شناسهٔ خبر: 36849023 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: ایران آنلاین | لینک خبر

مسعود سلیمانی دانشمند ایرانی از آمریکا آزاد شد / تشکر ظریف از سوئیس

محمد جواد ظریف از آزادی دکتر مسعود سلیمانی استاد زندانی دانشگاه تربیت مدرس از آمریکا خبر داد.

صاحب‌خبر -

با سفر وزیر خارجه کشورمان به زوریخ، دکتر مسعود سلیمانی پس از تحمل یک سال گروگانگیری و حبس غیرقانونی در آمریکا آزاد و تحویل مقامات ایرانی شد.

به گزارش ایسنا، با تلاش ها و پیگیری های وزارت امور خارجه و همکاری نهادهای امنیتی و قضایی جمهوری اسلامی ایران و در یک فرایند دیپلماتیک با همکاری دولت سوئیس، دکتر مسعود سلیمانی استاد دانشگاههای ایران که به اتهام واهی دور زدن تحریم های غیرقانونی آمریکا بازداشت و بیش از یکسال در آمریکا زندانی بود آزاد شد و تا ساعات آینده وارد میهن خواهد شد.

 

 آزادی ژیو وانگ شهروند آمریکایی

  در این روند همچنین با تصویب شورای عالی امنیت ملی و همکاری و موافقت نهادهای قضایی و امنیتی " ژیو وانگ " شهروند آمریکایی که به جرم جاسوسی در حال گذراندن دوران محکومیت خود در ایران بود با رافت اسلامی آزاد و تحویل مقامات سوئیسی برای بازگشت به آمریکا شد.

محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه از آزادی مسعود سلیمانی خبر داد.

به گزارش مهر، محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه طی پیامی در توئیتر شخصی خود از آزادی مسعود سلیمانی خبر داد و نوشت: " بسیار خوشحالم که استاد دکتر مسعود سلیمانی و آقای وانگ بزودی به خانواده هایشان ملحق می شوند. از همه کسانی که در این امر دخیل بودند بویژه دولت سوئیس قدردانی می کنم."

---

مرکز دیپلماسی عمومی وزارت خارجه در توضیح آزادی مسعود سلیمانی اعلام کرد: با تلاش ها و پیگیری های وزارت امور خارجه و همکاری نهادهای امنیتی و قضایی جمهوری اسلامی ایران و در یک فرایند دیپلماتیک با همکاری دولت سوئیس، دکتر مسعود سلیمانی استاد دانشگاه های ایران که به اتهام واهی دور زدن تحریم های غیرقانونی آمریکا بازداشت و بیش از یکسال در آمریکا زندانی بود آزاد شد و تا ساعات آینده وارد میهن خواهد شد.

این مرکز در ادامه آورده است: در این روند همچنین با تصویب شورای عالی امنیت ملی و همکاری و موافقت نهادهای قضایی و امنیتی " ژائو ونگ " شهروند آمریکایی که به جرم جاسوسی در حال گذراندن دوران محکومیت خود در ایران بود با رافت اسلامی آزاد و تحویل مقامات سوئیسی برای بازگشت به آمریکا شد.

شهروند ایرانی بعد از آزادی از زندان آمریکا، در سوئیس تحویل ایران شد

️مسعود سلیمانی استاد و پژوهشگر ایرانی پس از حدود یکسال بازداشت غیرقانونی در آمریکا لحظاتی پیش آزاد و در سوئیس تحویل مقامات ایرانی شد.

---

نظر شما