶ نفر حضور دارند، از ساعت ۱۳:۴۵ در دور اول با «احمد تاج‌الدینوف» قهرمان جهان از بحرین مبارزه می‌کند و در صورت عبور از این حریف، در دور بعد به مصاف برنده مبارزه میان «علیشیر یرگالی» از قزاقستان و «الدرس» از مصر می‌رود.

-امیرحسین زارع در وزن ۱۲۵ کیلوگرم از ساعت ۲۱:۳۰ در فینال مقابل «گنو پتریاشویلی» از کرجستان قرار می‌گیرد.

*وزنه‌برداری

-علی‌داوودی در دسته ۱۰۲+ کیلوگرم از ساعت ۲۲ به وقت تهران به روی تخته می‌رود. در این دسته وزنه‌بردارانی از استونی، گرجستان، ارمنستان، عراق، ژاپن، الجزایر، بحرین، جمهوری چک، ایران، سوریه، مصر و نیوزیلند حضور دارند.

نتایج نمایندگان کشورمان در روز پانزدهم به شرح زیر است: 

صعود تکواندوکار ایران با برتری مقابل ازبکستان/ عبور مقتدرانه آرین از مرحله سخت

 

در رقابت‌های تکواندوی المپیک پاریس ملی پوش تکواندوی ایران با پیروزی برابر نیکیتا رافالوویچ از ازبکستان به مرحله بعد راه یافت.

 

به گزارش .. در چهارمین روز از مسابقات تکواندو المپیک ۲۰۲۴ پاریس، امروز (شنبه) در وزن مثبت ۸۰ کیلوگرم، آرین سلیمی آخرین نماینده تکواندو کشورمان مقابل نیکیتا رافالوویچ ازبکستانی بر روی شیاپچانگ رفت و با نتیجه ۲ بر صفر پیروزی مقتدرانه‌ای را بدست آورد.

 

تکواندوکار کشورمان در راند اول عملکردی درخشان داشت و با نتیجه ۸ بر ۲ پیروز شد.

 

در راند دوم هم آرین با نتیجه ۵ بر یک پیروز شد.

 

آرین با این برد ارزشمند مقابل حریف عنوان دار خود راهی دور بعد شد.

 

پیش از این ۳ تکواندوکار کشورمان موفق به کسب مدال شده اند.

مبینا نعمت زاده در وزن منفی ۴۹ کیلوگرم به مدال برنز رسید.

ناهید کیانی در وزن منفی ۵۷ کیلوگرم مدال نقره بدست آورد و مهران برخورداری هم در وزن منفی ۸۰ کیلوگرم به مدال خوش رنگ نقره دست یافت.

 

ادامه دارد...

نظر شما