شناسهٔ خبر: 67835040 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: ایمنا | لینک خبر

افزایش دما و عامل انسانی ۱۰ هکتار از مزارع گندم سمیرم را سوزاند

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان گفت: با تداوم افزایش دما و عوامل انسانی، حدود ۱۰ هکتار از مزارع گندم روستای چهاراه و سادات آباد بخش پادنای سفلی شهرستان سمیرم در آتش سوخت و متحمل خسارت شد.

صاحب‌خبر -

منصور شیشه‌فروش در گفت‌گو با خبرنگار ایمنا، درباره وقوع حریق طی ساعت ۱۳:۰۰ بعدازظهر امروز _پنجشنبه چهارم مرداد_ در بخشی از مزارع گندم روستای چهاراه و سادات‌آباد بخش پادنای سفلی شهرستان سمیرم، اظهار کرد: این حریق پس از سه ساعت تلاش عوامل یگان حفاظت از منابع طبیعی و همکاری نیروهای مردمی، آتش نشانی، بخشداری، دهیاری و تیم‌های حریق مهار شد.

وی با بیان اینکه در اثر این حادثه ۱۰ هکتار از مزارع گندم روستاهای سمیرم در آتش سوخت و متحمل خسارت شده است، افزود: افزایش احتمال وقوع حریق به دلیل استقرار موج گرما، افزایش سه تا چهار درجه‌ای دما، استقرار الگوی گرم تابستانی و وزش بادهای گرم در توسعه و گسترش حریق در مراتع اثرگذار است.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان بیان کرد: به‌منظور پیشگیری از وقوع حریق در پوشش‌های گیاهی و مراتع ناشی از خطاهای انسانی تاکید می‌شود، گردشگران، مسافران، مرتع‌داران و ساکنان مجاور منابع طبیعی از روشن کردن آتش در مراتع، حاشیه جاده‌ها و پوشش‌های گیاهی، رهاسازی ته سیگار، کبریت، اشیا صیقلی، بطری‌های آب معدنی، کنسرو در مراتع و حاشیه جاده‌ها خودداری شود.

وی خاطرنشان کرد: در صورت مشاهده هرگونه آتش در عرصه‌های طبیعی موارد را به یگان حفاظت از منابع طبیعی تلفن ۱۳۹ و ۱۵۰۴ و دستگاه‌های امدادی و مسئولان محلی اطلاع‌رسانی و برای کنترل و پیشگیری از گسترش حریق مشارکت شود.

نظر شما