شناسهٔ خبر: 36852941 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: مشرق | لینک خبر

واکنش ترامپ به آزادی شهروند آمریکایی در ایران

میزان

شبکه اسکای نیوز می‎گوید که رئیس جمهور آمریکا به آزادی ژیو وانگ که به جرم جاسوسی در ایران بازداشت بود، واکنش نشان داده است.

صاحب‌خبر -

به گزارش مشرق، شبکه اسکای نیوز گزارش داد که «دونالد ترامپ»، آزادی «ژیو وانگ»، شهروند آمریکایی که به جرم جاسوسی در ایران بازداشت شده بود، را تایید کرد.

در همین حال ۲ مقام‎ آمریکایی گفته‎اند که "ژیو وانگ با یک فروند هواپیمای دولت سوئیس، تهران را به مقصد «زوریخ» ترک کرده است."

بیشتر بخوانید:

به گفته آنها، "وانگ در زوریخ با «برایان هوک»، مسئول امور ایران در وزارت خارجه آمریکا، دیدار کرده است."

وانگ، شهروند چینی آمریکایی، در رشته تاریخ به مدت ۴ سال در دانشگاه پرینستون فعالیت کرده و در سال‌های ۲۰۱۳ و ۲۰۱۴ مطالعات گروهی را در مورد ایران به همراه افرادی در موسسه شرمین و بیژن مصور رحمانی (موسسه‌ای با دستور کار پیچیده و البته روابط عنکبوتی با نهادهای سیاسی و امنیتی و اطلاعاتی کشورهای آمریکا و انگلیس) انجام داده است

در همین حال مسعود سلیمانی، استاد و پژوهشگر ایرانی پس از حدود یکسال بازداشت غیرقانونی در آمریکا لحظاتی پیش آزاد و در سوئیس تحویل مقام‎های ایرانی شد.

«محمدجواد ظریف»، وزیر امور خارجه کشورمان در صفحه توییتر خود ضمن اعلام خبر آزادی مسعود سلیمانی، گفت: "بسیار خوشحالم که استاد دکتر مسعود سلیمانی و آقای وانگ بزودی به خانواده هایشان ملحق می‌شوند. از همه کسانی که در این امر دخیل بودند بویژه دولت سوئیس قدردانی می‌کنم."

نظر شما