شناسهٔ خبر: 36873728 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: ایران آنلاین | لینک خبر

پایان جولان کیف قاپ های خشن در پایتخت

کیف قاپ های خشن تهران در عملیات پلیسی شناسایی و دستگیر شدند .

صاحب‌خبر -

 به گزارش خبرنگار ایران انلاین ،چهاردهم اردیبهشت امسال خانمی با مراجعه به کلانتری ۱۳۴ شهرک غرب گفت: در روز جاری جهت خرید دلار به صرافی در میدان کاج مراجعه کردم . در زمان برگشت به خانه در خیابان یازدهم شرقی پایین‌تر از میدان کاج دو نفر سارق موتور سوار ضمن ضرب و شتم من، کیفم را که حاوی ۲۰۰۰ یورو و ۲۰۰ هزارتومان وجه نقد بود به سرقت بردند و با توجه به اینکه همسرم برای دفاع از من با آن‌ها درگیر شد و یکی از سارقان با چاقو همسرم را از ناحیه صورت مجروح کردند و با توجه به عمق زخم از بالای صورت تا فک کاملا شکافته شد.

با ثبت شکایت اولیه پرونده به منظور رسیدگی تخصصی در اختیار کارآگاهان پایگاه دوم پلیس آگاهی قرار گرفت.

با توجه به حساسیت موضوع پرونده از پایگاه دوم پلیس آگاهی به اداره هجدهم ارجاع شد. در گام نخست تحقیقات کارآگاهان به بررسی دوربین‌های مداربسته موجود در صحنه سرقت و همچنین صرافی محل خرید شاکی پرداختند و یکی ازسارقان که در نقش زاغ زن در داخل صرافی حضور داشته توسط شاکی شناسایی شد.
---
با بررسی سوابق موجود در پلیس آگاهی کارآگاهان متوجه می‌شوند متهم فردی به نام وحید ۴۰ ساله و دارای سوابق کیفری متعدد و ساکن در محدوده جنوبی تهران است کارآگاهان با انجام اقدامات پلیسی موفق به شناسایی مخفیگاه متهم در منطقه یاخچی آباد شده و در تاریخ ۱۱ آذر ماه طی یک عملیات غافلگیرانه وی را دستگیر و به اداره هجدهم منتقل کردند.
در بازجویی‌های اولیه متهم منکر هرگونه سرقت شد و گفت: جهت خرید ارز به آن صرافی مراجعه کردم . با توجه به انکار متهم شاکیه به پلیس آگاهی دعوت و طی مواجهه حضوری متهم را به عنوان یکی از سارقین کیف خود شناسایی کرد. وحید که توسط شاکی مورد شناسایی قرار گرفت بناچار لب به اعتراف گشود و عنوان داشت با همدستم هاشم که ۴۳ سال سن دارد بچه محل هستیم و در پارک با هم آشنا شدیم و نقشه سرقت از مشتریان صرافی‌ها را کشیدیم و تاکنون سه فقره سرقت با هم انجام دادیم و در حال حاضر از محل اختفاء وی بی خبر هستم. با توجه به عدم همکاری وحید در شناسایی مخفیگاه هاشم اقدامات پلیسی به منظور دستگیری دومین متهم ادامه یافت و در روز ۱۶ آذرماه ۹۸ مخفیگاه متهم شناسایی و در یک اقدام غافلگیرانه هاشم در مخفیگاه خود در نازی آباد دستگیر و به اداره هجدهم انتقال داده شد.

هاشم در ابتدا منکر هرگونه آشنایی و همکاری در سرقت با وحید شد، اما با توجه مستندات و مدارک موجود و مواجهه حضوری با همدستش چاره‌ای جز اعتراف نداشته و به انجام سه فقره به همراه وحید اعتراف کرد.
سرهنگ کارآگاه احمد نجفی معاون مبارزه با سرقت‌های خاص پلیس آگاهی پایتخت در پایان گفت: ارزش ریالی اموال به سرقت رفته توسط متهمین یک میلیارد و صد میلیون ریال می‌باشد. با توجه به مواجهه متهمان و شکات و شناسایی متهمین توسط مالباختگان و اقرار صریح متهمین به سرقت از شهروندان، وحید و هاشم با دستور بازپرس شعبه ۶ دادیاری دادسرای ناحیه ۲ تهران به منظور انجام تحقیقات تکمیلی و شناسایی سایر شکات احتمالی در اختیار اداره هجدهم پلیس آگاهی تهران بزرگ می‌باشند.

سرهنگ نجفی به شهروندان توصیه کرد:
- سعی کنید از اقوام و دوستان خود به عنوان همراه و مراقب کمک بگیرید.
- تا حد امکان پیاده نروید و با اتومبیل تردد کنید.
- از خیابان‌های خلوت رفت و آمد نکنید.
- در صورت ضرورت برای عبور از مکان‌های خلوت، کیف دستی خود را نزدیک به بدن و به سمت
"پیاده رو" نگه دارید.
- اگر سارقان با توسل به زور کیفتان را از دستتان کشیدند، آنرا رها کنید تا مورد حمله شدیدتر قرار نگیرید. در این شرایط تنها چیزی که به شما کمک می‌نماید حفظ خونسردی و به خاطر سپردن ویژگی‌های ظاهری سارقین و خودرو و موتورسیکلت مورد استفاده آن‌ها می‌باشد.
 بیشتر بخوانید / کیف قاپی دختر تهرانی برای تهیه جهیزیه
 

کلمات کلیدی

کیف قاپ

دوربین مداربسته

دستگیری

نظر شما